Zmiana licznika

Zmiana licznika

Postprzez Mefiu » 2015-12-09, 21:37

Witam,

Chcę zmienić licznik w A6 C5 4.2. Jak podpinam nowy licznik z RS6 to oczywiście auto nie odpala. Czy wystarczy zrobić adaptacje kluczyka do tego licznika? Czy to nic nie da? Pytam przed przystąpieniem do prac :) Nie wiem czy licznik wysyła sygnał do ECU , że jest zły kluczyk ( i dlatego nie odpala na liczniku z rs6), czy też ECU odczytuje, że podpięty jest inny licznik i dlatego nie odpala. ? Zmiana licznika jest konieczna, bo oryginalny już prawie wyzionął ducha... fis, wskazówki odmówiły posłuszeństwa
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00

Re: Zmiana licznika

Postprzez Piotruś » 2015-12-10, 06:43

Nie odpala bo nie puszcza immobilizer. Zawołaj doświadczonego elektronika bo samodzielnie tego nie ogarniesz.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zmiana licznika

Postprzez Mefiu » 2015-12-10, 11:25

Piotruś napisał(a):Nie odpala bo nie puszcza immobilizer. Zawołaj doświadczonego elektronika bo samodzielnie tego nie ogarniesz.

Kolego, ale zadałem inne pytanie xD
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00

Re: Zmiana licznika

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-12-10, 12:06

Kolego, dostałeś prostą ale wszystko mówiącą odpowiedź.
Czego chcieć więcej ?

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Zmiana licznika

Postprzez bendzji » 2015-12-10, 15:14

Poszukaj w sieci o adaptacji immo , odczycie pinów itd , jaki interfejs potrzebny itp.

I sam stwierdz czy to ogarniesz
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zmiana licznika

Postprzez Mefiu » 2015-12-10, 23:18

nie pamietam 82 napisał(a):Kolego, dostałeś prostą ale wszystko mówiącą odpowiedź.
Czego chcieć więcej ?

Wysłane dzięki Tapatalk.


No własnie w tym rzecz, że ta odpowiedź nie wnosi nic do wątku który poruszyłem :-|

Nie wiem jak można napisać prościej moje pytanie ...

bendzji napisał(a):Poszukaj w sieci o adaptacji immo , odczycie pinów itd , jaki interfejs potrzebny itp.

I sam stwierdz czy to ogarniesz


Nie widzę nic trudnego w ściągnięciu 1 programu i kupieniu interfejsu za 50zł. Trochę chęci i każdy by sobie z tym poradził :). Dodam, że tylko raz w życiu skorzystałem z profesjonalnego warsztatu... Nigdy więcej... Moje pytanie brzmi tak samo jak powyżej ... Po co mam zgrywać wsad licznika i wgrywać w nowy (co może ale nie musi spowodować zniszczenie, nawet u chiptunerów ) jak może się okazać, że wystarczy podpiąć nowy licznik i zrobić adaptacje kluczyków. Panowie, trochę więcej wiary xd
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00

Re: Zmiana licznika

Postprzez bendzji » 2015-12-11, 07:32

Nie powinienes wgrywac starego wsadu w nowy licznik - najprostsza droga do uwalenia.

Nie wystarczy dodac kluczyków do licznika. Trzeba zaadaptowac licznik do immo w aucie. Procedura zależy od tego jaka to generacja immo , wszystkie procedury są opisane na stronie rosstechu.

Dodaj może który masz rok auta ( modelowy )?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zmiana licznika

Postprzez Maxsterr » 2015-12-11, 09:46

Z licznikami i immo niestety bywa różnie. Kiedyś miałem A4 B5 98r, w którym miałem licznik z analogowym zegarkiem i czerwonym podświetleniem. Niestety nie udało się z niego odczytać pinu. Założyłem licznik z cyfrowym zegarkiem z 2001 roku no i wiadomo odpalał i gasł. Odczytałem PIN z nowego zegara i teraz uwaga... Zalogowałem się tym pinem do licznika, dodałem mój kluczyk i auto odpaliło i nie gasło! Bez adaptacji zegarów z ECU. Później zrobiłem to samo w dwóch innych B5 i też działało. Coś fabryka zrobiła nie tak w tych starszych modelach. W C5 już taki numer nie przejdzie.

Ogólnie nigdy nie miałem problemu z odczytem kodu pin z zegarów, aż trafiłem na zegary z S4 i RS4 B5, których commander nie chciał ruszyć.

W C5 numer z adaptacją samych kluczyków nie przejdzie... To nie B5 przed liftem. :-P Jeśli skopiujesz sam wsad ze starych zegarów do zegarów RS6 to na pewno je uwalisz, a jeśli jakimś cudem przeżyją, to prędkość będzie przekłamywała. :-)
Avatar użytkownika
Maxsterr
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 91
Dołączył(a): 2015-03-14, 21:12
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: Zmiana licznika

Postprzez bendzji » 2015-12-11, 09:59

Maxsterr z tego co pamiętam z a4klubu to się nakombinowałeś z tymi licznikami ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zmiana licznika

Postprzez Maxsterr » 2015-12-11, 10:28

Trochę je przećwiczyłem :-P Później jak udało mi się odwrócić wskazania pływaka przez edycję wsadu w liczniku z A6 w B5 bez zmiany pływaka to jakoś nikt tego nie zauważył, a jakiś czas po mnie ktoś inny z tym wyskoczył to wielkie wow, że się udało. :lol: Udało mi się zabić jedne zegary z mojego Allroada :roll: ale to poniekąd nie moja wina. :-P Nie zdążyłem tylko dojść jak to zostało zrobione, bo w moim olku fabrycznie był pół fis, który padł i wstawił ktoś full fis. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że wstawił tylko licznik bez manetki i bez podawania masy na brakujące elementy układu, a licznik nie krzyczał m.in o spalonych żarówkach. Wsad był tak zmodzony, że po założeniu manetki FIS i tak nie zmieniał pozycji, czyli pełny fis działał jak 1/2.
Avatar użytkownika
Maxsterr
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 91
Dołączył(a): 2015-03-14, 21:12
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: Zmiana licznika

Postprzez bendzji » 2015-12-11, 13:46

No Kaju się jeszcze bawił i też uwalił ze dwa liczniki :)


Jak był półfis Vdo to może się udało :)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zmiana licznika

Postprzez Mefiu » 2015-12-12, 21:03

bendzji napisał(a):Nie powinienes wgrywac starego wsadu w nowy licznik - najprostsza droga do uwalenia.

Nie wystarczy dodac kluczyków do licznika. Trzeba zaadaptowac licznik do immo w aucie. Procedura zależy od tego jaka to generacja immo , wszystkie procedury są opisane na stronie rosstechu.

Dodaj może który masz rok auta ( modelowy )?


Wgrywanie immo do ecu za pomocą czego ? Specjalny programator czy jakieś vag tacho / commander ?

I taka odpowiedź to rozumiem :))
Rocznik auta 1999, a nowy licznik z 2003 r.

Maxsterr,

Szzz kurrrrde ... a już miałem nadzieję, że da rade tylko adaptacją załatwić sprawę.
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00

Re: Zmiana licznika

Postprzez bendzji » 2015-12-12, 23:58

Ori licznik miał biały tył?

Jak 99 to masz immo2 , musisz znac pin nowego licznika ( wystarczy vagkkl i vageeppromprogramer 1.19 , chyba że licznik zacryptowany to już do speca )

Wtedy vagcom lub vcds logujesz się pinem wyciągniętym do nowego i adoptujesz wg procedury dla immo2 ( jest opisane na wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_II_Immobilizer_Swapping_(Instrument_Cluster) )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zmiana licznika

Postprzez Mefiu » 2015-12-13, 18:48

Co do programu to masz jakieś sprawdzone linki? Czy w google wrzucić i po kolei ciągnąć program na kompa ? Mam interfejs którego kupiłem z 5 lat temu za chyba 40PLN , ogarnie czy bieda ?

AHA!!!! NAJWAŻNIEJSZE !!! jeden licznik ejst VDO , a drugi MagnetiMarelli .. Przeszkadza to ?
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00

Re: Zmiana licznika

Postprzez bendzji » 2015-12-13, 20:14

Znajdziesz przez googla ze spokojem. Jeśli ten interfejs to kkl to powinien dać radę.


Ten licznik co u Ciebie siedział to magnetii pewno - ty masz chyba rocznik modelowy 99 ( X w vin ) czy 2000 ( Y w vin ).

Podaj numer licznika tego na wymianę ( pewno 4B092093.. ) i wersję softu ( Dxx)


Pytam bo w pierwszym wypuście V8 właśnie z licznikami magnetti ecu nie miało komunikacji po Can , a liczniki poliftowe w poźniejszych wersjach softu komunikują sie z ecu tylko po can ( brak transmisji analogowej spalania , kontrolki silnika i epc ).
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość