Mandi, nie jest łatwe ani bezpiecznie doradzanie komuś w BARDZO NIETYPOWEJ sprawie, którą na żywo (ze zrozumiałych powodów) prowadzi ktoś inny.
Mnie cały czas zastanawia dlaczego rozerwało nową poduszkę a sprawę komplikuje to, że nie mam bladego pojęcia co tak naprawdę dotychczas "naczarował" Twój mechanik, bo
nagromadzenie dziwnych sytuacji robi się (mówiąc delikatnie),
BARDZO niepokojące.
Nadto niesłychanie dziwi mnie Twoja ocena :
mandi napisał(a): (kompresor po tym wystrzale jakby głośniej zaczął pracować)
gdyż wystrzał poduszki nie ma niczego wspólnego z kompresorem "oddzielonym" od miechów zespołem zaworów pneumatycznych.
Stąd między innymi mam poważne obawy czy zaistniała sytuacja jest tylko zbiegiem dziwnych okoliczności, czy jednak skutkiem czyjegoś działania, o czym Ty sam też możesz nie wiedzieć.
Dlatego ZAZNACZAM WYRAŹNIE, że moje porady "na odległość" w tak mocno zindywidualizowanej sprawie mogą okazać się bardziej szkodliwe niż pomocne, więc CAŁA ODPOWIEDZIALNOŚĆ za ich ewentualne zastosowanie POZSOTANIE PO TWOJEJ stronie Przechodząc do meritum :
mandi napisał(a):Czy to możliwe że po wystrzale poduszki "system się zawiesił"tak twierdzi mój mechanik.
... moim zdaniem jest to PUSTA teoryjka na szybko dorobiona do faktów.
Nie wiem, bo nie pokazałeś zapisu, jakie są te błędy od czujników ale właśnie tutaj szukałbym odpowiedzi czemu i skąd się pojawiły.
Normalna procedura (z wykorzystaniem VCDS) po założeniu nowej poduszki polega na :
1. Napełnieniu układu powietrzem za pomocą procedury serwisowej.
2. Przeprowadzeniu adaptacji pneumatyki (dla pewności chociaż jeśli w trakcie naprawy nikt nie rozpinał czujników przy wahaczach to od biedy nie jest to niezbędne).
Napełnienie układu powietrzem odbywa się poprzez:
- połączenie ze sterownikiem zawieszenia (adres 34)
- sprawdzeniu i usunięciu błędów ((z tym obawiam się będzie kłopot)
- użyciu klawisza nr 11 (LOGIN) i wpisaniu kodu
xxxxx*- użyciu klawisza nr 4 (nastawy podstawowe / BS) i wybraniu:
dla osi przedniej :
- grupy
xxx* i po 65 sekundach używając strzałki
- na
xxx*dla osi tylnej :
analogicznie najpierw grupa
xx* a po napełnieniu
xx* zakończenie procedury
dla wszystkich kół :
jak wyżej tylko grupa
xx* i po 65 sekundach grupa
xx*Czy ta procedura u Ciebie zadziała - na prawdę nie wiem. Niczego więcej na odległość nie podpowiem.
Mam poważne obawy, że Twoje auto znalazło się w nieodpowiednich rękach przez co nie wiadomo jak zareaguje na prawidłowe procedury serwisowe i co w ogóle jest z nim namotane ... .
Teraz ja czekam na wieści od Ciebie.