Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez Polluks » 2015-08-26, 16:59

Dziękuję, za wyjaśnienie Piotruś.
Mocno rozjaśniłeś mi w głowie i potwierdziłeś moje obawy co do Q5.
Stawiam na A6 C6 Allroad. Mimo, że na mocno luźniej nawierzchni trzeba bardzo uważać i może się skończyć drogą naprawą.
Celuję w rocznik 2009 - 2011. Po przejrzeniu ofert na znanym portalu ogłoszeniowym, jestem zdziwiony rozstrzałem cen! Od około 55 000 za rocznik 2009-2010, do aż 100 000! Pomijam egzemplarz za blisko 130 tysięcy zarejestrowany w 2012 i z małym przebiegiem.
Czyżby sensowny zakup to jednak blisko stówy? A może poszukać za zachodnią granicą? Niemcy, Belgia, Holandia?
Polluks
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-08-22, 05:54
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2004

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez Bobix » 2015-08-26, 17:20

Przeglądam ogłoszenia z NL i wydaje mi się że mają ciut mniejsze przebiegi niż te z DE.
A tak przy okazji co to jest? Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bobix
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2014-02-22, 18:45
Lokalizacja: Warszawa
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez Piotruś » 2015-08-26, 19:16

Bobix, na zdjęciu jest "kółko do obsługi haka" chowanego pod zderzakiem.
Dioda świeci na zielono gdy hak jest w jednej z pozycji skrajnej, czyli albo "rozłożony" w pozycji gotowej do użycia I PRAWIDŁOWO ZABLOKOWANY, a;bo jest schowany pod zderzakiem i również z blokadą uniemozliwiającą samoistne wysunięcie.
Dopóki blokada nie zaskoczy prawidłowo - dioda świeci na czerwono.

Co do cen bardzo trudno znaleźć "złoty środek".
Ze względów technicznych zdecydowanie polecałbym Ci egzemplarz wyprodukowany w roku 2010 (co nie znaczy, że 2009 będzie zły ale pełny 2010 lepszy).
Obawiam się, że niezależnie od miejsca zakupu (DE/NL/B czy krajówka z PL) ciężko będzie Ci znaleźć egzemplarz z relatywnie niskim przebiegiem, w miarę dobrze wypozsażony i z czystymi pod kazdym względem papierami za kwotę znacząco mniejszą od 100 tyś.zł.- .

Ja to tak se myślę, że w ogóle (niezależnie od ceny) ciężko będzie znaleźć dobrą Roladę C6 w satysfakcjonującej kondycji i z klarowną historią serwisową oraz bezwypadkową, bo nigdy nie było to łatwe wyzwanie.
Spróbuj przemyśleć, czy mogłaby być "zwykła" A6'tka Avant "na pneumatyce" ... . Gwarantuję, że oprócz wspominanej już róznicy w oprogramowaniu sterownika oraz kilku czysto optycznych gadżetów - nie ma żadnych innych zmian technicznych.
To już nie jest to co było w serii C5, gdzie identyczny był tylko kształt nadwozia (i to też nie do końca), a niemal wszystkie inne podzespoły włącznie ze wzmocnionymi fotelami solidnie odróżniały Allroada od wersji "cywilnych".

Myśle, że pomysł zakupu na Zachodzie jest jak najbardziej godny polecenia przede wszystkim ze względu na jednak szerszą ofertę dostępnych egzemplarzy ale nie radzę kupować u zwykłych handlarzy, bo wahlarz cwaniactwa jest praktycznie nieskończony.
Dobrym (w mojej ocenie) miejscem zakupu takiego "grubasa" są oficjalne stacje dealerskie oraz sprzedawcy samochodów wykupionych wprost od/po leasingu.

Cokolwiek by nie powiedzieć fura jest zacna, a nawet bardzo zacna :] . Trzymam kciuki za skuteczne poszukiwania i czekam na pierwsze fotki nowego nabytku :!: :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez Piotruś » 2015-08-26, 19:28

Z egzemplarzy dostępnych na Otomoto WARUNKOWO (prócz ciekawego lakieru straszna golizna ... ) godny EWEWNTUALNEJ weryfikacji wydaje mi sie tylko jeden, właśnie ten za 130 tyś.zł.- , jednak z tą ceną chyba kogoś opętało, co w moim przekonananiu zupełnie dyskwalifikuje jakiekolwiek większe poświecenie tej sprawie uwagi.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez papai1 » 2015-12-07, 00:14

Witam
jestem nowy na forum wiec proszę od razu mnie nie zlinczujcie :-D Odpycham się Mondeo 2.0 disel i jestem mega zadowolony. Powoli mnei dopada chęć odrobiny luksusu w rozsądnej formie. Przymierzam się do zakupu A6. Wiem że na forum dużo jest napisane o silnikach ale zacząłem od dwóch dni czytać i już mam mętlik. Proszę więc o radę czego warto szukać w cenie około 55 tys. w miarę ekonomiczne co by było wygodniejsze od mondziaka???? Troszkę robie km jakieś 40 tys rocznie. Znalazłem coś takiego warto nie warto?
http://otomoto.pl/oferta/audi-a6-3-0-td ... d76ddaef23
Proszę żeby tak w krótkich żołnierskich słowach coś doradzić naco zwrócić uwagę czego unikać itd.
z góry dziękuje za wyrozumiałość
papai1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-12-06, 23:59
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Przemek

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez Piotruś » 2015-12-07, 07:16

Witaj papai1.

papai1 napisał(a):Witam jestem nowy na forum wiec proszę od razu mnie nie zlinczujcie

Luźna guma Kolego :lol: ... . Musiałbyś się naprawdę ale to naprawdę mocno postarać żeby cos poszło nie tak.

papai1 napisał(a):Troszkę robie km jakieś 40 tys rocznie. Znalazłem coś takiego warto nie warto?http://otomoto.pl/oferta/audi-a6-3-0-td ... d76ddaef23Proszę żeby tak w krótkich żołnierskich słowach coś doradzić naco zwrócić uwagę czego unikać itd.

Nie chcę niczego przesądzać na odległość ale TEORETYCZNIE w tym ogłoszeniu wszystko jest całkowicie niewiarygodne.

Po pierwsze śmiesznie mały przebieg, którego w aucie z Francji prawdopodobnie nie zweryfikujesz.

Po drugie wyjątkowo niska cena. Realna wartość takiego auta, czystego formalnie, technicznie i nawet z dwukrotnie wyższym przebiegiem zaczyna się od 15 tyś. EUR wzwyż (w Niemczech wciąż jest to przeciętnie ponad 20000 EUR), naturalnie PLUS opłaty celne.
Tutaj masz auto (no, powiedzmy że ...) samochód, z opłatami oraz Fakturą VAT za mniej niż 13000 EUR :-o :!:
I w zasadzie w tym miejsc możemy zakończyć dalszą "analizę" tego "przypadku".

Reasumując powiem tak: szczerze życzę sprzedającemu żeby nie trafił na klienta mojego pokroju.
Sprawa najprawdopodobniej skończyłaby się wzywaniem milicji oraz innymi roszczeniami, ponieważ ogłoszenie ma charakter oferty handlowej, a więc wystawca raczej na pewno odpowiada materialnie oraz administracyjnie.
No chyba, ze sprzedaje PRWADZIWY Św.Mikołaj, to przepraszam 8-) ... .

Papai1, nie wiem czy jesteś przekonany ale to już tylko Twoja decyzja co poczniesz dalej :-D . W mojej ocenie dalsze zainteresowanie byłoby tylko i wyłącznie marnotrawstwem czasu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez papai1 » 2015-12-07, 07:42

Witam
Dzieki za szybka reakcje .... jestem w szoku .... coz masz racje Piotrze ze to ogloszenie jest zbyt piekne zeby bylo prawdziwe .. niestety .... jeszcze raz dzieki. Bede dalej szukal i z tego co czytalem skupie sie na 3.0 tdi jak bys mial jakies sugestie naco zwrocic uwage ogladajac to chetnie poslucham... milo jest spotkac ludzi z wiedza i zyczliwych i pomocnych bo niestety tych linczujacych jest mnustwo jeszcze raz dzieki
papai1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-12-06, 23:59
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Przemek

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez Piotruś » 2015-12-07, 10:33

papai1 napisał(a):jak bys mial jakies sugestie naco zwrocic uwage ogladajac to chetnie poslucham...

Papai1, uwagę trzeba zwracać NA WSZYSTKO.
Nie wiem jak bardzo jesteś zorientowany w samochodach ale uważam, że zakup Audi A6 powinien obligatoryjnie łączyć się z oględzinami doświadczonego fachowca. Zdecydowanie lepiej zapłacić komuś nawet kilka stówek (np. gdy jest to dłuższy wyjazd) niż stracić dziesiątki tysięcy. Niektóre auta są bardzo "dobrze" przygotowane (czytaj: spreparowane) do sprzedaży czego "zwykły" użytkownik nie ma szans samodzielnie ocenić :!:
Weryfikacja wybranego egzemplarza MUSI obejmować wszystkie aspekty, czyli :
- naprawy blacharskie (dobrze wklejonej ćwiary wcale nie jest łatwo rozpoznać ale samochód może już nigdy nie jeździć jak bezwypadkowy i będzie korodował)
- rzeczywisty stan techniczny (naprawy układów wtryskowych, łańcuchowych rozrządów i automatycznych skrzyń biegów w tym modelu zawsze kosztują majątek)
- o wadach prawnych można napisać całe elaboraty. Bezwzględnie i bezkompromisowo unikaj pojazdów sprowadzonych z zagranicy jao ciężarówki albo specjalne i łomatko, pomoce drogowe :roll: (nie mylić z krajówkami z homologacją ciężarową gdyż to zupełnie inna sprawa).

Tyle tytułem "wstępu". W razie czego klikaj i melduj się z kolejnymi pytaniami <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez sawik » 2015-12-07, 22:12

Jeśli mogę coś dodać swoim skromnym zdaniem to 80% (a nawet więcej) aut z Francji czy z Włoch są strasznie dobite i poobijane. Musisz się liczyć z tym że większość jest już po naprawach blacharskich. Ciężko jest tam znaleźć coś normalnego i godnego uwagi.
sawik
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2015-05-24, 11:44
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez sawik » 2015-12-07, 22:15

papai1 napisał(a): milo jest spotkac ludzi z wiedza i zyczliwych i pomocnych bo niestety tych linczujacych jest mnustwo jeszcze raz dzieki

no i tu się z Tobą w zupełności zgadzam...... Piotr jest jedyny w swoim rodzaju ...... :)
sawik
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2015-05-24, 11:44
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez papai1 » 2015-12-10, 22:25

Witam
To znowu ja.... i setki pytań..
kto pyta nie błądzi i po mechanikach się nie szlaja haha jak to mówią dlatego seria pytań i z góry dzięki za cierpliwość i odpowiedz
z tego co piszecie lepiej unikać desla 2,o ale ich jest najwięcej a 3,o prawie wcale .. ale jak już się uprę na a6 w roczniku 2009 2010 i znajdę tylko w 2,0 to lepszy ten 140 km czy 170 czy lepiej jest sobie je odpuścić i kupić benzyniaka i zagazować a jeśli tak to jaki silnik zagazować???
Pozdrowionka
papai1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-12-06, 23:59
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Przemek

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez Don_Masters » 2015-12-11, 03:48

A6C6 jest całkiem dużym i stosunkowo ciężkim wozidłem więc ja osobiście z diseli nie wybrał bym innego silnika niż 3.0 który zapewni Ci poczciwe spalanie i osiągi, jeśli już będziesz musiał brać 2.0 to tylko ten 170 konny. Wedle mojej osobistej oceny samochód oprócz bardzo dobrego komfortu jazdy musi posiadać też odpowiedni zapas mocy by ospałość w reakcji na pedał gazu nie przyćmiła innych zalet samochodu.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez Piotruś » 2015-12-11, 06:58

Papai1, dwulitrówkę TDi, jeśli ma być naprawdę bezpieczna technicznie, to ja bym proponował najstarszą z końcówki 2010 roku.

Benzyniaki starszych generacji (do 2011 roku) unikaj jak ognia. V6-tki mają podobny problem do starszych diesli z łańcuchowymi napędami rozrządu i m.in. cylindrami.
Jednostki R4 mogą chlać olej i strzelać jeszcze kilka innych niefajnych fochów.

Zatem, moim osobistym zdaniem, musiałbyś kupić coś naprawdę "nowego" ... ale skoro planujesz LPG to zakładanie takiej protezy kaleczy samochód i tworzy pole do kolejnych patologii. Co innego gdybyś był zwolennikiem silników benzynowych ale bez LPG. to wtedy może taki zakup byłby sensowny (?) .

Reasumując, zamiast gazowania "nowej" benzyny uważam (i rozumiem, że nie wszyscy myślą tak samo), że lepiej "od razu" kupić "nowego" diesla i nie stwarzać sobie zbędnych kłopotów przeróbkami.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez papai1 » 2015-12-11, 12:25

Witam
dzieki za odpowiedzi
jeśli chodzi o gaz nigdy nie miałem ale kusi pod względem ekonomicznym przy ol 40 tys rocznie na papierze wychodzi nie zle ... ale jak mam rozumiec jak juz to dopiero z silnikiem po 2010 rok ( a na taki jak narazie chyba jeszcze niemam))
jesli chodzi o disla to słyszałem czytałem ze tylko 3,0 ale ich prawie niema ,,, wiec pewnie zostanie 2,0 i z tego co piszecie to tylko 170 oj czemu to wszytko takie skomplikowane .... czemu niema firm co sie zajmuja wyszukiwaniem sacjochodow .. przychodzę i mowie a6 kombi z bajerami mam 5,5 tys ktore malo pali i po tygodniu dzwonią i mówią mamy 3 sprawdzone prosze wybrac dla nas tysiak a pan ma sprawdzone pozadawane auto ,,,,, hymm jk bym sie znl to bym chyba taka firmę założył
Piotruś a może Ty założysz ????? pierwszego klienta już masz ...
papai1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-12-06, 23:59
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Przemek

Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez Bobix » 2015-12-11, 12:54

Jak najbardziej są takie firmy:

www.moto-zakup.pl
Sprawdzają samochód i wydają rekomendację. Niestety ty go musisz poszukać [DISAPPOINTED FACE]

http://www.auta-z-niemiec.com
Szukają za Ciebie i rekomendują



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bobix
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2014-02-22, 18:45
Lokalizacja: Warszawa
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości