zestaw błędów

zestaw błędów

Postprzez piotras » 2023-06-26, 10:25

Panowie,

po prawie 6 latach jazdy (przebieg: 101 tys.) w moim a6 C7 (rocznik 2017, listopad, 2.0 TFSI 252 KM, skrzynia S-Tronic, quattro, polski salon) zapalił się check-engine. Auto zachowuje się normalnie, nie widzę różnicy podczas jazdy, nie mniej zestaw błędów jest, a check po skasowaniu zapala się znów po około 25 km jazdy.

Oto błędy:
1. P006800: Korelacja MAP/MAF <-> położenie przepustnicy.
2. P227900: Nieszczeln. ukł. pow. dolot.

Wklejam dane z VCDS-a:

Wtorek,24,PaYdziernik,2023,20:04:34:00009
Wersja VCDS: AKP 20.4.2 uruchomiony na Windows 7 x64
http://www.vcds.pl

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06L-907-115-V1.clb
Oznaczenie elementu: 4G5 907 115 B HW: 8T2 907 115
Komponent i/lub wersja: 2.0l R4 TFSI H13 0002
Kodowanie: 0A2500322466010B2002
Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TFS0204G5907115B 001003 (AU57)
ROD: EV_ECM20TFS0204G5907115B.rod
VCID: 295948A348F92BCE65-807C
2 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

15101 - MAP/MAF -- powi1zanie z po3o?eniem przepustnicy
P0068 00 [101] - -
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00000001
Priorytet b3edu: 2
Czestooa b3edu: 1
Przebieg: 101412 km
Data: 2023.10.24
Czas: 19:37:58

Predkooa obrotowa silnika: 1122.25 /min
Unormowana wartooa obci1?enia: 12.5 %
Predkooa pojazdu: 31 km/h
Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 103 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 42 °C
Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
Napiecie zacisku 30: 14.238 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Silnik: stan pracy: przedni lewy
STATE_LS_SAE[1]: OL_INTR
T_AST_SAE: 835 s
MAP_MES_SAE: 32 kPa
Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 2.222 V
FAC_TPS_1_SAE: 10.546875 %
FAC_LAM_LIM[1]: 0.000 %

26372 - Nieszczelnooa w uk3adzie dolotowym powietrza
P2279 00 [101] - -
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00000001
Priorytet b3edu: 2
Czestooa b3edu: 1
Przebieg: 101412 km
Data: 2023.10.24
Czas: 19:37:58

Predkooa obrotowa silnika: 1121.00 /min
Unormowana wartooa obci1?enia: 11.4 %
Predkooa pojazdu: 31 km/h
Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 103 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 42 °C
Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
Napiecie zacisku 30: 14.238 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Silnik: stan pracy: przedni lewy
STATE_LS_SAE[1]: OL_INTR
T_AST_SAE: 835 s
MAP_MES_SAE: 30 kPa
Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 2.256 V
FAC_TPS_1_SAE: 10.546875 %
FUP_H_SAE: 11220.0 kPa


Kody gotowooci: 1010 0001


Wymieniłem przepustnicę (warsztat podejrzewał, że to ona jest problemem), nowa przepustnica Pierburg + adaptacja nie pomogła. Dalej są te 2 błędy po około 25 km + check engine.


Poza tym, z innej beczki. Podczas rejestracji na tym forum, nie mogłem znaleźć na liście wyboru mojego silnika (dlatego wybrałem "nie mam"). Czy admin mógłby dodać brakujący silnik 2.0 TFSI 252 KM (185 kW)? Będę wdzięczny :)

Z góry wielkie dzięki za pomoc.
A6 C7 sedan, prod.: listopad 2017, silnik: 2.0 TFSI 252 KM (185 kW), skrzynia: S-Tronic, napęd: quattro, polski salon.
piotras
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2023-06-26, 10:11
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2017
Imię: Piotrek

Re: zestaw błędów

Postprzez piotras » 2023-07-28, 12:04

Ktoś, coś, jakiś pomysł?
A6 C7 sedan, prod.: listopad 2017, silnik: 2.0 TFSI 252 KM (185 kW), skrzynia: S-Tronic, napęd: quattro, polski salon.
piotras
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2023-06-26, 10:11
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2017
Imię: Piotrek

Re: zestaw błędów

Postprzez audic7quatro » 2023-11-24, 20:37

Witam podpinam się pod temat nie szczelności w układzie dolotowym powietrza .
Ten sam zestaw błędów i wracający non stop check Engine.
Mam takie same objawy podejrzenie Odmy ?
Ktoś już rozwiązał podobny temat ?
audic7quatro
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2023-11-24, 20:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2018
Imię: Michał

Re: zestaw błędów

Postprzez BoB » 2024-01-20, 13:48

Mam co jakiś czas podobny problem, ale przepalenie układu daje dobre rezultaty. Dolewam do paliwa siuwaks do przepalenia katalizatora i z odpowiedzią prędkością obrotową przejeżdżam ok. 100 km i problem znika po resecie lub 3-4 odpaleniach. mam ponad 200 tysięcy i dużo jeżdżę po mieście.
BoB
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 2024-01-13, 14:37
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2014
Imię: BoB


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość