Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2019-12-31, 11:29

Z tą odpowiedzialnością to każdy wie jak jest. Mój znajomy robil pompe vp44 i niby gwarancja i juz 4 raz jedzie do mechaniora a samochod wiecej stoi jak jezdzi. Mi jak padła turbina przy e46 to kupilem używke w super stanie i jeździłem 7 lat aż sprzedalem i dalej jezdzi. Mam na oku komplet wtryskow z silnika gdzie panewke obrocilo niby tylko maja koncowke zamiast ac to r ale podobno pasuja. 30 dni gwarancji koleś daje twierdzi że w super stanie ale wiadomo że nawet czasem te sprawdzane na maszynie w samochodzie nie chca chodzic poprawnie. Wiadomo najlepiej kupic nowe ale to tyle kasy że szok. Pozdrawiam
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2020-01-01, 17:53

Witam! Na wstępie chciałem życzyć wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku!
Wczoraj wymieniłem wtryskiwacz 6 cylindra bo on mial strasznie rozbiegane wartosci a samochod szarpał. Wymieniłem tylko jeden bo miałem do jednego dobrego dostęp w okolicy. Wymieniłem go ale miałem problem z odpowietrzeniem układu. Odpowietrzałem za pomocą vcds przez wejście w silnik potem 04 i 035 on/off ale mimo kilku uruchomien tej procedury musialem chwile pokrecic aby samochod odpalił. I teraz pytanko dlaczego tak było skoro ta procedura powinna odpowietrzyc układ. Proszę o rade co to tej kwesti gdyz mam zamiar wymienic wszystkie wtryskiwacze a nie chce nic popsuc niewlasciwym odpowietrzaniem...Pozdrawiam
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2020-01-05, 09:50

Takie małe spostrzeżenie z mojej strony które być może przyda się innym po wymianie wtryskiwaczy w celu odpowietrzenia dobrze jest pozostawic lekko niedokrecone rurki wtryskiwaczy wtedy gdy zakrecimy silnikiem zostanie wyrzucone powietrze z rurek i pojawi sie paliwo. Po dokreceniu rurek i kilku obrotach silnika odpala on bez problemu. Co do odpowietrzania vcds i funkcja 04 035 to w moim przypadku ona nic nie dała. Jeśli ktoś chciałby coś wiedzieć na temat szczegółów wymiany i na co zwracać uwagę to proszę o info...pozdrawiam
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez gozdzik77 » 2020-01-05, 12:38

Ta procedura służy bardziej przy wymianie filtra paliwa. Nie odpowietrzysz z jaj pomocą układu za pompą wysokiego ciśnienia bo jest to fizycznie nie możliwe. Przy tej procedurze możesz sprawdzić czy pompa w baku działa i ewentualnie jak podepniesz manometr to sprawdzić czy daje odpowiednie ciśnienie. A jeżeli coś robisz przy wtryskach czy pompie wysokiego ciśnienia to żeby w miarę szybko odpowietrzyć to tak jak pisałeś trzeba kręcić rozrusznikiem i popuścić lekko nakrętki na wtryskach.
Można by było zrobić odpowietrzenie bardziej hardkorowo i odpalić silnik na PLAKU, ale to już na własne ryzyko.
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2020-01-06, 12:12

Witam! Panowie na chwile obecną sytuacja u mnie wyglada nastepująco zakupiłem 6 wtryskiwaczy i narazie z braku czasu i z powodu że święto goni święto wymieniłem 3 na głowicy od stryny kierowcy czyli cylinder 4 5 6 jest dużo lepiej tzn brak wibracji itd. Mam zamiar jutro po pracy wymienić pozostałe 3 na drugiej głowicy. Wtryski mam używane z młodszego autka sprawdzane na maszynie niby stan ideał. Teraz zastanawiam się czy problem nie leży również gdzieś indziej dlatego porobiłem zrzuty logów i proszę o zerknięcie na nie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2020-01-06, 12:45

Logi
Obrazek

Obrazek
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2020-01-06, 13:17

Logi 2

Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Z góry dziękuje i pozdrawiam.
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez gozdzik77 » 2020-01-08, 11:38

Z logów w grupie 003 wynika że gdzieś jest przytkany egr. w polu nr.3 masz wartość 346,6mmg/suw a wymagane masz na ok 250mmg/suw. Prawdopodobnie masz przyblokowany przepływ spalin przez egr. wyczyść kolnanko przy klapie gaszącej. tam są takie dwa kanałki które się zalepiają sadzą - prosta robota.
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2020-01-08, 11:44

Dziękuję za podpowiedź napewno tak zrobie i dam znać czy będzie lepiej...pozdrawiam
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez kowal51 » 2020-01-08, 11:52

Jeżeli (podczas odczytów) silnik dłużej pracował na wolnych obrotach (bez ingerencji na pedał gazu) to może spróbuj przed odczytem lekko zwiększyć obroty silnika i po powrocie do obrotów biegu jałowego sprawdzić "pokazywane" wartości.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2020-01-08, 20:22

Panowie popatrzyłem sobie dziś na ten egr i muszę przyznać że niezle go tam wcisneli. Mam troche tych kluczy ale za bardzo żadnym tam nie idzie dojść tak aby go odkręcić. To nie bedzię takie proste ale po demontażu kolektora od strony kierowcy powinno się udać. Dobrze kombinuję? Pozdro
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez gozdzik77 » 2020-01-11, 19:28

kolektor ssący musisz zdemontować
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez krzysiek_190 » 2020-01-12, 18:42

Witam! Zdemontowałem kolektor oraz egr i wyczyściłem wspomniane przez kolege gozdzik77 kolanko oraz przepustnice również. Kolanko było całkiem zatkane od strony egr przez twardy nagar. wymieniłem także wszystkie wtryskiwacze na używane sprawdzane na maszynie z gwarancją z trochę młodszego a6.
zauważyłem jeszcze jakiś błąd tylnich prawych drzwi i światełka w nich nie świecą ale nie wiem czemu.Wymieniłem także paski osprzętu oraz napędu pompy wysokiego ciśnienia oraz rolki z tym chyba było najwięcej pracy. Poniżej aktualne zrzuty po czyszczeniu i wymianie...pozdrawiam
Obrazek

Obrazek

Obrazek
krzysiek_190
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2019-12-25, 07:57
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Krzysiek

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez zygaXX » 2020-04-13, 13:37

https://www.ebay.de/itm/113925569452

Chce kupic wtryski z tego linku czy beda one na 100% pasowac ? To sa te BD
Mam motor BMK

A taka odpowiedz dostalem od serwisu Bosch:
"Wymiana wtryskiwaczy + wtryskiwacze Bosch BX to około 8500zł
Wymiana wtryskiwaczy + wtryskiwacze Bosch nowe to około 10000zł"

Wtryski BX to jakies regenerowane czy jak?
Nie przesadzaja troche z tymi 10tys zl? Komplet nowych wtryskow to 6-7zl to co oni 3tys za montaz biora?
zygaXX
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2019-05-01, 15:19
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

Postprzez kowal51 » 2020-04-13, 20:42

zygaXX napisał(a):https://www.ebay.de/itm/113925569452

Chce kupic wtryski z tego linku czy beda one na 100% pasowac ? To sa te BD
Mam motor BMK
zygaXX Przepraszam za zapytanie, ale mieszkasz w DE, że tam chcesz zostawić swoją kasę ?
Czy może uważasz, że pewniej/ bezpieczniej czy taniej ?
zygaXX napisał(a):Wtryski BX to jakies regenerowane czy jak?

Skrótowo to części regenerowane fabrycznie. W przypadku wtryskiwaczy autoryzowane serwisy Bosch-a chyba dalej nie mają możliwości ewentualnej "naprawy" stosu piezzo. Dodatkowo wrzuć sobie w wujka Google "Bosch eXchange"

zygaXX napisał(a):A taka odpowiedz dostalem od serwisu Bosch:
"Wymiana wtryskiwaczy + wtryskiwacze Bosch BX to około 8500zł
Wymiana wtryskiwaczy + wtryskiwacze Bosch nowe to około 10000zł"

A nie możesz zapytać/poprosić o cenę samych wtryskiwaczy i dodatkowo usługi wymiany ?
Czy w cenę Bosch Bx wliczona jest kaucja za wtryski (zwrotna po weryfikacji Twoich) ?
zygaXX napisał(a):Nie przesadzaja troche z tymi 10tys zl? Komplet nowych wtryskow to 6-7zl to co oni 3tys za montaz biora?


Dużo zależy od kosztów "robocizny" (które od dłuższego czasu wariują) więc wcale bym się nie zdziwił gdyby oscylowały w podanej/ zakładanej kwocie. Ale kto pyta nie błądzi, więc zapytaj serwis Boscha.
Może skorzystasz z info / sprawdzisz/ popytasz. Zaznaczam to tylko informacje, z podanymi stronami nie mam nic wspólnego.
Poglądowo (nie sugerować się ceną)
Kod: Zaznacz cały
https://www.swiat-diesla.pl/product-pol-1590-Wtryskiwacz-Bosch-NOWY-0-445-115-078-Common-Rail-CENA-Volkswagen.html

Zwróć uwagę na pozycję "numer regenerowanego wtryskiwacza". Jest inny od nowego (chodzi o numery Bosch-a)
Sprawdź " Wtryskiwacz pasuje do" :arrow: klik :arrow: zobacz
Zobacz tu :
Kod: Zaznacz cały
https://www.iparts.pl/czesc/koncowka-wtrysku-bosch-0986435358,0-30-0986435358-703350.html 

Jest numer tel na infolinię, więc możesz dopytać (chociaż nie wiem czy lepszym rozwiązaniem nie jest też zapytanie na @) czy np. ich sformułowanie " końcówka wtrysku" to kompletny wtryskiwacz ?
Czy jest to wtrysk regenerowany z tzw. Bosch eXchange (wiem jest doliczana dodatkowa kaucja do ceny wtrysku) ?
Kod: Zaznacz cały
https://aa-boschap-pl.resource.bosch.com/media/_pl/parts/service_parts__auto_parts/brakes__service_parts/foldery/kryteria_zwrotu_bosch_exchange_bx.pdf
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości