Zaciski, ich czyszczenie, konserwacja.

Re: Zaciski, ich czyszczenie, konserwacja.

Postprzez Andi » 2013-12-20, 13:16

BADIX napisał(a):Zaciski hamulcowe sa jak pamiętam srebrne fabrycznie. Powleczone chyba farbą.
Chciałbym je odświeżyć przy okazji wymiany tarcz.
Czy szczotka druciana to dobry pomysł ?
Nie chce ich malować na czerwono - interesuje mnie tylko przywrócenie ich dawnego wyglądu. Fabrycznego.

Moim zdaniem jak sie bedziesz delkitanie ze szczotka obchodzil to bedzie to dobre rozwiazanie.
W pracy do sluzbowych sprinterow uzywamy srodka do czyszczenia w sprayu Tectane BC 530 ,
przydaje sie bo czasem kola wygladaja jak po off road'zie.
Obrazek
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez egoonn » 2013-12-20, 15:02

tak jakis dobry srodek i bedzie si , ja przed malowaniem potraktowalem je kwasem z aku i jak nówki byly ale mialem je na stole i wymieniałem oringi i gumy , bo tak bez wymiany bym nie zrobił kwasem , tylko moje sa alu nie malowane
ANIMAL
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Postprzez egoonn » 2013-12-20, 19:43

a jakie masz 321 na 4 klocki jak u mnie , 320 czy 312 tarcze? bo 288 w tym silniku raczej nie było
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Postprzez Greg » 2013-12-22, 18:23

to jest raczej jakis rodzaj żeliwa, bo ciężkie są
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Greg » 2013-12-22, 18:45

zawsze możesz pójść 'grubo" i zregenerować zaciski w pełni profesjonalnie, tj oddać je do wypiaskowania, pomalowania proszkowego farbą odporną na wysokie temperatury, wymienić gumki i ewentualnie tłoczki(koszt zestawu naprawczego to ponad 40zł na zacisk) i wtedy na kilka lat możesz o nich zapomnieć :-)
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Piotruś » 2013-12-22, 20:19

BADIX, szczotka druciana jest niezbędna do starannego wyczyszczenia jarzma (tego które trzyma klocki i wspiera zacisk).
Sam zacisk lekko traktowany też potrzebuje szczoty szczególnie od wewnętrznej strony tych "pazurów", które "naciskają" na zewnętrzny klocek. Często zostają tam resztki taśmy amortyzującej drgania hamującego klocka ;) ... .

Koniecznie zwróć uwagę na stan przewodów elastycznych i rurek metalowych. Nie wolno ich malować ale jeśli dojrzałbyś lekkie ślady powierzchownej korozji warto to odrdzewić chemicznie i potraktować gęstym smarem (potem czynność warto odnawiać co dwa lata).

Jeśli chodzi o same zaciski, to chyba faktycznie tylko przy użyciu kwasu udałoby się je doprowadzić do wyglądu jak fabrycznie nowe ale moim zdaniem nie warto się w to bawić jeśli stan przewodów elastycznych nie wymaga wykręcenia zacisków i zapowietrzenia układu.
Lepiej jak pisali Koledzy powyżej, zastosować jakiś dedykowany preparat do czyszczenia części układu hamulcowego (one są na bazie wódki, więc rewelacyjnie odtłuszczają) , a potem proponuję dobry lakier w sprayu, którym będziesz się wspomagał podczas kolejnych serwisów układu hamulcowego.

Co do osadzenia samych tarcz - chociaż producenci zdecydowanie zabraniają - ja bym jednak nie uciekał przed cieniutką warstewką chroniącą wspierające się elementy (piasta i tarcza) przed korozją. Ale to z umiarem żeby nadmiar sam się łatwo usunął już podczas wstępnego dokręcania kółek po zakończonym serwisie.

Powodzenia !!
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości