Zakup A6 II C5 1.8T

Zakup A6 II C5 1.8T

Postprzez velm » 2015-10-11, 19:02

Cześć!

Przymierzam się do zakupu A6, jednakże z uwagi na ubogie doświadczenie jeżeli chodzi o tę markę zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o radę czy ten egzemplarz, który zamieszczę poniżej jest warty zachodu. Ponadto interesowałoby mnie uzyskanie informacji na temat awaryjności, potencjalnych elementów które mogą położyć mój budżet na wydatki (z czym powinienem się liczyć, a co sprawi że mogę spać spokojnie). Ogólnie mam nadzieję, że trafiłem w dobre miejsce i powiecie mi na co zwrócić szczególną uwagę, bądź też z miejsca dać sobie spokój z tym egzemplarzem.

http://moto.gratka.pl/tresc/19360925.html

Z góry dziękuję za wszelkie wpisy!
velm
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2015-10-11, 18:54
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Nie mam
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

Postprzez mirabelka » 2015-10-12, 19:22

Cześć velm :-) .

Możesz ujawnić ile masz przeznaczone na zakup autka i pierwsze naprawy, wymiany, opłaty?
Domyślam się (po ogłoszeniu), że jeżeli chodzi o wyposażenie to nie masz wygórowanych zachcianek ;-) . Ma być A6 C5 i już! :-D

Autko jest "do sprowadzenia" - może warto upewnić się z kim tak faktycznie podpiszesz umowę. Zadzwoń i podpytaj jak to wygląda ze strony kogoś kto wystawił ogłoszenie (przy okazji dowiesz się więcej szczegółów nt. samego autka - historia/bezwypadkowość itd.)

papa
"Nazbyt układne kobiety rzadko znaczą historię"
Avatar użytkownika
mirabelka
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2014-10-26, 20:53
Lokalizacja: Wałbrzych
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Mira

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

Postprzez Cienki1407 » 2015-10-12, 23:00

W ogłoszeniu bardzo rzuca się przebieg auta bo napisane jest, że to 192 376 km.Oczywiście od razu widać, że to kłamstwo.Same przetarte klawisze od klimy to sugerują.Dziwne, że włącznik od świateł nie jest przetarty.Może został wymieniony na nowy.Jeśli auto jest w porządku mechanicznie to ten cofnięty przebieg nic szczególnego złego nie robi.W opisie jedno rzuca się w oczy. " dynamiczny silnik ..." no to sprzedający ładnie się ośmieszył.Trzeba przyznać, że w 1.8 dynamika nie istnieje.Chociaż w tej z omawianego ogłoszenia jest Turbo bo ma 150km to już poprawia trochę sytuacje.4 osoby w aucie już będzie strasznie słabo z dynamiką.Ogólnie po blachach auta nie umiem ocenić bo się nie znam jak rozpoznać czy był bity czy nie.Więc tu Ci pomóc nie pomogę.Zwracaj uwagę na dach i błotniki bo lubią rdzewieć.Sama jednostka tej pojemności ma bardzo dobre opinie tak jak wszystkie benzyniaki w tym modelu nie mówiąc o 3.0 .Świetnie nadaję się do montażu LPG.Wymiany eksploatacyjne czyli rozrząd,filtry nie są drogie w porównaniu do diesla więc też nie jest źle.Za rozrząd zapłacisz maks do 1000zł w zależności od regionu gdzie mieszkasz.Filtry wiadomo standardowo stałe ceny.W porównaniu do Diesla 2.5 TDI rozrząd kosztuje ze wszystkim 2300 więc się ciesz :-P Niestety w 1.8 było montowane coś strasznego zwane Dwumasem co często przy tylu letnim aucie jest do wymiany (nie zawsze!).Tania sprawa to nie jest.Ceny innych części zawieszenia,czujniki itp tanie nie są ale też nie są drogie.W końcu A6 jest z rodziny limuzyn to trzeba trochę zapłacić za przyjemność.Plus (minus, że sam musisz założyć jak chcesz) taki tego auta, że nie ma zamontowanego LPG więc jest szansa, że silnik nie jest zajechany :-) Często w benzyniakach pocą się silniki no i oczywiście lubią sobie trochę wypić oleju więc warto to sprawdzić.Sprawdź książkę serwisową.Oczywiście nie powie Ci ona prawdy ale czasem nikt nie zwraca na nią uwagi a są tam babole typu, że przebieg 2 lata temu był większy niż wpis ostatni z książki :-D Warto sprawdzić kody wyposażenia z naklejki w bagażniku koło koła zapasowego bądź na pierwszej stronie książeczki serwisowej.Masz tam napisane wszystko co auto zawierało po wyjechaniu z fabryki.Sprawdzaj elektronikę czyli szyby które często po wielu latach otwierają się ale już się nie zamykają.Najczęściej padają w nich ślizgacze.Tania i banalna sprawa no ale jednak jest.Już masz się do czego przyczepić.Co do skrzyni tu akurat manual czyli fajna sprawa.Na pewno nie narazisz się na koszta jak w przypadku automatu.Sprawdź skrzynię na każdym biegu czy dobrze wchodzą biegi.Co do samego auta dobrze zatytuowane ogłoszenie "Classic".Brakuje tylko oryginalnego radia.Auto z 98r więc jeszcze troszkę i będzie pełnoletnie.Cena adekwatna do stanu na zdjęciach.Jak myślisz o aucie, które jest ekonomiczne i nie chcesz zbytnio pakować w nie pieniędzy to A6 jest trochę kiepskim wyborem.Będziesz musiał założyć LPG które trochę kosztuje.Możesz też jeszcze sprawdzać auto dokładnie czyli każdą szybę, element nadwozia po dacie produkcji.Pewnie coś znajdziesz i już możesz się doczepić aby zniżył cenę samochodu.Auto jak widzę jest od osoby, która sprowadza auta więc dobrze się je sprawdź.

Pozdrawiam :-)
Avatar użytkownika
Cienki1407
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 174
Dołączył(a): 2014-12-20, 19:39
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

Postprzez velm » 2015-10-13, 10:08

Przede wszystkim dziękuję za odpowiedź. Mój budżet na samochód oraz wszelkie zabawki z nim związane jest na poziomie 20 tysięcy i nie chciałbym go przez najbliższe kilka miesięcy przekroczyć. Oczywiście liczę się z tym, że koszty będą większe niż w tańszych markach. Obejrzałem po prostu już kilka igiełek znacznie droższych i wyciągnąłem (możliwe że trafny) wniosek, iż wolę kupić coś taniej i wymienić "pół auta" wiedząc przy okazji czym będę jeździł.
Co do instalacji LPG, nie zamierzam takowej montować.
velm
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2015-10-11, 18:54
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Nie mam
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

Postprzez Cienki1407 » 2015-10-13, 20:53

Za 20 tysięcy spokojnie znalazł byś na pewno coś zadbanego, ciekawie skonfigurowanego z odpowiednimi "bajerami".Jednak nie wydał bym 20 tysięcy na C5 bo niestety już ten model się starzeje i auto traci za dużo na wartości zaraz po kupnie.Niestety nie jest to klasyk gdzie jego cena idzie w górę.Są to ładne auta z dużym zainteresowaniem więc i ciężej trafić na coś dobrego.Tak jak napisałeś lepiej coś kupić za 10 tysięcy i wymienić podstawowe sprawy i cieszyć się pewnym samochodem.Na twoim miejscu jednak pokusił bym się o trochę lepiej skonfigurowane auto czyli chodzi mi o lepsze wyposażenie.W sumie w 1.8 będzie ciężko trafić w ciekawe wyposażenie bo jest to najmniejszy silnik w tym modelu.Ogólnie benzyniaki od diesla są zawsze trochę gorzej wyposażone.Klasyka też fajnie wygląda i ma swój urok :-) Pozdrawiam i powodzenia w zakupie auta ;-)
Avatar użytkownika
Cienki1407
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 174
Dołączył(a): 2014-12-20, 19:39
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

Postprzez mwx » 2015-10-13, 22:28

Nonono.. egzemplaż dla prawdziwego konesera.
Unikalny w tej klasie pakiet "B+N+K"*
Jeżdżący dowód na to, że w A6C5 nie dało się zamówić szyb na korbkę!

Za połowę tej ceny możnaby się zastanowić (podejrzewam że handlarz wyrwał je za 1000-1200EUR)

*Bieda, Nędza & Korniki
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

Postprzez bendzji » 2015-10-14, 07:30

W starszych oplach to GL - Golas Limited :D
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

Postprzez RomanS » 2015-10-14, 13:24

Co prawda unikam wydawania ocen na podstawie zdjęć bo to moim zdaniem strata czasu. Ale tutaj, tak jak napisali koledzy wersja standardowy standard to jednak nie jest. Są grzane przednie siedzenia, w opisie jest tempomat i 8 poduszek - czy sa naprawdę czy tylko sprzedawcę fantazja poniosła ? (Jak z tym powszechnym nazywaniem tkaniny w kratkę "welurem" :mrgreen: ). Nie wiadomo. Przebieg mało prawdopodobny, uwierze jak będą dowody.
Natomiast broniłbym tu silnika bo jeżdżę czymś takim w Passacie B5 kombi. Zalezy do czego kto chce ten samochód bo jesli do wyścigów autostradowych powyzej 180 km/h to wygrywa 2,5TDI (mam porównanie bo też jeżdże). Jesli do jazdy po normalnych drogach do 140 km/h to wygrywa 1,8T (koszty paliwa porównywalne a dynamika moim zdaniem lepsza, ale porównuję benzynę manuala z dieslem tiptronikiem, więc automat na poczatku przegrywa w tym zestawieniu). Zaznaczam, ze wożę głównie osoby, nie ciągam lawet, przyczep. 1,8T ma duży potencjał jeśli chodzi o ewentualne podnoszenie parametrów. Nie demonizowałbym tego koła dwumasowego, przejechałem od nowości ponad 270 kkm i jeszcze działa. Nie twierdze, że jest jak nowe :-D Jednak wystepuje ono we wszystkich silnikach (przy manualu) oprócz bodaj najsłabszej benzyny 125 KM, gdzie nie jestem pewien.
Nie wiem tylko jak sprzedawca chce sprzedać auto którego nie da klientowi obejrzeć ??? Czy liczy na to, że ktoś kupi na podstawie zdjęć ? :-o
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

Postprzez składnik » 2015-10-14, 19:26

coś ten sprzedający albo sie rozpedził albo sam nie wie co sprzedaje bo zaznaczył w opcjach wyposazenia tempomat a go tam nie ma ;p .
Kopulacja nie musi od razu oznaczać znajomości
Avatar użytkownika
składnik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2015-10-12, 20:01
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Wojtek

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

Postprzez mwx » 2015-10-15, 07:23

Nie widać za dobrze, ale chyba jest.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

Postprzez itomi » 2015-10-15, 20:40

witam velm,
sprawdź dokładnie tył auta pod względem lakierniczym ponieważ na tylnych błotnikach na dole przy drzwiach brakuje fabrycznych foliowych naklejek ochronnych,świadczy to o jakiejś ingerencji lakierniczej w te elementy.
Tyle mogę Ci pomóc po tych zdjęciach.
Silnik 1.8T najlepiej uruchomić jak jest zimny po nocy i posłuchać czy nie ma jakiś hałasów z góry silnika(zmienne fazy rozrządu)jeśli coś będziesz słyszał to odpuść ten egzemplarz bo naprawa będzie kosztowna i to w serwisie. :-o
itomi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 2015-09-03, 18:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: romek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości