- Kod: Zaznacz cały
https://www.lott.de/de/i949587h5m5381t18420
https://www.lott.de/de/i949587h5m5381t18420
https://www.autodoc.de/bosch/693614
zygaXX napisał(a):Tak sa regenerowane na ebay za 450€ + 300€ kaucja zwrotna po odeslaniu starych.
zygaXX napisał(a):Ile biorą za wymianę i kodowanie?
https://www.boschcarservice.com/pl/pl
zygaXX napisał(a):Dzieki zibi za rzetelne informacje
krzysiek_190 napisał(a):wtryskiwacz 4 cylindra gdyż odbiega ale być może reszta nie jest lepsza..
072 do 077 - niezwykle ważne grupy pozwalające z dużym prawdopodobieństwem określić bieżącą kondycję poszczególnych wtryskiwaczy
Poz 1 nie może być większa ni 45 jednostek. Pozycja 2 nie powinna wykraczać ponad 20 jednostek.
Są to tzw. punkty kalibracyjne wyliczane i weryfikowane cyklicznie przez ECU (w sposób niezauważalny dla użytkownika)
Można ostrożnie przyjąć, że dopóki kalibracja utrzymuje się w dopuszczalnych zakresach korekcji wtryski działają prawidłowo, czyli nie zacirają się i nie przelewają paliwa oraz są zdolne zachować rygor strategii działania prawidłowo odmierzając dawki pilotujące, główne i dopalające.
Oczywiście nic nie jest ewidentnie białe ani ewidentnie czarne ale na etapie zakupu auta wartości z tych grup są najbliższe realnej kondycji układu wtryskowego.
Warto jednak zdawać sobie sprawę, ze niewielkie przekroczenie wartości granicznych niekoniecznie dyskwalifikuje dalszą eksploatację. To znaczy teoretycznie dyskwalifikuje ale większość używanych silników takie odchyłki wykazuje, ale ich działanie wydaje się w żaden sposób nie zakłócone, włącznie z parametrami DPF'a.
Istnieje jeszcze (a w zasadzie przede wszystkim) coś takiego jak próba paliwowa wykonywana na wtryskach zabudowanych w silniku.
Co do wiarygodności na profi-stanowisku Boscha bez wątpienia jest więcej warte od internetowego gdybania z fusów pod postacią logów z korekcji oraz wartości kalibracyjnych. Poza tym diagnoza odbywa się z wykorzystaniem "wzorcowego" oleju napędowego (kalibrol), co jednak daje jakiś obraz sytuacji, szczególnie przy porównawczym badaniu wszystkich wtryskiwaczy z jednego silnika.
Na końcu próby paliwowej oraz diagnozy statycznej (w serwisie) stoi (zazwyczaj) doświadczenie oraz zdolność formułowania logicznych wniosków przez fachowca wykonującego diagnostykę, zazwyczaj prowadzące do słusznych wniosków.
krzysiek_190 napisał(a): W mojej okolicy jest problem z dobrym fachowcem od systemów wtryskowych a boję się troche zostawić auto pierwszemu lepszemu aby coś noe schrzanił.
krzysiek_190 napisał(a):Po wymianie filtra i zalaniu do niego srodka lq molly jak narazie wszystko wrócilo do normy.
gozdzik77 napisał(a):Poczytaj sobie również w internecie o dolewaniu oleju 2T do ON.
zibi06 napisał(a):gozdzik77 napisał(a):
Poczytaj sobie również w internecie o dolewaniu oleju 2T do ON.
Jeżeli jest sprawny DPF to może jednak warto się zastanowić
Na forum piszą post35972.html?hilit=dodatek%20oleju%20do%20paliwa#p35972
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości