Wymienione klocki i tarcze tył

Wymienione klocki i tarcze tył

Postprzez norbi8728 » 2016-07-31, 04:07

Witam ostatnio wymieniałem klocki i tarcze hamulcowe tył i po dobrym tygodniu tak zaczęły mi piszczeć masakra jakaś asz wsted jeździć. Podczas jazdy skrece lekko w prawo czy lewo przestaje piszczeć na moment i od nowa piszczy również nacisne na hamulec również no chwilę przestaje piszczeć. Zadzwonilem do mechanika co je robił to stwierdził że coś nie tak jest i przyjechać na warsztat mam i po czym jak przyjechałem i przejechalem się z mechanikiem i również słyszał piski od razu na warsztat postawił i miał zrobić lecz jak odebrałem samochód to poinformował mnie że przednie były klocki zjechane i wymienił. Odebrałem samochód po niemal 15 min piski wróciły na dodatek po wymianie przednich klocków chamulec zrobił się cholernie miękki a na tempomaciej jak robię żeby wolniej jechał głupie stukanie z przodu jest podczas zwalnia i na kierownicy odczuwane jest stukanie czy coś w tym rodzaju. Co mam z tym zrobić???
norbi8728
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2014-12-24, 01:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 AUK 256KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert

Re: Wymienione klocki i tarcze tył

Postprzez Piotruś » 2016-07-31, 06:36

norbi8728 napisał(a):Co mam z tym zrobić???

Na początek zayebać "mehanikowi" z dyńki żeby się opamiętał i oddał cała kasę, którą Ci dotąd ukradł ?
(wbrew pozorom nie żartuję)

A technicznie może najlepiej pojedź do innego, prawdziwego mechanika, jeśli oczywiście zechce się podjąć naprawy po poprzednim druciarzu.
Prawidłowy proces wymiany klocków hamulcowych polega na :
- demontażu zacisku i starych klocków
- nadzwyczaj starannym oczyszczeniu wszystkich elementów (prowadnic, jarzma, zacisku)
- ocenie i ewentualnej wymianie gumek osłaniających i prowadzących trzpienie zacisków, ale przede wszystkim chroniące tłoczki
- czasem jarzmo z prowadnicami klocków jest już na tyle zużyte, że trzeba przełknąć wymianę na nowe
- użycie odpowiednich specyfików do nasmarowania współpracujących części, w tym prowadnic klocków
- PRAWIDŁOWYM założeniu klocków (szczególnie wewnętrznych gdyż mają odpowiednie nacięcia i w razie odwrotnego założenia mogą stukać na każdej nierówności

Poglądowo tak to mniej więcej powinno wyglądać po robocie :
(tu akurat Octavia z 2006 roku)

Obrazek

Tak przygotowany hamulec w moim przekonaniu powinien wytrzymać przez najbliższe 24 miesiąc lub 30 tyś.km. do następnego przeglądu.
Kończąc może dodam, że dla mnie zrobienie jednego koła w powyżej opisany sposób jest warte CO NAJMNIEJ 50 zł.- netto w przypadku zacisków jednotłoczkowych i odpowiednio droższe w bardziej rozbudowanych systemach.
U osiedlowego zenka usługa wymiany często nie przekracza 15 zł.- za całe auto ... .
Oczywiście ta drastyczna różnica kasy i klasy nie bierze się z powietrza, ale ciężko przecenić wzorową skuteczność hamowania, a poza tym w końcowym bilansie precyzyjnie działający układ, pracujący wszystkimi klockami i całą powierzchnią roboczą klocka oraz tarczy zużywa się wolniej i jest nieporównywalnie bardziej odporny na miejscowe przeciążenia termiczne.

To w zasadzie wszystko ....
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wymienione klocki i tarcze tył

Postprzez Piotruś » 2016-07-31, 06:57

Albo pokaże jeszcze jak właśnie wygląda jarzmo (tylnego) zacisku, do którego jakiś nieprawdopodobny debil założył nowe klocki hamulcowe ale nie pofatygował się do niczego więcej. Co oczywiste, w tym stanie skuteczność hamulca wynosiła praktycznie zero.

Obrazek
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości