Istnieje jeszcze (a w zasadzie przede wszystkim) coś takiego jak próba paliwowa wykonywana na wtryskach zabudowanych w silniku.
Co do wiarygodności na profi-stanowisku Boscha bez wątpienia jest więcej warte od internetowego gdybania z fusów pod postacią logów z korekcji oraz wartości kalibracyjnych. Poza tym diagnoza odbywa się z wykorzystaniem "wzorcowego" oleju napędowego (kalibrol), co jednak daje jakiś obraz sytuacji, szczególnie przy porównawczym badaniu wszystkich wtryskiwaczy z jednego silnika.
Na końcu próby paliwowej oraz diagnozy statycznej (w serwisie) stoi (zazwyczaj) doświadczenie oraz zdolność formułowania logicznych wniosków przez fachowca wykonującego diagnostykę, zazwyczaj prowadzące do słusznych wniosków.
Generalnie nie chodzi mi o to żeby na siłę bronić procedur serwisowych, a nawet nie jestem całkiem na bieżąco z cenami wtryskiwaczy do BMK i ASB, ale za 6 stówek (sztuka), coś mi się zbyt piękne wydaje żeby było prawdziwe. Można prosić o jakieś konkretne przykłady