z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez składnik » 2015-10-13, 19:41

witam. mam problem poniewaz moj zawias troszke za bardzo kuca jak zapne kemping i zapakuje rodzine z bagazem do auta. wiem, ze jest po sezonie alewole sie przygotowac bo od wiosny startujemy. jest na to jakis sposob zeby uniknać wymiany zawiasu? kiedys, w malaczach stosowano gumy, ktore wciskano w uzwojenie sprezyn ale to chyba lipton pakowac to w zawas A6 :-| . jakies porady?
pozdawieam - Wojtek
Kopulacja nie musi od razu oznaczać znajomości
Avatar użytkownika
składnik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2015-10-12, 20:01
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Wojtek

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez mwx » 2015-10-13, 22:43

Gum nie wtykaj - to pewne.
Popraw technikę załadunku towaru do przyczepy - środek ciężkości powinien być jaknajbliżej osi. Może za dużo pakujesz na przód. Powinna bardzo delikatnie pochylać się na dyszel ale tak, żebyś bez duzego wysiłku mógł go podnieść.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez bendzji » 2015-10-14, 09:36

Można jeszcze poszukać sprężyn z wyższej kategorii wagowej i wymienić.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez RomanS » 2015-10-14, 12:29

bendzji napisał(a):Można jeszcze poszukać sprężyn z wyższej kategorii wagowej i wymienić.


Tak przeczytałem i ....nie wiem co miałeś na myśli :roll:

Kolega ma auto z silnikiem AKE, quattro, z zawieszeniem 1BE (utwardzone) to co może być wyższą kategoria wagową w tym przypadku ???

Chyba, ze masz na myśli wersję opancerzoną, ale to raczej trudno do takiej znalezć cokolwiek :roll:

Można by dać sprężyny od 1BA, są wyższe ale za to bardziej miękkie. Albo od wersji na złe drogi (nie pamiętam oznaczenia)- też są wyższe i mniemam, że twardsze od 1BA ale tu to tylko gdybam, nigdy takich nie "macałem" :-D
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez mwx » 2015-10-14, 16:08

Gwint? :mrgreen:

A tak na poważnie to nowe sprężynki i gumy pod nie. Na pewno będą mniej siadały niż 13-letnie.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez składnik » 2015-10-14, 18:41

czyli tak jak przypuszczałem od samego poczatku. czeka mnie wymiana sprezyn. dzwnic i pytac w aso czy sa jakies polecane zamienniki,które bez problemu bede mógł użytkować? no i jednak gumy ale nie takie wciskane w uzwojenie tylko zakladane pod sprezyne. rozumiem. ma to swoje plusy i minusy. minusem na pewno jest brak mozliwosci szybkiego demontazu w celu popraiwenia komfortu jak nie targam kempingu.
no to jeszcze prosze o podpowiedz co do tych sprezyn tzn, ich zamiennikow i juz bede praktycznie wszytko wiedzial. dziekuje - Wojtek.
Kopulacja nie musi od razu oznaczać znajomości
Avatar użytkownika
składnik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2015-10-12, 20:01
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Wojtek

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez bendzji » 2015-10-14, 18:52

RomanS napisał(a):
bendzji napisał(a):Można jeszcze poszukać sprężyn z wyższej kategorii wagowej i wymienić.


Tak przeczytałem i ....nie wiem co miałeś na myśli :roll:

Kolega ma auto z silnikiem AKE, quattro, z zawieszeniem 1BE (utwardzone) to co może być wyższą kategoria wagową w tym przypadku ???

Chyba, ze masz na myśli wersję opancerzoną, ale to raczej trudno do takiej znalezć cokolwiek :roll:

Można by dać sprężyny od 1BA, są wyższe ale za to bardziej miękkie. Albo od wersji na złe drogi (nie pamiętam oznaczenia)- też są wyższe i mniemam, że twardsze od 1BA ale tu to tylko gdybam, nigdy takich nie "macałem" :-D

Nie widzę profilów bo piszę z Tapatalk - stąd moja propozycja , ale skoro ma quattro i ake to większa kat.wagowa będzie miał może 4.2v8 ( taka luźna myśl )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez RomanS » 2015-10-14, 19:01

bendzji napisał(a):Nie widzę profilów bo piszę z Tapatalk - stąd moja propozycja


Ok, rozumiem :-)

Tak czy siak, jeśli ma 1BE to ma "utwardzone i obniżone". Utwardzać bardziej nie ma sensu, więc założyłbym po prostu grubsze gumy pod sprężyny. Koszt niewielki, jakby było za mało to można kombinować dalej :-D
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez mwx » 2015-10-15, 07:32

składnik napisał(a): i jednak gumy ale nie takie wciskane w uzwojenie tylko zakladane pod sprezyne. rozumiem. ma to swoje plusy i minusy. minusem na pewno jest brak mozliwosci szybkiego demontazu w celu popraiwenia komfortu jak nie targam kempingu.


Miałem na myśli standardowe gumy, tyle że nowe - nie wygniecione.
Niewykluczone, że nowe sprężyny+nowe gumy wystarczą i nie będzie trzeba nic rzeźbić.

W zamiennikach jest bałagan - w oryginale masz sprężynę dopasowaną pod konkretną konfigurację auta (masa,nadwozie,wysokość,wersja zawieszenia) i jest tych rodzajów multum. Wśród zamienników nie ma tylu rodzajów i zawsze jest ryzyko, że auto będzie stało niżej/wyżej.
Jak dla mnie - jeśli wymieniać na zamiennik to wszystkie 4.
Podzwoń do różnych ASO - może akurat będą mieli gdzieś jakieś leżaki których chętnie się pozbędą. (mi się udało tak wyrwać półoś z przegubami za 1/10 ceny).

Wersja LIGHT - kup na razie same gumy i przetestuj.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez oli80 » 2015-10-25, 12:21

W Quattro na tyle da sie z amortyzatora zdjąć podstawę sprężyny i dorobić u tokarza pierścień dystansowy pod nią,w tani sposób da się podratować ori sprężyny
Obrazek
zdjęcie przedstawia amortyzator przedni ale z tyłu da sie zrobić to samo
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez składnik » 2015-11-03, 20:19

oli80, a jakies wymiary tego pierscienia podasz? pomysł w sumie fajny i moze okazac sie zbawienny.
Kopulacja nie musi od razu oznaczać znajomości
Avatar użytkownika
składnik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2015-10-12, 20:01
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Wojtek

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

Postprzez oli80 » 2015-11-03, 22:32

Niestety nie posiadam luzem tylnego amortyzatora z Q,musisz zdemontować amora,zdjąć sprężynę i zbić podstawe z amora.Następnie udajesz sie z tym do tokarza,podajesz jaką chcesz szerokość i będzie git.Zwruć mu tylko uwage że ten pierścień w środku jest do stożka ;)
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron