Zakup Audi A6 C7

Zakup Audi A6 C7

Postprzez Fapcone » 2019-03-25, 15:51

Witam - tak wiem, nie przywitałem się na forum, ale na to przyjdzie jeszcze czas. Mam zamiar zakupić Audi A6 C7, najlepiej w wersji Avant - taka najbardziej mi się podoba, oraz skrzynią s-tronic.. Problemów i pytań mam wiele, więc zaczynając od tych najważniejszych, jak rozróżnić skrzynię s tronic od tych innych? Powiem szczerze, że mam zamiar przesiąść się z Mercedesa, więc skrzyń w Audi nie oglądam.. W swoim pierwszym Audi chcę s-tronica, ponieważ słyszałem o nim dobre opinie, dodatkowo powoduje to fakt, że skrzynia jest bliźniaczo podobna do DSG w Volkswagenie - działa świetnie, jedździłem Passatem 2014 2,0 TDI właśnie w konfiguracji ze skrzynią DSG. Jak wizualnie odróżnić inne skrzynie od s-tronica, oczywiście oprócz jazdy samym testowanym egzemplarzem samochodu. Następne pytanie, to na co najbardziej zwracać uwagę podczas zakupu? Nie jestem jakimś specem od mechaniki, więc będę się tutaj wspierać zaufanymi osobami, ale co jest najczęstszą bolączką tego modelu? Silnik jaki mnie interesuje to diesel - 2,0, czy 3,0? Możecie mi powiedzieć jakie to kręci spalania? Jest to dosyć ważne dla mnie, ponieważ tygodniowo potrafię zrobić ok. 1-1,5k kilometrów - cykl bardzo mieszany, w związku z czym wynik 8l w cyklu mieszanym jest dla mnie dobry, a 10, może lekko ponad w mieście, też do przełknięcia. Zależy mi, żeby silnik był żwawy - jeździłem już 2,0 177ps w skrzyni manualnej, moje odczucia są pozytywne. Najważniejsze zostawiłem na koniec - chciałbym najlepiej model 2012 i nowszy, w jakich widełkach cenowych można się spodziewać dobrego auta, które nie okaże się jakąś pułapką typu - kup i wrzuć.


Pozdrawiam, liczę na Waszą pomoc.
Fapcone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2019-03-25, 15:13
Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2010
Imię: Filip

Re: Zakup Audi A6 C7

Postprzez Piotruś » 2019-03-26, 17:04

Witam - tak wiem, nie przywitałem się na forum, ale na to przyjdzie jeszcze czas.

Hmmm :-x ........ . Czekasz na czerwony dywan i komitet powitalny ??

jak rozróżnić skrzynię s tronic od tych innych?

Po silniku. W modelach A6 :
- 2.0 TDi 177 PS z automatem (roczniki 2012 do 2014) zawsze będzie tylko i wyłącznie multitronik (moim zdaniem syf jakich mało ale są też miłośnicy tego rozwiązania i wszyscy mamy tyle samo racji) :-P
- 2.0 TDi 190 PS (sama końcówka przedliftów 2014 i cała produkcja poliftów do 2017) z automatem zawsze tylko i wyłącznie S-Tronic (czyli DSG)
- 3.0 TDi przedlift 204PS z napędem na przód (FWD) : tylko i wyłącznie multitronik
- 3.0 TDi 204, 245, 272 PS zestawione z quattro - wyłącznie S-tronik
- 3.0 TDi 313, 320 i 326 PS zawsze najprawdziwszy z najprawdziwszych TIPTRONIK (moim zdaniem najlepsza skrzynia do tego auta, choć silnik biturbo, szczególnie ten sprzed liftu już niekoniecznie)

Z silnikiem 3.0 TDi nie ma skrzyń manualnych, więc jeśli musi być S-tronik to dla dwulitrówek zostaje Ci końcówka RM 2014 i potem cały polift.

Co do spalania to ile wlejesz tyle spali. Nie ma żadnego problemu żeby dwullitrówką wykręcić średnio ok. 7 do 7,5 litra jak i wcale nie aż tak "wariacką" ale dynamiczną jazdą podskoczyć do ok. 9 na 100.
Z trzylitrówką jest podobnie. Nawet w wyraźnie większym i cięższym Q7 z takim samym silnikiem stosując płynną i przewidującą technikę jazdy nie ma problemu by zmieścić się w 8,5 litra (nie wyłączając autobahny przy spacerowych prędkościach 130 - 160 km/h), ale trochę bardziej dynamiczna technika szybko zbliża się do 10 a nawet więcej na 100.

Dwulitrówka do budy A6 pasuje co najwyżej przeciętnie, chociaż z szybkim w działaniu S-tronikiem i tak jeździ lepiej i nieco taniej od "manuala".
Nie zmienia to faktu, że do dynamicznej jazdy z odrobiną frajdy ten silnik w przyciężkawym A6 nie jest dobrym wyborem i żeby dotrzymać kroku pojazdom skonfigurowanym bardziej optymalnie - trzeba go dosyć mocno gnieść. Skutkiem jest zużycie paliwa niewiele mniejsze niż w normalnie traktowanym 3.0 .

Jestem (lub byłem) użytkownikiem wszystkich wyżej wskazanych jednostek (ale NIGDY z multitronikami) i reasumując uważam, że 2.0 TDi NAPRAWDĘ ŚWIETNIE (wręcz idealnie) nadaje się do Golfa, Passata i Superba.
Do A6 3.0 TDi to absolutne minimum. Na podstawie własnych doświadczeń S-troniki (DSG) uważam za bliskie ideału i bardzo je lubię zarówno w zestawie z 2.0 TDi jaki z 3.0 TDi, ale za ideał (choć nie pozbawiony kolców) uznaję jednak 8-biegowego TIP'a dostępnego seryjnie w Q7 i najmocniejszych odmianach A6 3.0 TDi .

I to by było na tyle moich (subiektywnych) wynurzeń.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zakup Audi A6 C7

Postprzez gabrik » 2021-04-14, 22:15

Jako nowy na forum nie chcę śmiecić nowymi tematami, tym bardziej, że takowe już istnieją.

Mój dylemat jest dla niektórych śmieszny lub denerwujący ale jak mawiają "kto pyta nie błądzi (lub błądzi mniej)".

Chciałbym zakupić A6. C7 trafia w mój gust (serce) idealnie ale mogę sobie pozwolić na auta z początku produkcji (2011/2012). Bardzo chcę wersję quattro i silnik 3.0TDI. Tu mam dylematy czy wersja 204 KM będzie ok (z założeniem lekkiego chipowania pomiędzy 220-240 KM i nie więcej niż 500Nm), ewentualnie 245 KM jesli się uda znaleźć. Czy bać się tych silników, zakładając/przyjmując przebiegi rzędu 300-400 tysiecy?

Alternatywnie model C6 3.0 z lat 2009-2010 240 KM (rozsądek podpowiada, że ten motor jest lepiej dopracowany, choć nie wiem skad takie przeświadczenie). Tu jest pewien myk, ze w ogłoszeniach mimo, ze model jest starszy, ma z reguły niższe przebiegi od C7 (dla mnie sprawa wskazuje na większą ilość kręconych przebiegów), no ale przyjmijmy, ze upoluje się coś z przebiegiem 280-330 tysięcy.

Macie może doświadczenia mogące pomóc w moich rozterkach? Wyraźnie zaznaczam - ciągnie mnie mocno w kierunku C7, nie ciśnie mnie zakup (obecne autko chyba ma u mnie już wieczny żywot, bo nic mi się w nim nie dzieje) i bardzo chcę uniknąć wtopy.
gabrik
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2021-04-14, 21:31
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Paweł


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość