Zakup A6 C7 3.0tdi vs A8 D4 4.2 tdi - awaryjność i koszty.

Re: Zakup A6 C7 3.0tdi vs A8 D4 4.2 tdi - awaryjność i koszt

Postprzez Turlogh » 2019-04-18, 12:14

Piotrek ja dlatego nie wiem o co biega z tym pełzaniem, bo zdarzyło mi się to może ze dwa razy i nie dotrwałem do wyłączenia tego pełzania. Zawsze kiedy stoję w miejscu autem, korzystam z hamulca.
Co do zmiany z trybu E na inny żeby oszczędzać skrzynię, to kiedy dodaję gazu, w zależności od szybkości nacisku na ten pedał auto przyśpiesza z redukcją lub bez niej. Samo sobie wybiera. Więc też się pogubiłem kiedy niby mamy za niskie obroty przy tym przyśpieszaniu? Przecież nie mam na to wpływu.

Ale mam konkretne pytanie.
W trybie Economic przyśpieszanie faktycznie jest mniej agresywne niż w pozostałych. Pytanie dlaczego? Komputer odcina dawkę paliwa (lub coś podobnego) czy paliwa jest wystarczająco ale cały układ muli? ( przejaskrawiając jak przy manualu w czasie ruszania z "piątki"). Ale to nie może być mulenie, bo przecież jeśli auto "chce", to redukuje bieg.
Natomiast jeśli dławi dawkę paliwa, to przeciążanie zespołu napędowego nie ma miejsca, ot przyśpiesza, tylko że wolniej.
Jak to jest?

Cóż, na razie jestem z auta zadowolony.
Aa, jeszcze jedno, nigdy nie używam trybu manualnego. Bez sensu to jest wg mnie w tym wydaniu. Ale może dlatego, że jeżdżę "jak dziadek". :)
Tak czy siak, dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)
Turlogh
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2017-03-17, 12:36
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CKVB 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2014
Imię: Artur

Poprzednia strona

Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości