Zamiana głowic AYM na BAU

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

Postprzez Piotruś » 2017-01-14, 09:52

Storck, teoretycznie każdy olej z normą 505.00 jest odpowiedni, a filozoficznych i niekończących się dyskusji na temat olejów było już multum.
Moje osobiste doświadczenia mówią, że do silnika 2,5 V6 TDi najlepszym wyborem jest Castrol TWS :
post32163.html?hilit=castrol tws#p32163 ,
a czy zechcesz z tej sugestii skorzystać to już tylko i wyłącznie Twoja sprawa i decyzja.
Zresztą w przywołanym topiku masz szereg różnych wypowiedzi, więc po prostu poczytaj i wybierz najbardziej Cię przekonującą :-D i po kłopocie.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

Postprzez storck » 2017-01-30, 08:42

Witam,

Silnik już zamontowany.

Dodam że 98% osprzętu pasuje z silnika BAU do AYM tj. rozrusznik, klima, alternator nawet wtryski... Jedyne co nie "pasowało" to kolektor dolotowy rura patrzy 90 stopni w dół a w oryginale jest jakieś 60 stopni i rura wodna z lewej strony głowicy również w BAU patrzy 90 w dół a w AYM 60 stopni do chłodnicy.
Ostatecznie olej jaki zapodałem to: MOTUL 8100 X-CESS 5W40

Dziś zarzucę logi z przed i po przekładce. I efekt odpalenia :)

pozdrawiam
Michał
storck
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2017-01-10, 13:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Michal

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

Postprzez Piotruś » 2017-01-30, 09:10

Fajnie, że Ci wszystko podpasowało jednak nie zawsze jest tak różowo :
1. Wtryskiwacze rzeczywiście pasują p&p co wynika z faktu, że BAU oraz AYM posiadają normę EU3.
2. Kompresor klimy to już odrębna "bajka", która jeśli się powtarza to przypadkowo.
3. Kolektory wydechowe zależą od modelu auta, z którego pochodzą (A4, A6 lub Passat).
4. Alternatory występują w trzech odmianach: 120, 140 i 150 A oraz mogą pochodzić od Boscha lub Valeo i nie jest to bez znaczenia.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

Postprzez storck » 2017-01-31, 06:17

Witam ponownie,

Czyli tak jak już pisałem auto odpaliło, kąt wtrysku ustawiony poprawnie. <radocha>

Dziś jadąc do pracy wyrzuca mi 2 błędy... Z tego co pamiętam pierwszy czasami mi się wyświetlał:

1.00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
27-00 - Implausible Signal <-- rozumiem że to prawy czyjnik z tyłu od ABS dziś sprawdzę co z nim się dzieje....

2.18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent <---- według Vaga sygnał ładowania błędna wiadomość z ECU?? Ktoś coś wie? I dlaczego pokazał się w module ABS/ESP??


pozdrawiam
Michał
storck
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2017-01-10, 13:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Michal

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

Postprzez bendzji » 2017-01-31, 07:05

Czujnik lewy tył ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

Postprzez storck » 2017-01-31, 07:42

bendzji napisał(a):Czujnik lewy tył ;)

Faktycznie... szybciej pisałem niż myślałem :)
storck
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2017-01-10, 13:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Michal

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

Postprzez storck » 2017-01-31, 16:41

Pytanie czy mój kąt wtrysku jest ok? Bo wydaje mnie się że za wysoki? Mój mechnior mówi że jest OK. Niby silnik pracuje ładnie.. :) Ale nie mam porównania...

http://vaglog.pl/log-004_iOpL3Tt.html


z forumowego info najlepsza opcja to -0,5 do -1,5 a ja mam 2,8 3
storck
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2017-01-10, 13:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Michal

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

Postprzez Piotruś » 2017-01-31, 17:53

Kąt mieści się w dopuszczalnym zakresie ale jest zbyt późny. Przy takich nastawach tłok przestawiacza nie będzie osiągał skrajnych pozycji co niechybnie ułatwi odkładanie się syfu blokującego mechanizm.
Sugeruję przeregulować i przyspieszyć o ok. 2* w taki sposób, by z obecnych 2,8 - 3,0* ATDC uzyskać od 1,0* do 0,5* ATDC.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość