Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez zygaXX » 2019-11-12, 15:46

Chce zamówić wtryski do mojej BMK możecie mi potwierdzić na 100% że to napewno odpowiednie z linku:
Kod: Zaznacz cały
https://www.lott.de/de/i949587h5m5381t18420
zygaXX
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2019-05-01, 15:19
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez zibi06 » 2019-11-12, 19:28

Nr OEM się zgadza więc pod tym względem są OK

Zastanawiam się dlaczego wybrałeś ofertę z linku który wstawiłeś jeżeli
:arrow: (poglądowo)
Kod: Zaznacz cały
https://www.autodoc.de/bosch/693614
(trochę taniej za niby to samo)
Nic nie wiem o niemieckim rynku/sklepach on-line z częściami zamiennymi ale od pewnego czasu mam coraz bardziej ograniczone zaufanie do tych "niemieckich" produktów więc oryginalność powinieneś sam zweryfikować.
Może dowiadywałeś się w niemieckim serwisie BOSCHA ile kosztuje wtryskiwacz po fabrycznej regeneracji?
Czy w razie zakupu trzeba zostawić "swoje stare" na wymianę ?
Z tego co pamiętam w PL można zakupić wtryski po fabrycznej regeneracji u autoryzowanych dystrybutorów Bosch-a (ceny podobne jak w linkach).
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez zygaXX » 2019-11-13, 07:51

Tak sa regenerowane na ebay za 450€ + 300€ kaucja zwrotna po odeslaniu starych.
Noi na allegro tez sa komplet za 3tys
Niewiem czy nowe brac czy regenerowane...
zygaXX
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2019-05-01, 15:19
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez zibi06 » 2019-11-13, 08:34

zygaXX, w serwisie Bosch-a ok 1-1,2 tyś pln kosztuje wtrysk po fabrycznej regeneracji.
Dlatego zapytałem czy dowiadywałeś się w niemieckim Boschu ?
Ja gdybym miał kupować w PL to raczej kupiłbym u sprawdzonego sprzedawcy (możliwe, że z montażem i kodowaniem).
W sklepach w PL też zdarza się info , że wtrysk jest po fabrycznej regeneracji.. Ale zdarza się, że sprzedaje się nowe podróbki.
zygaXX napisał(a):Tak sa regenerowane na ebay za 450€ + 300€ kaucja zwrotna po odeslaniu starych.

Ale prawdopodobnie nie jest ruszany "stos" piezo ( przynajmniej jeszcze do niedawna. Bosch nie udostępniał takiej możliwości nawet autoryzowanym serwisom )więc to nie to samo. Tanio może okazać się drogo bo to nie jest fabryczna "regeneracja/odnowienie"
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez zygaXX » 2019-11-13, 15:13

Dzieki zibi za rzetelne informacje
Nie pytałem w niemieckim boschu
Będę na święta w PL to zrobię nowe wtryski w Boschu
Będzie 6tys za komplet
Ile biorą za wymianę i kodowanie?
Temat wtrysków będę miał z głowy
Zobaczymy ile na nowych przejade km...
zygaXX
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2019-05-01, 15:19
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez zibi06 » 2019-11-13, 23:05

zygaXX napisał(a):Ile biorą za wymianę i kodowanie?

Niestety nie wiem ale
https://www.boschcarservice.com/pl/pl

Zakładka :arrow: Lokalizacje lub Znajdź warsztat i wszystko powinno być jasne
zygaXX napisał(a):Dzieki zibi za rzetelne informacje

Proszę ;) . W sumie znajdziesz je na forum np. :arrow: czy-wtryskiwacze-piezo-sa-juz-regenerowalne-t7004.html
"Wygogluj" też Bosch eXchange
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2019-12-25, 08:17

Witam! Na wstępie chciałem napisać że jestem nowy na forum i posiadam samochód a6 c6 allroad silnik bpp 2.7tdi oraz automatyczną skrzynię biegów. Samochód posiadam od miesiąca ale na razie nie wiele jeździłem, Problem pojawił się wczoraj a mianowicie podczas jazdy w przedziale 1500- 2000 obrotów samochód zaczął lekko szarpać i tak jakby kuleć. Miałem także wrażenie jakby któryś wtrysk stukotał lekko. Na postoju na biegu jałowym również były lekkie wibracje.Proszę szanowne grono użytkowników forum o wypowiedzenie się na temat moich logów. Wydaje mi się że przyczyną może być wtryskiwacz 4 cylindra gdyż odbiega ale być może reszta nie jest lepsza...Proszę o radę i życzę Wszystkim Wesołych Świąt!
Obrazek

Obrazek

Obrazek
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez gozdzik77 » 2019-12-26, 22:05

Z tych wykresów wynika że wtryski są zapieczone i w nie najlepszej kondycji. Zanim zaczniesz wydawać grubą kasę w naprawę spróbuj dolać do paliwa Liqui Moly Diesel Spulung 2666. Dolej puszkę jak będziesz miał mało paliwa ok 7 litrów (na rezerwie) i przejedz się w krótką trasę. Może Ci to pomoże.
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDif

Postprzez krzysiek_190 » 2019-12-27, 05:47

Dzięki za rade. Jestem nowym właścicielem tego samochodu więc nie znam jego przeszłości na 100% wiadomo że kupno używanego samochodu to zawsze troche loteria. Spróbuję z tym dodatkiem jak mówiłeś i zobaczę co będzie. W mojej okolicy jest problem z dobrym fachowcem od systemów wtryskowych a boję się troche zostawić auto pierwszemu lepszemu aby coś noe schrzanił. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to z góry dziekuje i pozdrawiam... <okok>
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2019-12-28, 09:17

Po wymianie filtra i zalaniu do niego srodka lq molly jak narazie wszystko wrócilo do normy. Mam nadzieje że bedzie tak jak najdłużej ale pojeżdże troche i sprawdze logi korekt wtryskiwaczy. Jak coś się bedzie działo to napiszę na forum...pozdrawiam
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez gozdzik77 » 2019-12-28, 21:25

Dolej następną butelke tego środka tak na ok.40 litrów ON. Poczytaj sobie również w internecie o dolewaniu oleju 2T do ON.
Za jakieś 1000-1500km daj logi. Zobaczymy co będzie.
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez zibi06 » 2019-12-29, 18:51

krzysiek_190 napisał(a):wtryskiwacz 4 cylindra gdyż odbiega ale być może reszta nie jest lepsza..

W kwestii kanałów 72-77
przynajmniej wstępnie można przyjąć, że ta reszta niestety nie jest lepsza :
072 do 077 - niezwykle ważne grupy pozwalające z dużym prawdopodobieństwem określić bieżącą kondycję poszczególnych wtryskiwaczy
Poz 1 nie może być większa ni 45 jednostek. Pozycja 2 nie powinna wykraczać ponad 20 jednostek.
Są to tzw. punkty kalibracyjne wyliczane i weryfikowane cyklicznie przez ECU (w sposób niezauważalny dla użytkownika)
Można ostrożnie przyjąć, że dopóki kalibracja utrzymuje się w dopuszczalnych zakresach korekcji wtryski działają prawidłowo, czyli nie zacirają się i nie przelewają paliwa oraz są zdolne zachować rygor strategii działania prawidłowo odmierzając dawki pilotujące, główne i dopalające.
Oczywiście nic nie jest ewidentnie białe ani ewidentnie czarne ale na etapie zakupu auta wartości z tych grup są najbliższe realnej kondycji układu wtryskowego.
Warto jednak zdawać sobie sprawę, ze niewielkie przekroczenie wartości granicznych niekoniecznie dyskwalifikuje dalszą eksploatację. To znaczy teoretycznie dyskwalifikuje ale większość używanych silników takie odchyłki wykazuje, ale ich działanie wydaje się w żaden sposób nie zakłócone, włącznie z parametrami DPF'a.

Niestety Twoje odczyty (dotyczące wartości kalibracyjnych) są mało przyjemne
dlatego też może warto..
Istnieje jeszcze (a w zasadzie przede wszystkim) coś takiego jak próba paliwowa wykonywana na wtryskach zabudowanych w silniku.
Co do wiarygodności na profi-stanowisku Boscha bez wątpienia jest więcej warte od internetowego gdybania z fusów pod postacią logów z korekcji oraz wartości kalibracyjnych. Poza tym diagnoza odbywa się z wykorzystaniem "wzorcowego" oleju napędowego (kalibrol), co jednak daje jakiś obraz sytuacji, szczególnie przy porównawczym badaniu wszystkich wtryskiwaczy z jednego silnika.
Na końcu próby paliwowej oraz diagnozy statycznej (w serwisie) stoi (zazwyczaj) doświadczenie oraz zdolność formułowania logicznych wniosków przez fachowca wykonującego diagnostykę, zazwyczaj prowadzące do słusznych wniosków.

ale problemem może być stwierdzenie
krzysiek_190 napisał(a): W mojej okolicy jest problem z dobrym fachowcem od systemów wtryskowych a boję się troche zostawić auto pierwszemu lepszemu aby coś noe schrzanił.

krzysiek_190 napisał(a):Po wymianie filtra i zalaniu do niego srodka lq molly jak narazie wszystko wrócilo do normy.

wszystko, tzn ?
gozdzik77 napisał(a):Poczytaj sobie również w internecie o dolewaniu oleju 2T do ON.

Jeżeli jest sprawny DPF to może jednak warto się zastanowić <mysli>
Na forum piszą :arrow: post35972.html?hilit=dodatek%20oleju%20do%20paliwa#p35972
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez gozdzik77 » 2019-12-30, 15:23

zibi06 napisał(a):gozdzik77 napisał(a):
Poczytaj sobie również w internecie o dolewaniu oleju 2T do ON.

Jeżeli jest sprawny DPF to może jednak warto się zastanowić
Na forum piszą post35972.html?hilit=dodatek%20oleju%20do%20paliwa#p35972


Zgadza się, jeżeli jest sprawny DPF to należało by wybrać taki olej który po spaleniu pozostawia jak najmniej popiołu. Można również zamiast oleju 2T zastosować tkz. Smar do ON (w postaci ciekłej). Każdy zrobi jak uważa z tym olejem 2T. Opinii w internecie jest bardzo dużo na ten temat ale więcej jest pozytywnych. Wydaje mi się że jeżeli ktoś ma problemy z wtryskiwaczami to na pewno mu to nie zaszkodzi. Ja u siebie nie mam Fabrycznie DPF-a i po stosowaniu do paliwa oleju 2T widze same plusy. Silnik pracuje bardziej aksamitnie, ciszej, wtryskiwacze nie szeleszczą.
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2019-12-30, 21:33

Witam! Rozumie czyli wtryskiwacze okazuje się że w kiepskiej formie. Rozumie ale pytanko a mianowicie czy do ich sprawdzenia należy je wyjąć? Czy jeśli wymieniać to na regenerowane czy lepiej używane z gwarancją i po sprawdzeniu na sprzęcie? Moje wtryskiwacze to 059130277ac i czy tylko takie beda pasowały? Czy może kupić od nowszej generacji silnika ale wtedy czy nie bedzie problemu z poprawnym działaniem i adaptacją? DPF działa u mnie dobrze rozrządu nie słychac tylko z tymi wtryskami mam problem a boję się o uszkodzenie innych elementów. Proszę Panowie doradzcie... Z góry dziękuję i pozdrawiam
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez gozdzik77 » 2019-12-31, 11:03

Do sprawdzenia wtryski trzeba wymontować. Nie wiem czy te wtryski da się regenerować, to pytanie najlepiej skierować do autoryzowanej stacji BOSCH,która posiada specjalną maszynę diagnostyczno -pomiarową być może regeneracja polega tylko na wymianie końcówki i umyciu w myjce ultradzwiękowej ale czy to wystarczy..? Ja jeżeli maił bym montować regenerowane to zlecił bym to komuś kto weźmie za to odpowiedzialność, czyli załatwi takie wtryski i ci je zamontuje.
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości