Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty,Usterki i ogólne info

Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty,Usterki i ogólne info

Postprzez Tracha » 2015-02-08, 10:55

Cześć! :)

Dzisiaj podjąłem decyzję o zakupie Audi A6 C5 w Sedanie. Posiada silnik 1.9 TDI 131 KM, jest z 2001 roku oraz posiada przebieg 321 000 km (W miarę normalny przebieg jak na Diesla 14-letniego?).

Ogólnie powiem tak... Swego czasu miałem "na dobicie i naukę" rodzinnego Opla Vectre B 1.6 16v 96' jednak po tym jak ją sprzedałem z powodu kompletnego rozsypywania się, a pozytywnych opiniach brata o Dieslu (Opel Insignia 2.0 CDTI) postanowiłem sobie sprawić traktora. Wpierw myślałem o Astrze czy Zafirze ale postanowiłem odkupić od rodziny ww. Audi. Praktycznie nonstop było serwisowane (Fakturki są). I jedyne co to zbliża się wymiana oleju i filtrów oraz mniej więcej na słuch brat ocenił, że za 30 000 km mogą być problemy z dwumasą (Rzekomo już ją słychać).

Zastanawiają mnie usterki typowe dla tego egzemplarza, czego mogę się spodziewać, w jakim przedziale kosztów itp. oraz jak mniej więcej dbać o ten samochód od samego początku, gdyż nigdy nie jeździłem stale Dieslem (W formie posiadania Diesla) i nie mam doświadczenia w klekotach.

Zastanawia mnie jeszcze jak sprawa wygląda z tymi "sławnymi" pompowtryskami, czy rzeczywiście takie są kosztowne przy wymianie oraz czy w Audi ogólnie jak się dba to wytrzymuje bardzo długo.

I ostatnia kwestia... Chodzi o jazdę tym samochodem. Słyszałem, że do 60*C nagrzania się oleju nie wolno przekraczać 2000 RPM, a dopiero po przekroczeniu tej temperatury można jechać więcej. Trochę mi się to kłóci z moim starym stylem jazdy ale wolę się was zapytać. Jest to pytanie śmieszne i wręcz jak "od laika" ale nie chcę na dzień dobry jeździć klekotem jak benzyną i przypadkiem nie przesadzić. Więc za wszelkie poradniki (linki do nich lub posty tutaj) o jeździe Dieslem będę wdzięczny. Bo przyznać się do tej niewiedzy to jak uniknąć w przyszłości kosztów.

Pozdrawiam z pierwszego mojego postu tutaj <okok>

PS. Co do modelu silnika nie jestem pewien czy to AVF czy AWX. Nie wiem za bardzo jak to sprawdzić.
Avatar użytkownika
Tracha
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2015-02-08, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez Bartoszewski » 2015-02-08, 13:05

Tracha napisał(a):PS. Co do modelu silnika nie jestem pewien czy to AVF czy AWX. Nie wiem za bardzo jak to sprawdzić.

jaką masz skrzynię? 5 czy 6 ?mogę się mylić ale 6 występują tylko w avf.
Bartoszewski
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-02-01, 12:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 BDV 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez malboro » 2015-02-08, 13:22

Witaj Tracha <luzik>

Już sam fakt, że auto jest z pewnego źródła (od rodziny), serwisowane itd. powinno być dla Ciebie powodem do spokoju i zadowolenia ;-)
Jeżeli chodzi o eksploatację czy to AWX, czy AVF - przebiega ona zazwyczaj raczej przyjemnie i bezproblemowo...
Trochę o możliwych problemach tutaj :arrow: http://a6forum.pl/1-9-tdi-pd-omowienie-typowych-usterek-glowicy-silnika-t51.html
Tracha napisał(a):I ostatnia kwestia... Chodzi o jazdę tym samochodem. Słyszałem, że do 60*C nagrzania się oleju nie wolno przekraczać 2000 RPM, a dopiero po przekroczeniu tej temperatury można jechać więcej. Trochę mi się to kłóci z moim starym stylem jazdy ale wolę się was zapytać. Jest to pytanie śmieszne i wręcz jak "od laika" ale nie chcę na dzień dobry jeździć klekotem jak benzyną i przypadkiem nie przesadzić. Więc za wszelkie poradniki (linki do nich lub posty tutaj) o jeździe Dieslem będę wdzięczny. Bo przyznać się do tej niewiedzy to jak uniknąć w przyszłości kosztów.

