Mam taki problem ze wskaznik temperatury wody pokazuje wsystko w przedziale 60-90stopni jak mu sie podoba, np.jazda na autostradzie, pokazuje 90st. a za chwile spada na 60-70-80st, po paru kilometrach znowu na 90st. Bywa ze jest przez 80% trasy na 60-65st a bywa ze przez 80% trasy jest na 90st. Pytanie czy to czujnik temp. czy termostat?
Dzisiaj sprawdzalem temp. na VAGu i tak na zegarach jest 60st. a na VAGu 80st. silnik cieply stal jakias godzinke.
jeszcze jedno pytanie z kad bieze VAG temperature??? z tego samego czujnika co idzie na zegary???
AUDI ALLROAD C5 2.5 TDi Tiptronic 180PS AKE AUDI A6 C5 2.5 TDi Tiptronic 180PS AKE + SOFT 205PS sie pozbyłem
chuddy22 napisał(a):jeszcze jedno pytanie z kad bieze VAG temperature???
VAG z czujnika G62 który daje sygnał do ECU (jego awaria jest jednym z elementów mających wpływ na problemy dotyczące zimnego rozruchu), na zegary idzie sygnał z czujnika G2 . Są to dwa oddzielne czujniki ale w "jednej obudowie" więc jeżeli wymiana to jest obligatoryjnie razem. Warto sprawdzić wtyczkę czy nie ma uszkodzeń (połączenia/piny, przewody) i ewentualnie zastosować jakiś kontakt spray.
1-2 => G2 wskazania na desce rozdzielczej 3-4 => G62 na potrzeby/ sygnał do ECU Aby upewnić się powinieneś sprawdzić/wykonać pomiary (przy pomocy interfejsu VAG) na zimnym (najlepiej przed pierwszym rozruchem) i na ciepłym silniku.
Sprawdzenie termostatu i czujników G2/G62 Grupy
01-Engine: 007; 17-Instruments: 003.
Na zimnym: 01- Engine => 007 wskazania temperatury paliwa, oleju, powietrza i płynu chłodzącego powinny być zbliżone ( znacznie odbiegająca temp płynu może wskazywać na uszkodzenie G62).
17- Instruments => 003 ( przy sprawnym termostacie jeżeli się nie mylę będzie pozycja ze wskazaniem 30 *C)
Na ciepłym: 01- Engine =>007 temperatura płynu chłodzącego z G62 (Coolant) 17- Instruments =>003 temperatura płynu chłodzącego z G2 (z zegarów) Jeżeli temperatury są zbieżne uszkodzony jest termostat Jeżeli są różne uszkodzeniu uległ jeden z czujników ( jak nadmieniałem G2/ G62 są ze sobą połączone więc i tak trzeba wymienić "komplet"). Wskazania => wymiana na czujnik oryginalny
Lokalizacja (zdjęcia poglądowe )
Wymiana Wymieniamy na zimnym silniku ( dodatkowo warto/ wypada mieć w zapasie płyn G12)
Dodatkowo (możliwe że pewne elementy wymiany zostały pominięte)
Czujnik 059919501A (proszę zwrócić uwagę że są dwa/ różne kształty wtyczek => na filmie z YT jest 059919501 więc należy to uwzględnić/ SPRAWDZIĆ)
kowal51 napisał(a):Czujnik 059915901A (proszę zwrócić uwagę że są dwa/ różne kształty wtyczek => na filmie z YT jest 059915901 więc należy to uwzględnić/ SPRAWDZIĆ)
Podajesz złe numery czujników, prawidłowe to 059919501 (48x25x25) i 059919501A (58x25x25).
Pewnie błąd przy przepisywaniu bo na screenie z Vag-a jest ok.
Tak na wszelki wypadek poprawiam jak by Chuddy nie zauważył
Może i późna uwaga ale jednak. Metoda wymiany czujnika temperatury pokazana przez kolegę kowal51 wymaga korekty. 1. Gdy wymieniamy na zimnym silniku (rano) nie odkręcamy korka zbiornika płynu. Mamy gwarancję podciśnienia w układzie chłodzenia (o ile jest sprawny i szczelny) i po wyjęciu czujnika nie wypłynie ani kropla płynu (sprawdzone osobiście). 2. Gdy wymieniamy na ciepłym- odkręcamy powoli korek aby upuścić ciśnienie z układu (robimy to bardzo ostrożnie- możliwość poparzenia), zakręcamy korek, czekamy z pół h aby temperatura płynu trochę spadła i wymieniamy- skutek ten sam.
A czy ktoś wie który kolor kabli na który pin idzie? Wykazałem się wyjątkowym talentem Przy zdejmowaniu wtyczki zostały mi w reku kabelki... i teraz nie wiem. przydałaby się również wiedza jak zbadać czy te kabelki mają przejścia ale który pin dokąd ma dojść sygnał. Jakiś schemat z kolorami kabli? Auto jak w opisie ALLROAD 2000 AKE