zakup A6 C7 3.0tdi 2014 czy 2015?

zakup A6 C7 3.0tdi 2014 czy 2015?

Postprzez Daimos » 2020-01-06, 18:55

Cześć wszystkim,
przeczytałem już wiele tematów na forum jednak dalej zastanawiam się przed zakupem A6 C7 3.0tdi 2014. Mój budżet pozwala mi na zakup dokładnie tego rocznika i zastanawiam się czy jednak nie poczekać (czyt. dołożyć więcej) aby kupić wersję poliftową. Dosyć spieszy mi się z zakupem bo aktualny samochód się rozpada, ale nie chcę też żałować, że nie kupiłem polifta. Z tego co już czytałem, 3.0tdi ma minimalnie większą moc i mniejsze spalanie. W większości serwisów internetowych nie ma informacji czy to jednostka mniej awaryjna, więc chciałbym zapytać Was. Warto dokładać 20/30k do polifta? Czy jest aż taka różnica? Czy szkoda zachodu? Trafiały mi się ogłoszenia gdzis np polift miał większy przebieg od przedlifta i w głowie dylemat :) lepiej +30k na liczniku ale polift?
Oczywiście jestem świadomy, że wszystko zależy od stanu i poprzedniego właściciela, ale uznajmy że rozmawiamy o pewnych i dobrze utrzymanych egzemplarzach.
Daimos
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2020-01-06, 18:36
Model: BMW 330xi
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 AVK 220KM
Napęd: xDrive
Skrzynia: Automat
Rok: 2014

Re: zakup A6 C7 3.0tdi 2014 czy 2015?

Postprzez kowal51 » 2020-01-08, 16:41

Daimos napisał(a): Z tego co już czytałem, 3.0tdi ma minimalnie większą moc i mniejsze spalanie. W większości serwisów internetowych nie ma informacji czy to jednostka mniej awaryjna, więc chciałbym zapytać Was. Warto dokładać 20/30k do polifta?

w kwestii jakiejś tam awaryjności:
Proponuję przeczytać info dotyczące C7 3.0 tdi zawarte w tematach:
przedlift 2014
:arrow: silniki-w-nowych-c7-t3017-30.html#p59551
:arrow: zakup-a6-c7-3-0tdi-vs-a8-d4-4-2-tdi-awaryjnosc-i-koszty-t6989.html
z dodatkowo II częścią filmu dotyczącego 3,0 tdi (pierwsza część w powyższym temacie)

oraz

na ich podstawie przynajmniej można było założyć, że teoretycznie słuszne jest to co napisano w jednym z powyższych tematów:
....... widzę dwa rozwiązania :
- pierwsze, racjonalne i pragmatyczne jest takie, że powinieneś zmienić założenia wstępne co do marki i modelu auta lub dalej "pomęczyć" się aktualnie używanym bolidem do czasu, aż nazbierasz odpowiednią sumę pieniędzy na egzemplarz poliftowy
- druga możliwość jest taka, że kupisz sobie wymarzone C7 3.0TDi, w którym ktoś zdążył już wyeliminować ewentualne wycieki i wymienił już "rozrząd".
Szansa takiego nabytku wcale nie jest mała ponieważ dosyć dużo samochodów zostało naprawionych w ramach akcji fabrycznych i/lub zwykłych reklamacji.

lub kupić "tańszego" przedlifta 2014 i będąc świadomym ewentualnych kosztów założyć, że do oprócz standardowych kosztów eksploatacyjnych będzie trzeba dołożyć te 10-15-20 tyś pln-ów na naprawy .
ponieważ w kontekście informacji zawartych od tego postu :arrow: stukanie-w-silniku-3-0-tdi-t4973-15.html#p84746 trudno ocenić czy uwzględniana przez Ciebie opcja polift 2015 ma sens. 20-30 tyś za rok młodsze auto w którym może okazać się , że do wymiany jest ten teoretycznie pozbawiony wad rozrząd (bo jest dalej zje....ny) i do tego możliwe, że będzie konieczna wymiana wałków ( których - jak doczytałem w temacie na motor-talk.de -koszt wymiany oscyluje w granicach 4 tyś euro). Prawie ok jeżeli załapiemy się na akcję serwisową, ale to raczej nie obejdzie się bez partycypowania w kosztach naprawy czegoś co zje....ła "fabryka".
Daimos napisał(a):Oczywiście jestem świadomy, że wszystko zależy od stanu i poprzedniego właściciela, ale uznajmy że rozmawiamy o pewnych i dobrze utrzymanych egzemplarzach.

Nie wiem może najlepszym rozwiązaniem (dla zdrowotności :) ) jest założenie, że obiektywnym faktem jest to, że każde audi musi mieć coś fabrycznie zjeb.ne .
Jeżeli nie popsuło się w okresie gwarancyjnym to, obligatoryjnie kupujący auto pogwarancyjne powinien założyć, że będą/ może mogą być dodatkowe wydatki rzędu 10-20 tyś..
Bardziej pozytywnie
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: zakup A6 C7 3.0tdi 2014 czy 2015?

Postprzez Daimos » 2020-01-25, 19:11

Dzięki wielkie, zebrałeś masę informacji! :) wybór dalej trudny ale na 90% skuszę się jednak na polifta
Daimos
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2020-01-06, 18:36
Model: BMW 330xi
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 AVK 220KM
Napęd: xDrive
Skrzynia: Automat
Rok: 2014


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron