Dzien dobry,
Z góry przepraszam za moja ewentualna niepoprawnosc gramatyczna w moich wywodach ale juz pare lat poza krajem sprawilo ze odwykam od Polskiego.
Oczywiscie smiem zaznaczyc ze mechanikiem nie jestem, razem ze swoim ojcem potrafie zrobic pare rzeczy jak rozrzad, zawieszenie, czy moze sie cos przy elektronice pobawic ale nic to nie ma wspólnego z profesjonalizmem.
Pisze dzisiaj do was drodzy Forumowicze z powodu mojej Audinki która nabylem pare tygodni temu.
Auto jest z roku 2006, posiada silnik 2.0 tdi 140 KM z oznaczeniem BRE. Aktualnie ma przejechane okolo 322 000 km.
Mam problemy z drganiem ciepłego silnika, na zimny nie zwróciłem uwagi, sprawdzę rano i dopiszę aktualizację.
Drgania sa wedlug mnie nieregularne. Drga caly silnik i owe drgania przenosza sie do kabiny i telepia calym autem jak by bylo nawiedzone.
Na wolnych obrotach wibracje są już bardzo odczuwalne ale przy dodaniu gazu tak do 1800 obrotów, wtedy telepie sie juz tak konkretnie.
Dodam tylko że włączenie klimatyzacji zmniejsza drgania i to tak konkretnie.( Załączam wideo : https://youtu.be/QXlXJajdoWo )
Dodam ze w aucie ( wedlug mnie ) do wymiany jest dwumas poniewaz podczas przyspieszenien, obrotomierz ma tendencje do podskakiwania/wychulenia ( bardzo delikanie okolo 50 obrotów/min ). ( Widać to rownież na wideo : https://youtu.be/QXlXJajdoWo )
Do teraz przelecialem juz pare wątków w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie : "Co tak go trzęsie "
Możliwe teorie to :
--Dwumas : ale nie jestem do konca przekonany ponieważ wciśnięcie sprzęgla nie powoduje żadnej zmiany w kwesti wibracji. Oczywiście jeżeli wcisnę sprzęglo do konca to odczuwam wibracje na pedale ale wedlug mnie : odczuwam je tylko z powodu ze pedał dotyka podlogi, a jak wiemy cala karoserja sie trzęsie.
--Wtryski : tu juz jestem bardziej przychylny nawet jezeli finansowo bedzie to ciezkie do zniesienia auto ma juz swoje kilometry i nie wiem jak bylo uzywane wczesniej wiec, pompowtryski : dlaczemu nie.
--Wałek sześcio-kątny pompy olejowej. - jest to problem tych silników o którym sie dowiedziałem dopiero po zakupie z tego co doczytalem na polskich i Francuskich forach to coś tam jest nie do końca dobrze przemyślane i w efekcie wałek jak i gniazdo ulegają degradacji/zużyciu z czasem. Nie wiem czy sama wymiana walka na taki wzmocniony coś pomoże ( zakładając oczywiście ze gniazdo jest całe ). Słyszalem też teorie że da się taką pompę podmienić z jakiegoś 1.9 tdi na pompo-wtryskiwaczach która nie ma tego problemu. -- Czy ktos ma jakieś pomysł jak mozna rozwiązac problem takiej pompy I czy te wibracje silnika mogą pochodzić wlaśnie od owej pompy ? PRAGNE ZAZNACZYC ZE NIE MAM ZADNEGO METALICZNEGO STUKU/DZWIEKU Z POD MASKI ( inni ludzie którzy mieli taki problem mieli jakieś stuki przed wystąpieniem awarii tej pompy )
Nagralem pare filmików które zlepilem w jeden ( tutaj link : https://youtu.be/QXlXJajdoWo ), widac na nim drgania silnika pod maska jak i w kabinie, nagralem rowniez dzwiek silnika w paru miejschach pod maska. Pozwolilem sobie rowniez nagrac objawy konczacej sie dwumasy abyscie mogli sami ocenic czy takie zyżycie moglo spowodować takie oto wibracje.
Dziekuje z góry za wasze odpowiedzi.
Ps. Jeżeli do diagnozy potrzebujecie jakieś logi to smiało, mówcie jakie. Mam Delphi i jakiegoś starszegoo VAG-com. Zaznaczę tylko że nikdy nie robiłem logów dynamicznych więc jeżeli owe chcecie to będe potrzebował pomocy.
Kamil.