Brak mocy

Brak mocy

Postprzez Joker001 » 2013-10-06, 12:13

Szanowni koledzy,
Sprawa ma się następująco:
Samochód odpala i jeździ normalnie jednak na wyższych prędkościach tak jakby brakowało mu mocy.
Sprawa dotyczy głównie wyższych biegów.
W dniu wczorajszym samochód nie chciał jechać więcej niż 120km/h. Przy wciśnięciu pedał w podłogę zero reakcji a wręcz po dłuższym czasie zwalniał. Dopiero redukcja pozwoliła na rozpędzenie go powyżej wspomnianej prędkości.
Niestety przypadek nie powtarza się za każdym razem.

Pojawił się jeden błąd:
00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent


Macie jakieś sugestie co może być, od czego zacząć?

Z pozdrowieniami.
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez RaDeK86 » 2013-10-06, 20:50

Nie chce wrozyc, ale blad wskazuje na problem z cisnieniem doladowania. Powiem tak logi, logi i jeszcze raz logi ;-)
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez kowal51 » 2013-10-06, 21:26

Joker001 napisał(a):Macie jakieś sugestie co może być, od czego zacząć?

Tak na szybko. Przejrzyj dokładnie szczelność układu dolotowego. Połączenia, węże, wężyki, etc. Sprawdź w jakim zakresie pracuje sztanga turbiny.
Czy występuje "dymienie"?
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Postprzez Joker001 » 2013-10-06, 22:14

kowal51 napisał(a):Przejrzyj dokładnie szczelność układu dolotowego. Połączenia, węże, wężyki, etc.

Sprawdzone - wygląda na OK.
kowal51 napisał(a):Sprawdź w jakim zakresie pracuje sztanga turbiny.

Może ktoś podpowiedzieć jak to zdiagnozować?
kowal51 napisał(a):Czy występuje "dymienie"?

Nie występuje.
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez Piotruś » 2013-10-07, 07:46

Joker001 napisał(a):
kowal51 napisał(a):Sprawdź w jakim zakresie pracuje sztanga turbiny.

Może ktoś podpowiedzieć jak to zdiagnozować?


Musisz uruchomić procedurę nastaw podstawowych turbiny (tzw. BS-y) w grupie 011 i obserwować czy dźwignia przestawia się w pozycje skrajne płynnie, bez zacięć i odpowiednio szybko, całkiem tak jak zrobił to nasz Kolega Roberto tutaj :



(źródło: prosba-o-sprawdzenie-logow-t587-15.html
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Joker001 » 2013-10-07, 16:55

Piotruś napisał(a):
Musisz uruchomić procedurę nastaw podstawowych turbiny (tzw. BS-y) w grupie 011 i obserwować czy dźwignia przestawia się w pozycje skrajne płynnie, bez zacięć i odpowiednio szybko,



Dzięki Piotruś,
Podłączyłem VAG-a i u mnie na 011grupie BS-ów ta dźwignia się w ogóle nie przestawia.

Co to oznacza?
Co powinienem zrobić dalej?

Pozdrawiam.
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez RaDeK86 » 2013-10-07, 21:17

Zdejmij wezyk od turbo i zobacz czy czuc zassysanie powietrza w trybie bs na kanale 11, jesli czuc to znaczy ze trzeba wyciagnac turbo i obczaic w jakim jest stanie. Moze byc tez walnieta gruszka od turbo, ale raczej turbo.
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez Joker001 » 2013-10-07, 22:10

Na chwilę obecną zdjąłem wężyk od gruszki turbo.
Zatykając wężyk palcem czuć jak "zasysa palucha".
Zgasiłem motor podłączyłem do gruszki od turbo inny przewód i zarówno dmuchnąłem jak i pociągnąłem powietrze - zero oporu w żadną stronę na gruszce - dmuchając w wężyk, powietrze gdzieś uchodzi - tak jakby była dziura.
Czy oznacza to uszkodzenie gruszki?
Czy można ją naprawić?
Czy można ją kupić osobno czy razem z turbo?

pozdrawiam

[ Dodano: 2013-10-07, 23:39 ]
Wyczaiłem że gruszkę można zakupić:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3590710405
Więc jeśli jest uwalona gruszka to co było przyczyną jej uszkodzenia?
Czy jeśli zakupię ową gruszkę to mogę ją tylko podmienić czy jest jakaś procedura jej wymiany?
Czy podmieniając gruszkę na nową muszę sprawdzić turbo - jeśli tak to co i jak?
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez zibi06 » 2013-10-07, 23:08

Joker001, Najpierw sprawdź ręką/ palcem czy chodzi zmienna geometria.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C8GfrYVPJME&feature=youtu.be[/youtube]
Na filmiku sztanga gruszki jest odpięta. Może też warto spróbować ją wypiąć tylko musisz uważać żebyś wypinając nie zgubił/upuścił "zawleczki" (seger) . Jeżeli geometria chodzi bez przycięć/oporów w zakresie ok 1,3 do ok 1,5 cm to powinno być ok. Wtedy (dla pewności) uruchomić BS 011 z podłączonym wężykiem do gruszki i sprawdzić czy sztanga podnosi się i do czasu zasysania nie opada (to tak na leniwca) ale
Joker001 napisał(a):pociągnąłem powietrze - zero oporu

Tzn że możesz normalnie zasysać i "czujesz" że przechodzi powietrze ? Opór powinien być w miarę znaczny i przy "zapiętej" sztandze (próbując ją ruszać) jest wyczuwalny.

[ Dodano: 2013-10-08, 00:35 ]
Joker001 napisał(a):Więc jeśli jest uwalona gruszka to co było przyczyną jej uszkodzenia?

Pewnie "wiek"
Joker001 napisał(a):Czy jeśli zakupię ową gruszkę to mogę ją tylko podmienić czy jest jakaś procedura jej wymiany?

Na ten temat powinien wypowiedzieć się fachowiec. Ja nie wiem czy "gruszka" od 150 PS i 180 PS jest taka sama.
Przyszłościowo (bo nie wiem czy uszkodzona) wykręcając swoją nie ruszaj śruby regulacyjnej (powinna mieć "plombę" z farby). Długość "nowej" (łącznie ze sztangą) musi/powinna być taka sama :!:
Czy podmieniając gruszkę na nową muszę sprawdzić turbo - jeśli tak to co i jak?

Na początek BS 011
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez cacek66 » 2013-10-08, 12:02

w razie wymiany gruszki znalazłem kiedyś filmik ja ją wstępnie ustawić. http://www.youtube.com/watch?v=p12g1PpI ... re=related
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić...
cacek66
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-09-13, 09:17
Lokalizacja: Pruszków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998

Postprzez oli80 » 2013-10-08, 14:45

To filmik do zwyklej turbiny,u ciebie nie zda to egzaminu,sprawdź najpierw kierownice czy sie nie tną bo jazda z uwalona gruszką mogla doprowadzić do ich zasyfienia.Nowa gruszke ustaw tak by w bs 011 było na OF około 960/980 a na on 1040/1050 i gwarantuje ze będzie działać.A grucha od 180ki jest taka sama jak w 150tce
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez Joker001 » 2013-10-08, 19:29

Panowie,
Jeszcze raz na spokojnie bo się zagubiłem.
Dodaje log BS011(jest tam pierwszy z lipca jak było OK i poniżej aktualny gdzie jest raczej NOK):
Log (0 - 011,011)

W czasie robienia logu sztanga turbiny się nie porusza.
Po wyłączeniu silnika przy użyciu zagiętego chwytaka daje się z oporem przestawić sztangę turbiny zarówno do góry jak i do dołu.

Przy wyłączonym silniku po zdjęciu wężyka z gruszki od turbo w bardzo łatwy sposób bez wysiłku dmuchając ustami w gruszkę daje się zarówno wdmuchnąć powietrze (słychać jakby ono gdzieś bokiem uchodziło) jak i w prosty sposób daje się je zassać (ale sztanga nie idzie do góry).

Rozumiem, że grucha do wymiany?

oli80 napisał(a):Nowa gruszke ustaw tak by w bs 011 było na OF około 960/980 a na on 1040/1050 i gwarantuje ze będzie działać.A grucha od 180ki jest taka sama jak w 150tce

Według starych ustawień na ON miałem 1050 natomiast na OFF 989 - jakie są zależności na tych wartościach? Czy te co podałeś są optymalne? W jaki sposób się je ustawia - czyli czym kręcić i w którą stronę aby uzyskać podane wartości?

Pozdrawiam.
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez Piotruś » 2013-10-08, 21:31

Joker001 napisał(a):Rozumiem, że grucha do wymiany?

Bezspornie tak - do wymiany.

Joker001 napisał(a):czym kręcić i w którą stronę aby uzyskać podane wartości?

W 'nowej" gruszce" ustaw identyczną długość sztangi jak w starej (po wybudowaniu).
Załóż, pokaż 011 w nastawach podstawowych BS (będziemy radzić).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Joker001 » 2013-10-13, 15:21

Koledzy,
Gruszka podmieniona, auto znów nabrało VERWY.
Załączam log BS-a011:
Log (0 - 011,011,011)

Jak ustawienia - czy należy coś zmieniać - jak tak to co?

Przy okazji czyszczenie EGR-a, który nie działał i niestety chyba cały do wymiany, ponieważ po czyszczeniu się raczej nie obudził:
Log (0 - 003,003,003)
... chyba że to coś innego?

Pozdrawiam.
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez krysti » 2013-10-13, 19:09

Przy okazji czyszczenie EGR-a, który nie działał i niestety chyba cały do wymiany, ponieważ po czyszczeniu się raczej nie obudził:
Log (0 - 003,003,003)
... chyba że to coś innego?


Może być membrana egr uszkodzona, wężyki uszkodzone lub zawór n18.
Obstawiam na membranę w egr. Możesz w dmuchnąć w wężyk podłączony do egr i zobaczyć czy ucieka powietrze przez membranę.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)
krysti
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2013-08-18, 10:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2008

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości