Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Adek4100 » 2015-12-02, 02:25

Witam serdecznie.
Mam bardzo uciążliwy problem z A6 z którym żaden elektronik nie chce się podjąć a na innych forach nie uzyskałem żadnej konkretnej odpowiedzi.

Samochód to Audi A6 C5 2.5 TDI AKN 150 KM 00'r.

Zmieniłem uszkodzoną skrzynie biegów z TipTronic 5HP19 na manualną skrzynie 6-ścio biegową i pozostało mi zmienić kodowanie sterownika ( 4B1 907 401 A ) z kodowania 01011 na wartość przypisaną pod manual.

Sterownik nie przyjmuje żadnej inne wartości, a próbowałem już setki razy cokolwiek zmienić, czytałem różne zagraniczne fora i również stamtąd brałem owe wartości i bez efektów. Czytałem gdzieś na anglojęzycznym forum, że nie które sterowniki nie mają możliwości kodowania, czy ja akurat miałbym takiego pecha?

Kodowanie jest konieczne ponieważ samochód nie ma mocy w zakresie 2000-4000RPM co jest typowym objawem złego kodowania, jest trochę tematów na ten temat i zmiana kodowania rozwiązuje wszystkim ten problem, z tym że ludzie nie mają problemów z kodowaniem a u mnie wszystkie próby trwają już 2 miesiące, a samochodem jeżdzę naprawdę bardzo dużo.


Bardzo proszę was o podpowiedzi.
Adek4100
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2015-10-28, 20:28
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Adrian

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Piotruś » 2015-12-02, 07:21

Nie jestem mocny w "obsłudze sterowników" ale chciałbym Ci pomóc. Mam dwa pomysły:
- spróbuj w ASO (VAS i ODIS mają znacznie większe możliwości od VCDS'a i podobnych programików)
- zadzwoń i zapytaj np. tego gościa:
Kod: Zaznacz cały
 http://www.autoelektronika.zabrze.pl/
czy nie podjąłby się przekodowania "korespondencyjnie" (chyba, że masz blisko, to osobiście).

Powiedz, że dzwonisz z Forum A6 8-) /serio/. Absolutnie za nikogo nie gwarantuję ale jestem pewny, że warto zadzwonić i pogadać.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Adek4100 » 2015-12-02, 07:32

Obrazek

Przez całą noc miałem co robić, poszedłem inna droga i dalej szukałem na anglojezycznych stronch, sterowniki z końcówka A w tym przypadku są przypisane tylko i wyłącznie pod automatyczna skrzynie. Użylem prostego programu do edycji sterowników grupy VAG i mapy z mojego sterownika jako jedne z nielicznych nie maja mozliwości przestawienia kodowania.
Pozostaje mi w takim razie zmiana sterownika, teraz tylko co się wiąże z ta operacją, sam sterownik to nie problem, kosztuje 100zł ale co na przykład z immobiliserem? Boje się że wyjdzie jeszcze kilka spraw po drodze i sam nie wiem co robić...
Adek4100
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2015-10-28, 20:28
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Adrian

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Piotruś » 2015-12-02, 07:35

Immobiliser w dzisiejszych czasach nie jest żadnym problemem dla przeważającej większości nawet tylko średnio kumatych elektroników.
Zresztą sam też byś to ogarnął interfejsem za kilkadziesiąt PLNów ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Adek4100 » 2015-12-02, 17:09

Rozumiem, dzieki :)
A podpowie mi może ktoś jaki sterownik w takim razie szukać?
Który będzieodpowiedni bo wydaje mi się że dopasowanie wcale nie będzie takie proste.
Mój sterownik jest na jednej kości flash, a reszta podejrzewam, że skoro mają mozliwośc zmiany kodować na manual, musza byc juz własnie na dwóch pamięciach. Rozchodzi się tutaj o komunikację ze sterownikiem pompy.
Adek4100
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2015-10-28, 20:28
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Adrian

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez zibi06 » 2015-12-02, 20:01

Adek4100 napisał(a):A podpowie mi może ktoś jaki sterownik w takim razie szukać?
Który będzieodpowiedni bo wydaje mi się że dopasowanie wcale nie będzie takie proste.

Może w czymś pomoże:
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo:

Obrazek
Obrazek

Jednakże proponowałbym zapytać np. w ASO (pod nr VIN z informacją o opcji skrzyni manual)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Maxsterr » 2015-12-03, 16:47

Nie chcę Cię straszyć, ale czeka Cię zmiana sterownika silnika i zmiana pompy wtryskowej. Niestety w AKN'ie jest rozróżnienie na pompy pod automat i manual. Zmiana samego sterownika nic Ci nie da. Ogólnie będzie to jakoś chodziło, ale nie tak jak powinno.

1 059130106B injection pump; BOSCH; manual; gearbox; AKN 1
1 059130106BX injection pump; BOSCH; manual; gearbox; AKN 1
1 059130106C injection pump; BOSCH; automatic:; AKN 1
1 059130106CX injection pump; BOSCH; automatic:; AKN
Avatar użytkownika
Maxsterr
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 91
Dołączył(a): 2015-03-14, 21:12
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Adek4100 » 2015-12-08, 21:26

OMG...
Panowie a powiedzcie mi, mam możliwość zamiany pompy, wiązki, sterownika i zegarów (chodzi tutaj o immo) i w dodatku zegary są z pełnym fisem.
Daje gościowi swoje stare graty i dopacam tam jakąś nieznaczną kwotę, natomiast...
Czy rzeczywiście muszę zmieniać całą pompę czy mogę zmienić tylko moduł pompy wtryskowej? Kwestia samego sterownika który jest od góry pompy tak aby zgrał się ze sterownikiem.
Jeżeli chodzi o te tabelki, pod mój 4B1 907 401A z ASR, odpowiadał by sterownik z manuala 4B1 907 401(AA) wie ktoś jak to wygąda w praktyce?
Adek4100
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2015-10-28, 20:28
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Adrian

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Maxsterr » 2015-12-08, 21:28

Zmień sterownik pompy, sterownik silnika i wiązkę. :) Jak nie masz jak zaadoptować immo to zegary też.
Avatar użytkownika
Maxsterr
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 91
Dołączył(a): 2015-03-14, 21:12
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Adek4100 » 2015-12-08, 21:31

Szybki jesteś kolego, edytowałem post jeszcze bo własnie w tabelce wyczytałem kwestie steronika 4B1 907 401A a 4B1 907 401AA możesz na to zerknąć?
Widzę, że bardzo fajnie to ogarniasz :)
Adek4100
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2015-10-28, 20:28
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Adrian

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Piotruś » 2015-12-08, 21:39

W żadnym przypadku nie należy zamieniać sterownika pompy na inny, Sterownik jest skalibrowany z pompą i po jego przekładce praktycznie żadne parametry regulacyjne nie będą zgodne.
Chyba, że w sterowniku jest miejsce na kolejną kalibrację to nie ma sprawy. Kilka stówek u Boscha (pompa MUSI być zdemontowana) i po meczu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Maxsterr » 2015-12-08, 21:44

Piotruś napisał(a):W żadnym przypadku nie należy zamieniać sterownika pompy na inny, Sterownik jest skalibrowany z pompą i po jego przekładce praktycznie żadne parametry regulacyjne nie będą zgodne.
Chyba, że w sterowniku jest miejsce na kolejną kalibrację to nie ma sprawy. Kilka stówek u Boscha (pompa MUSI być zdemontowana) i po meczu.
Już nie raz coś takiego widziałem po takich zamianach i hula do dzisiaj bez żadnej kalibracji. :) Albo mieli farta, albo to ściema serwisów. :-)
Mimo to i tak jestem zwolennikiem zmiany całej pompy.
Avatar użytkownika
Maxsterr
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 91
Dołączył(a): 2015-03-14, 21:12
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Piotruś » 2015-12-08, 21:53

Maxsterr napisał(a):Albo mieli farta, albo to ściema serwisów

Nie ma żadnej ściemy, tak samo jak nie ma dwóch pomp i o identycznych parametrach/wydatku.
To, że ktoś jeździ na takim drucie nie znaczy, że jeździ jak powinno.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Adek4100 » 2015-12-08, 22:04

To nie mam pojecia w takim razie co mam teraz robić...
Władowałem się w potężną kupę....
Prawdą jest, że w tych vp44 często pada sama elektronika i często ludzie jak ich nie naprawiają, to zmieniają na inne i jeżdżą, natomiast co mam zrobić ja nie mam pojęcia...
A wypowie się ktoś odnośnie tych sterowników z końcówką A jak mój a miedzy AA?
Adek4100
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2015-10-28, 20:28
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Adrian

Re: Zmiana kodowania sterownika na manual w A6 C5 2.5 AKN

Postprzez Maxsterr » 2015-12-08, 22:06

Adek4100 napisał(a):To nie mam pojecia w takim razie co mam teraz robić...
Władowałem się w potężną kupę....
Prawdą jest, że w tych vp44 często pada sama elektronika i często ludzie jak ich nie naprawiają, to zmieniają na inne i jeżdżą, natomiast co mam zrobić ja nie mam pojęcia...
A wypowie się ktoś odnośnie tych sterowników z końcówką A jak mój a miedzy AA?
Zmień całą pompę. A o sterowniku AA nie wiem co napisać... W mojej etce nie ma takiego. Podaj cały numer sterownika spisany z naklejki.
Avatar użytkownika
Maxsterr
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 91
Dołączył(a): 2015-03-14, 21:12
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości