Arturr napisał(a):,jaki silnik wybrać do c6 ,auto będzie robiło około 600-800 kilometrów w miesiącu w koło domu.
Prawdę mówiąc, pragmatycznie, do takich przebiegów robionych wkoło komina, wcale nie kupuje się A6, bo żaden silnik nie będzie tym zachwycony.
Właśnie dlatego, że żadne A6 nie jest przeznaczone do tak specyficznej eksploatacji, moim zdaniem, nie ma optymalnej odpowiedzi na Twoje pytanie, ani nawet nie istnieje mniejsze zło.
jarek napisał(a):Podoba mi się 2.7 tdi ale myślę o 2.0 tdi po 2007 r. bo słyszałem że zostały poprawione po tym roczniku.
Bardzo źle słyszałeś. Największą zakałę 2.0TDi ("imbusik") wstępnie wyeliminowano w 2009 roku, a tak konkretnie to dopiero w listopadzie 2010.
Nie znaczy to, że ewentualny zakup 2,7TDi z 2007 byłby bardziej bezpieczny (technicznie), nie mówiąc o drastycznie większych kosztach ewentualnych napraw jednostki V6 ... .
jarek napisał(a):Z koleji 2.7 tdi odradzają mi koledzy bo podobno jest to silnik na trasy ,w koło domu szybko szlak go trafi
A dlaczego 2,7 jeżdżone wokół komina miałby być mniej trwały od tak samo jeżdżonego 2.0
Wiadomo, że V6-tka będzie droższa w naprawach i w zwykłej eksploatacji (paliwo, oleje, etc.), ale żeby miała się skończyć szybciej od R4 tylko dlatego, że jeździ w miejscu, to ja związku nie widzę. Twoi kumple powielają jedynie stereotypy i legendy ... .
jarek napisał(a):Chciałbym go w manualu i bez quatro kupić ale tip tronik też rewelka proszę o rady i opinie ...
Ten dylemat akurat Cię nie dotyczy, bo z przednim napędem, zarówno 2,0 jak i 2,7 były zestawiane WYŁĄCZNIE z multitronikiem, a takiego błędu przecież nie popełnisz
.
Reasumując: A6 tka to świetne auto i klasa sama w sobie ale na pewno nie do planowanego przez Ciebie charakteru eksploatacji. A jeśli innego rozwiązania nie ma i musi być A6, to kieruj się faktycznym stanem technicznym wybranych egzemplarzy, bo spieprzyć może się zarówno 2.0 jak i 2.7 .
Naprawy 2,7 będą potencjalnie droższe.