Styl jazdy rzeczywiście trzeba trochę zmienić (w porównaniu z benzyną) ;-)
Jeśli liczysz na bezproblemową eksploatację - z pewnością o szaleństwach na zimnym silniku trzeba zapomnieć...
Nie jest to jednak jakieś wielkie wyrzeczenie - biorąc pod uwagę, że maksymalny moment obrotowy masz dostępny już od niskiego zakresu:
- w AWX - 285 Nm już od 1750 rpm
- w AVF - 310 Nm od 1900 rpm
W sumie - chyba słabo wyczuwalne różnice ;-)
Trzeba trochę nastawić się na "emerycki" styl jazdy na zimnym silniku, szczególnie zimą...
Za to jak osiągnie odpowiednią temperaturę - nie musisz sobie żałować ;-) - to posłuży zmiennej geometrii łopatek turbiny <okok>
Oczywiście nie myślę tu o "odchodzeniu spod świateł" ;-) , tylko o regularnej jeździe autostradowej, bo nasze autka tak naprawdę do tego zostały stworzone ;)
O takich oczywistościach jak studzenie turbiny chyba nie muszę wspominać? ;-)
W przypadku PD - trzeba też szczególnie uważać na jakość ON, więc lanie jakiejś berbeluchy nie wchodzi w rachubę ;-)
Za utrzymanie tych kilku elementarnych zasad - Twoje autko z pewnością odwdzięczy się długą, bezproblemową eksploatacją <okok> , sprowadzającą się do przeglądów i wymiany części eksploatacyjnych - tak jak w moim przypadku :-D

Tracha napisał(a):PS. Co do modelu silnika nie jestem pewien czy to AVF czy AWX. Nie wiem za bardzo jak to sprawdzić.

Z wlepki z pierwszej strony książki serwisowej, lub z bagażnika :)
O ile się nie mylę - w A6 AWX był głównie konfigurowany z 5-biegową manualną skrzynią, AVF z 6-biegową...
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez zibi06 » 2015-02-08, 13:32

Tracha napisał(a):(W miarę normalny przebieg jak na Diesla 14-letniego?).

Tak. Tym bardziej że:
Tracha napisał(a):postanowiłem odkupić od rodziny ww. Audi. Praktycznie nonstop było serwisowane (14 lat udokumentowane fakturami, wujek się postarał).

To baaaardzo duży "plus" ponieważ jedną z wad zakupu jest nieznany poprzedni właściciel.
Tracha napisał(a): Zastanawiają mnie usterki typowe dla tego egzemplarza, czego mogę się spodziewać,

Generalnie (z większych) :
- Turbosprężarka (najczęstsza usterka to "zapiekanie" się zmiennej geometrii), układ podciśnieniowy ( wężyki, zaworki). Na temat kosztów dotyczących naprawy turbo za bardzo nie chciałbym się wypowiadać.. Wszystko zależy od ewentualnego uszkodzenia, jakości użytych/ potrzebnych części zamiennych, gwarancji ,itd.. W przypadku zmiennej geometrii jedni uważają że wystarczy samo czyszczenie mechanizmu (i tego co "dookoła"), inni że prawidłowa/ fachowa regeneracja. Przynajmniej ja (zgodnie z sugestiami Fachowców) wybrałem opcję "regeneracji" w sprawdzonym serwisie.
Wężyki, ewentualne zaworki, koszty nie są wysokie..

- Pompowtryski: Przede wszystkim potrzebny jest dobry mechanik który potrafi przeprowadzić wstępną diagnozę i odpowiednie procedury sprawdzające. Nie zawsze winny jest pompowtryskiwacz. Tu trochę informacji na ten temat :arrow: diagnozowanie-pompowtryskiwaczy-przy-pomocy-vag-vcds-t1223.html Koszty ewentualnej naprawy/regeneracji uzależnione są jej zakresu ale są przynajmniej kilkukrotnie mniejsze od ceny nowych (ponad 2 tyś pln/ szt)

- Zestaw sprzęgła. Zasada jest taka że wymienia się całość. Koszt samego zestawu uzależniony jest od marki i miejsca zakupu (różnice dochodzą do kilkuset zł).. W zależności od ceny usługi dotyczącej wymiany ( z gwarancją wymieniającego) przeważnie przekraczają 2 tyś pln..

- EGR. Rzeczą normalną jest że eksploatacja powoduje jego "nagarowanie" i po jakimś czasie wycieki z otworów znajdujących się pod "grzybkiem".
Często wystarczającym jest samo czyszczenie EGR-a..
Niestety "wadą" dla np. silników diesla są mechanicy, którzy zamiast najpierw prawidłowo zdiagnozować i jeżeli są takie możliwości naprawić, zaczynają od razu zabawę w wymianą części na zasadzie "udo się lub nie udo" bo i tak klient płaci.. Dobry mechanik to przynajmniej połowa sukcesu.

Tracha napisał(a):i nie mam doświadczenia w klekotach.

Wpisz sobie w Googla "10 przykazań dla diesla".. Gdyby coś było "niejasne" po prostu pytaj..
Tracha napisał(a):PS. Co do modelu silnika nie jestem pewien czy to AVF czy AWX. Nie wiem za bardzo jak to sprawdzić.

Jeżeli masz książkę serwisową to bodajże na drugiej stronie powinna być naklejka z kodami wyposażenia, itd
Jeżeli nie masz / lub nie znajdziesz, to w bagażniku podnieś pokrywę koła zapasowego. Z boku powinna być tzw " wlepa"..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez Tracha » 2015-02-08, 13:35

Mam 6-biegową skrzynię, więc wychodzi na to, że mam AVF. Czyli trochę więcej Nm.

Ogólnie Mam termometr od oleju i cieczy chłodzącej, rozumiem że mam patrzeć na ciecz chłodzącą, a nie na temp. oleju?

Jeśli chodzi o styl jazdy to do 2k RPM do 60*C temp. cieczy chłodzącej, potem przy 60*C-90*C do 2,5k RPM i dopiero przy tych 90*C wkręcać go... No właśnie do ilu? :)

PS. Głupie pytanie ale co oznacza PD ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Tracha
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2015-02-08, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez zibi06 » 2015-02-08, 14:28

Tracha napisał(a):Czyli trochę więcej Nm.

Tak 310 Nm (AWX 285 Nm)
Tracha napisał(a):rozumiem że mam patrzeć na ciecz chłodzącą, a nie na temp. oleju?

Przynajmniej wydaje mi się że jedno z drugim jest powiązane, ale
Cytat (Z 10 "przykazań")
" 7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę że olej
osiągnie właściwą temp. pracę ".
Przyznam że przynajmniej ja zwracałem/zwracam uwagę na temperaturę płynu chłodzącego ( tym bardziej że w swoim aucie nie mam wskaźnika temperatury oleju).
Tracha napisał(a):Jeśli chodzi o styl jazdy to do 2k RPM do 60*C temp. cieczy chłodzącej, potem przy 60*C-90*C do 2,5k RPM i dopiero przy tych 90*C wkręcać go... No właśnie do ilu? :)

Przynajmniej ja, zimny kręcę do 2,5 tyś (ale nie "cisnę"). Dobrze/ źle nie wiem. Dużo jeżdżę po mieście, więc jeżeli silnik jest już zagrzany, udaje mi się do 3 tyś.. Chyba najważniejszą zasadą jest to żeby nie stosować PSJ (Pi*****tego <milczek> Stylu Jazdy), Zmienna geometria powinna "chodzić" w miarę możliwości w dużym zakresie.
Tracha napisał(a):PS. Głupie pytanie ale co oznacza PD ?

"Pumpe Düse" :arrow: PD :arrow: Pompowtryskiwacz
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez Tracha » 2015-02-08, 14:37

Co do PD, ja z zasady lałem benzyne (i gaz) z Orlena. Brat mi jeszcze polecał aby na Shellu tankować (Kumpel, który ma 1.9 TDI ale 101KM w VW Touranie) także tam zalewa i mówi, że niebo a ziemia w porównaniu z Orlenem. Nie wiem, pierwsze tankowanie i praktyki przede mną.

Jeśli chodzi o ten PSJ to rozumiem, że tu chodzi o nie jeżdżenie poniżej 2k RPM nonstop oraz ogólnie dziadowate jeżdżenie?

Zmienna geometria tyczy się działania tych łopatek w ślimaku, oraz przyśpieszania przepływu powietrza w turbinie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Tracha
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2015-02-08, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez Piotruś » 2015-02-08, 14:40

Tracha napisał(a):Mam 6-biegową skrzynię, więc wychodzi na to, że mam AVF. Czyli trochę więcej Nm.

Może tez być mocniejsze sprzęgło i kilka innych "drobiazgów" :-P ... .

Tracha napisał(a):Ogólnie Mam termometr od oleju i cieczy chłodzącej, rozumiem że mam patrzeć na ciecz chłodzącą, a nie na temp. oleju?

Większosć samochodów nie osiada wskaźnika temperatury oleju, ale w dieslach jest on naprawdę przydatny. I to już nie chodzi tak bardzo o rozgrzewanie silnika, co baczną obserwację podczas bardzo forsownej jazdy, na przykład latem z ciężką przyczepą lub w warunkach autostradowych ale z długimi podjazdami górskimi. Jasne, ze w cywilnym (niesportowym) aucie, z normalnym kierowca nie są to jakieś mega kluczowe informacje ale im trudniejsze warunki eksploatacyjne, tym lepiej obserwować, wiedzieć i korzystać z tych informacji.

Tracha napisał(a):Jeśli chodzi o styl jazdy to do 2k RPM do 60*C temp. cieczy chłodzącej, potem przy 60*C-90*C do 2,5k RPM i dopiero przy tych 90*C wkręcać go... No właśnie do ilu?

Rygorystyczne trzymanie się z góry założonych obrotów jest słuszne ale nie aż tak istotne jak to żeby w trakcie rozgrzewania silnika pedał gazu traktować z wyjątkową lekkością. Wtedy nie jest potrzebne duże ciśnienie turbiny, a więc nie dochodzi do przeciążenia elementów wrażliwych na właściwą temperaturę roboczą. Na przykład głowica silnika tez jest elementem nieco zagrożonym, gdy z jednej strony wypełnia ją lodowaty płyn chłodzący a z drugiej atakuje zapłon paliwa w cylindrze. Chodzi o to, żeby te temperatury "się dobrze wymieszały" aby minimalizować miejscowe przeciążenia termiczne.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez Tracha » 2015-02-08, 17:07

Piotruś napisał(a):Może tez być mocniejsze sprzęgło i kilka innych "drobiazgów" :-P ... .


Czyli trzeba będzie spojrzeć do książeczki :)

Piotruś napisał(a):Większosć samochodów nie osiada wskaźnika temperatury oleju, ale w dieslach jest on naprawdę przydatny. I to już nie chodzi tak bardzo o rozgrzewanie silnika, co baczną obserwację podczas bardzo forsownej jazdy, na przykład latem z ciężką przyczepą lub w warunkach autostradowych ale z długimi podjazdami górskimi. Jasne, ze w cywilnym (niesportowym) aucie, z normalnym kierowca nie są to jakieś mega kluczowe informacje ale im trudniejsze warunki eksploatacyjne, tym lepiej obserwować, wiedzieć i korzystać z tych informacji.


Czyli w codziennej jeździe bazować na wskaźniku temp. cieczy chłodzącej. Wskaźnik temperatury oleju przydatny będzie w trakcie większego wykorzystywania i męczenia motoru.

Piotruś napisał(a):Rygorystyczne trzymanie się z góry założonych obrotów jest słuszne ale nie aż tak istotne jak to żeby w trakcie rozgrzewania silnika pedał gazu traktować z wyjątkową lekkością. Wtedy nie jest potrzebne duże ciśnienie turbiny, a więc nie dochodzi do przeciążenia elementów wrażliwych na właściwą temperaturę roboczą. Na przykład głowica silnika tez jest elementem nieco zagrożonym, gdy z jednej strony wypełnia ją lodowaty płyn chłodzący a z drugiej atakuje zapłon paliwa w cylindrze. Chodzi o to, żeby te temperatury "się dobrze wymieszały" aby minimalizować miejscowe przeciążenia termiczne.


Czyli jednak powinienem pomimo chłodnego silnika wkręcać go na te ok. 2k RPM ale robić to jednak w miarę energicznie i dynamicznie? :)

Nie taki ten Diesel straszny, jak go opisywali. Widać, że się z nim zaprzyjaźnie <luzik>

Jeszcze parę zagwostek o ile moje pytania nie wkurzają was <lol>

:arrow: Priorytet, który szykuje się jeszcze w tym miesiącu. Muszę zmienić olej. Jaki olej polecacie? Firma, klasyfikacja itp.
:arrow: W sumie to ochłodzenie turbiny, po ty jak już stanę to mam go potrzymać z 10 sekund na odpalonym silniku nim go zgaszę?
:arrow: Wytłumaczylibyście mi jeszcze jak praktycznie wygląda PSJ oraz czego konkretnie dotyczy ta zmienna geometria w łopatkach turbiny? :)
:arrow: Brat mi teraz wspominał o tym, że coś było z wentylatorem jednym. Orientujecie się może czy VISCO powinno się po uruchomieniu silnika kręcić, czy dopiero przy określonej temperaturze albo obrotach?
Obrazek
Avatar użytkownika
Tracha
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2015-02-08, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez zibi06 » 2015-02-08, 21:06

Tracha napisał(a)::arrow: Muszę zmienić olej. Jaki olej polecacie? Firma, klasyfikacja itp.

Firma <mysli>. Trochę "drażliwy" temat ;), ale używam Castrol EDGE 5W40 Turbo Diesel (505.01) + Filtr Knecht/ Mann
Tracha napisał(a): W sumie to ochłodzenie turbiny, po ty jak już stanę to mam go potrzymać z 10 sekund na odpalonym silniku nim go zgaszę?

Z "chłodzeniem" turbiny generalnie chodzi aby po dłuższej/szybszej jeździe od razu nie wyłączać silnika (turbo smarowane jest ciśnieniem oleju silnikowego). Jeżeli jeździsz po mieście generalnie nie ma takiej potrzeby (tym bardziej w chłodnych okresów).
Tracha napisał(a)::arrow: Wytłumaczylibyście mi jeszcze jak praktycznie wygląda PSJ oraz czego konkretnie dotyczy ta zmienna geometria w łopatkach turbiny?
:)
Oczywiście na drodze (w szczególności w mieście) nie jesteś sam więc w jakiś sposób i tak musisz dostosować się do innych użytkowników. Generalnie prędkość 50 -60 km/h możesz osiągnąć przez delikatne "muskanie" gazu i zmianę biegów, ale również przez bardziej dynamiczne jego używanie.
Zmienna geometria jest w części gorącej turbiny Poglądowo :


Tracha napisał(a):Orientujecie się może czy VISCO powinno się po uruchomieniu silnika kręcić,

Visco kręci się po uruchomieniu silnika.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez malboro » 2015-02-08, 21:56

Tracha napisał(a)::arrow: Priorytet, który szykuje się jeszcze w tym miesiącu. Muszę zmienić olej. Jaki olej polecacie? Firma, klasyfikacja itp.

zibi06 napisał(a):Firma <mysli>. Trochę "drażliwy" temat ;), ale używam Castrol EDGE 5W40 Turbo Diesel (505.01) + Filtr Knecht/ Mann

Ze swojej strony jeszcze dodam wypróbowane:
- Mobil Super 3000 XE 5W-30
- Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
Znawcy tematu ;-) polecają szczególnie ten drugi.
Generalnie - chyba ważniejsze od firmy jest to, żeby olej był z pewnego źródła <okok>
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-02-08, 22:02

Witam.

Tracha napisał(a):W sumie to ochłodzenie turbiny, po ty jak już stanę to mam go potrzymać z 10 sekund na odpalonym silniku nim go zgaszę


Hmm... , jak jestem w trasie ( 2.5 TDi ) i przykładowo zjeżdżam z autostrady gdzie prędkość była ok 130-160km/h to zanim podjadę pod dystrybutor to czekam nawet minutę lub półtorej . Raz ( pamiętam ) na początku ( pierwsza trasa moim TDi ) to się zapomniałem :mrgreen: . Staneliśmy na szybkie siku i jakieś buły/kanapki a auto non toper chodziło ( z 10 min jak nic ) <rotfl> . Jak się kapnąłem to już nie warto było gasić <glupek> .

Pozdrawiam <luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez Tracha » 2015-02-08, 22:03

nie pamietam 82 napisał(a):Hmm... , jak jestem w trasie ( 2.5 TDi ) i przykładowo zjeżdżam z autostrady gdzie prędkość była ok 130-160km/h to zanim podjadę pod dystrybutor to czekam nawet minutę lub półtorej . Raz ( pamiętam ) na początku ( pierwsza trasa moim TDi ) to się zapomniałem :mrgreen: . Staneliśmy na szybkie siku i jakieś buły/kanapki a auto non toper chodziło ( z 10 min jak nic ) <rotfl> . Jak się kapnąłem to już nie warto było gasić <glupek> .

Pozdrawiam <luzik>


Będę pamiętał o tym. Turbinkę po autostradzie chłodzić koło minuty, a tak ogólnie to koło kilkunastu/kilkudziesięciu sekund ;)



Czyli wszystkie praktycznie wątpliwości zostały rozwiane... Z tego co czytałem w temacie gdzieś wyżej podanym to muszę się obawiać wypalenia (wycierania) gniazd zaworowych oraz zbytniego wkręcania motoru przy jego niskiej temperaturze. Dobrze zrozumiałem? To są główne mankamenty tego silnika?

Ogólnie to jeszcze się zastanawiam, diagnostyka do A6 to koszt ok. 100 zł za samo podpięcie się komputerem. Czy jest ktoś w okolicy Wrocławia kto posiada sprzęt diagnostyczny do podpięcia się? Wolę się zapytać na zaś <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Tracha
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2015-02-08, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-02-08, 22:13

Tracha napisał(a):diagnostyka do A6 to koszt ok. 100 zł za samo podpięcie się komputerem


Niesamowite koszta :shock: - jak za samo sczytanie i skasowanie błedów :| . Kup kabel ( ok 30-40zł ) i się odezwij na PW - sam wszystko sobie ogarniesz <okok> . Chyba , że bywasz w okolicach Opola to zapraszam <okok> .

<luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Zakup Audi A6 C5 1,9 TDi AVF - Koszty, Usterki i ogólne

Postprzez malboro » 2015-02-08, 22:30

Ja jeszcze tylko dodam w tej kwestii:
Tracha napisał(a):Nie taki ten Diesel straszny, jak go opisywali. Widać, że się z nim zaprzyjaźnie <luzik>

Głęboko w to wierzę ;-)
Po odwiecznych przygodach z benzyną (również taką, która dostaje życia przy 6000 rpm ;-) ) zaprzyjaźniłam się z moim AWX'em bez najmniejszego trudu :-D
Chyba zdecydowanie bardziej cenię sobie już teraz moment obrotowy.

Tracha napisał(a):Ogólnie to jeszcze się zastanawiam, diagnostyka do A6 to koszt ok. 100 zł za samo podpięcie się komputerem.

nie pamietam 82 napisał(a):Kup kabel ( ok 30-40zł ) i się odezwij na PW - sam wszystko sobie ogarniesz <okok> .

I dostaniesz za zadanie pierwsze logowanie parametrów silnika ;-) :arrow: http://a6forum.pl/jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html <okok>
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości