Logi 2.5 TDI [BDH]

Logi 2.5 TDI [BDH]

Postprzez jopstons » 2013-11-10, 18:12

Witam.
Auto z silnikiem 2.5 Tdi V6 BDH, druga połowa 2003 r. manual, napęd na 4 łapy.


Logi poniżej.
Auto mam ponad 1 rok.
Od początku miałem za wysokie obroty, coś około 800 obr./min.
Drażniło mnie też to, że podczas zmiany biegów 1/2, 2/3, 3/4 musiałem zmieniać biegi powoli, ponieważ obroty spadały nie tak szybko jak powinny (tak mi się bynajmniej wydaje).
Silnik uruchamiał i uruchamia się bardzo dobrze, zarówno na zimno jak i na ciepło. Nie kopcił za specjalnie.
Dawka paliwa biegu jałowego oscylowała w przedziale 2.8-3.2.
Korekty wtrysków były w granicach około -1.5, a dwa miały -3.0
Więc postanowiłem auto doprowadzić do porządku.
Wymiana końcówek wtryskiwaczy na oryginalne Bosha (nr. nie pamiętam ale nowe były podbierane według starych), więc serwis sam na podstawie tych numerów zamówił nowe końcówki w cenie 290 pln szt. + 40 pln za ustawienie, czyli za 6 sztuk zapłaciłem 1980 pln.
Wtrysk sterujący został stary bo podobnież był dobry i miał coś około 118 ohm?
Wraz z wymianą wtryskiwaczy wymieniłem pokrywy zaworów (bo były przecieki a samych gumek się nie da wymienić), nowe uszczelki, rozrząd z napinaczem hydraulicznym, pompą wody, płyn chłodniczy, termostat, odmę, świece żarowe.
Przy ściągnięciu pokryw zaworowych, oczywiście zostały sprawdzone wałki rozrządu wraz z hydrauliką i szpec, który dużo już miał do czynienia z tego typu silnikami powiedział, że wałki, dźwigienki są w stanie idealnym i aż sam był zdziwiony.

Kompresję mierzyli i podobnież była ona w granicach 26-28 bar?
Dodam jeszcze, że silnik nie bierze w ogóle oleju, co 15 tys wymiana i w tym czasie nie muszę nic dolewać.
Po tym zabiegu auto może stało się trochę bardziej dynamiczne. ale drgawki jak były na jałowym tak i pozostały.
Postanowiłem sprawdzić pompę wtryskową.
Oddałem auto do Bosch serwisu w Bydgoszczy Kluszczyński

Pompę wyciągnęli i Pan stwierdził, że sterownik nie ma żadnych oznak, iż byłby popsuty.
Sterownik mam następujący i jestem ciekaw czy jest on oryginalny czy raczej ktoś wsadził coś innego.
Nr sterownika: 0 281 010 837 03589 589046 A

Samą pompę rozebrali, wymienili tłoczek na nowy (chyba nie potrzebnie, bo był tylko lekko przytarty, pompa była w 2008 r. robiona w DE), wymienili jakiś przestawnik, łożysko zostawili bo było bardzo dobre. Pompa była kalibrowana przez 2 dni (sam to widziałem).
Wstawili do auta i przyjechałem po odbiór, ale nic się nie zmieniło, jak już to chyba bardziej na - niż +.
Nie tak dawno byłem u kolejnego mechanika a przede wszystkim (podobnież), bardzo dobrego elektryka z odpowiednim oprogramowaniem i komputerem.
Stwierdził, że turbina jest dobra, ciśnienie doładowania również i EGR też w porządku
Po za tym stwierdził, że auto dostaje za mało powietrza, i być może, kolektor jest zapchany czy coś takiego. Ja wiem, że jak miałem wymieniany rozrząd z wtryskami i pokrywami to sam widziałem ten dolot i był po pierwsze suchy i normalnie drożny. Po za tym mechanik przeczyścił czujnik w przepływce.
Stwierdził, że drgawki mogą być spowodowane przez koło dwumasowe, które mogło się "zablokować"? Wiem, że miałem w DE kilka lat temu wymieniane sprzęgło wraz z dwumasą i co znowu się popsuło? Nie ma specjalnych oznak jak przy padniętym kole dwumasowym.


Na razie podaję tylko Logi statyczne, robiłem je pierwszy raz w życiu.
Silnik jak widać dobrze nagrzany po trasie.
Obroty zmieniał mi ten ostatni elektryk i jak widać teraz moim zdaniem są za niskie,
chociaż jak wszedłem w
Engine > Adaptation > Meas. Blocks 08 i dalej 02 to wartość była 32768 (ponoć standardowa, tylko nie wiem czy dlatego silnika).

Kabel jaki użyłem to
Interfejs diagnostyczny USB VAG z 2 liniami K (KKL) we wtyku OBD2
Program VCDS 1.2 (bo mam Windows 7 Home Premium 64 bit).

Log (0 - 007,007)
Log (1 - 001,002,005)
Log (2 - 001,003,004)
Log (3 - 004,005,008)
Log (4 - 009)
Log (5 - 010)
Log (6 - 012)
Log (7 - 011,011,001)
Log (8 - 005)
Log (9 - 013,013,013)
Log (10 - 013,014,001)
Log (11 - 013,014,005)
Log (12 - 013,014,007)
Log (13 - 004,007)
Log (14 - 014,014)
Log (15 - 015)
Log (16 - 016)
Log (17 - 018)
Log (18 - 019)
Log (19 - 020)

Proszę o ocenę i sugestie, a logi dynamiczne zrobię w poniedziałek jak będę miał brata do pomocy.


A i próbowałem różnych loginów, żeby się zalogować i próbować zmieniać dawkę paliwa na jałowym i rozgrzanym silniku. Loginów próbowałem dość dużo ale bez skutku.
Oto jakie wypróbowałem:
1233, 26261, 26262, 26263, 26264, 26265, 26266, 26281

Na koniec wstawię błędy jakie mi wyświetlił VCDS


VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 10 November 2013, 13:39:20:0


Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,47,55,56,57,58,75,76,77

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.LBL
Controller: 8E0 907 401 N
Component: 2.5l/4VTEDC G000SG 0003
Coding: 03005
Shop #: WSC 00090
VCID: 301393C3E33B
00008059 130 106KC318_1.V14248502787
No fault code found.
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.LBL
Controller: 4B0 614 517 H
Component: ABS/ESP allrad 3428
Coding: 04455
Shop #: WSC 05311
VCID: 263F759BD1FF
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.LBL
Controller: 3B1 907 044 J
Component: CLIMATRONIC B5GP 0006
Coding: 17000
Shop #: WSC 05314
VCID: 28237BA3DBEB
4 Faults Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
37-00 - Faulty
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
37-00 - Faulty
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
37-00 - Faulty
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-00 - Faulty

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
Controller: 1C0 909 605 C
Component: 08 AIRBAG VW61 04 0003
Coding: 12344
Shop #: WSC 05311
VCID: 243B6F93A7C3
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1J0-907-487-A.LBL
Controller: 1J0 907 487 A
Component: Lenkradelektronik 0005
Coding: 00118
Shop #: WSC 05314
VCID: 2F1190BFFE05
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx5-17.LBL
Controller: 3B0 920 849 A
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03
Coding: 21115
Shop #: WSC 00222
VCID: 263F759BD1FF

1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 05311
VCID: F093D3C3A3BB
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 36: Seat Mem. Drvr Labels: 3B1-959-760.LBL
Controller: 3B1 959 760 E
Component: °301
Coding: 0000000
Shop #: WSC 00000
VCID: 2F1190BFFE05
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation Labels: 3B0-919-887.LBL
Controller: 3B0 919 887 H
Component: Navigation BNO 0102
Coding: 00002
Shop #: WSC 05311
VCID: 3701A8DF0655
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.LBL
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 8S KomfortgerĂĄt HLO 0003
Coding: 00259
Shop #: WSC 39918
VCID: 361FA5DB015F
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 47: Sound System Labels: 1J0-035-456.LBL
Controller: 1J0 035 456 J
Component: Soundprozessor 3 0001
Coding: 00611
Shop #: WSC 05311
VCID: 2C2B87B3CF13
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Xenon Range Labels: 4Z7-907-357.LBL
Controller: 4Z7 907 357
Component: dynamische LWR D09
Coding: 00008
Shop #: WSC 05311
VCID: 047B0F130703
1 Fault Found:
01535 - Control Circuit for Right Headlight Range Adjusting Motor (V49)
30-00 - Open or Short to Plus

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: 3B0-035-186.LBL
Controller: 3B0 035 186 D
Component: Radio BNO 0102
Coding: 00027
Shop #: WSC 05311
VCID: 20336383B3DB
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist Labels: 3B0-919-283.LBL
Controller: 3B0 919 283
Component: Parkingsyst. PA RDW D01
Coding: 00114
Shop #: WSC 05314
VCID: E5BDB2976C79
No fault code found.

End --------------------------------------------------------------------------------------------------
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez jopstons » 2013-11-10, 19:42

BADIX napisał(a):1. Wałki masz puste czy kute ?
2. W jaki sposób Ci mechanik ocenił dźwigienki ? Da sie tak bez zdemontowania wałka ?


Mechanik stwierdził, że wałki są puste, a dźwigienki oceniał bez wyciągania wałków.
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez zibi06 » 2013-11-10, 23:28

jopstons, możliwe ( zaznaczam to możliwe więc że tak nie musi być) że masz do czynienia z "wadą wrodzoną" silników BDG, BDH która dotyczący układu zasilania. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Kompendium wiedzy o silnikach 2,5 TDI które przeczytasz w tym miejscu klik => silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html
Logi wykonałeś jednak w blokach (nie pojedynczo) i pewnych logów brakuje .

• Silniki V6 2,5 TDI na pompach wtryskowych (Np. AKE)

- w Blokach pomiarowych:
000 , 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 , 014 , 018
Wykonując log 003 przed zapisem powinieneś lekko przygazować aby "uruchmić" EGR

- w Nastawach podstawowych (Basic Settings):
003 , 004 , 011
Gdybyś chciał wykonywać nowe logi proponuję w VCDS-ie znaleźć folder LOGS i zapisane tam pliki umieścić sobie w nowym folderze np LOGI -i ich data wykonania.
W jakikolwiek sposób nie podważam wiedzy i umiejętności serwisu Boscha który wykonywał sprawadzenie/ naprawę/ kalibrację pompy VP44 bo nie mam takiej wiedzy i doświadczenia praktycznego ale dla mnie "dziwnie" wygląda log 004 statyczny.
001 również jest niepokojący ze względu na okresowe/częste wskazania dużej dawki paliwa.
jopstons napisał(a):to wartość była 32768 (ponoć standardowa, tylko nie wiem czy dlatego silnika).

Tak odczytana wartość dotycząca obrotów biegu jałowego jest standardowa i dotyczy nie tylko tego silnika
jopstons napisał(a):i próbować zmieniać dawkę paliwa na jałowym i rozgrzanym silniku. Loginów próbowałem dość dużo ale bez skutku.

jopstons, ale zmiana dawki paliwa jest tylko ukrywaniem istniejącego problemu
jopstons napisał(a):a logi dynamiczne zrobię w poniedziałek jak będę miał brata do pomocy.

Pojedynczo :-> to ważne i przynajmniej brakujące..
jopstons, bardzo fachową pomoc zapewne otrzymasz ale prosiłbym Cię o cierpliwość. Filar tego forum czyli Piotruś po wieloletniej ciężkiej pracy jest na zasłużonym urlopie ale niebawem do Nas zawita. Twój przypadek potrzebuje jego wiedzy i kwalifikacji.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez jopstons » 2013-11-11, 17:04

Zamieszczam świeże logi wykonane dzisiaj 11 listopada.


Logi statyczne wykonane oddzielnie w blokach:
Log (0 - 000)
Log (1 - 001)
Log (2 - 002)

Wykonując log 003 przed zapisem lekko przygazowałem aby "uruchmić" EGR
Log (3 - 003)
Log (5 - 004)
Log (4 - 005)
Log (6 - 006)
Log (7 - 007)
Log (8 - 008)
Log (9 - 009)
Log (10 - 010)
Log (11 - 011)
Log (12 - 012)
Log (13 - 013)
Log (14 - 014)
Log (15 - 015)
Log (16 - 016)
Log (17 - 017)
Log (18 - 018)
Log (19 - 019)
Log (20 - 020)
Log (21 - 021)


Logi dynamiczne wykonane na 3 biegu:
Log (0 - 000)
Log (1 - 001)
Log (2 - 002)
Log (3 - 003)
Log (4 - 004)
Log (5 - 005)
Log (6 - 006)
Log (7 - 007)
Log (8 - 008)
Log (9 - 009)
Log (10 - 010)
Log (11 - 011)
Log (12 - 012)
Log (13 - 013)
Log (14 - 014)
Log (15 - 015)
Log (16 - 016)
Log (17 - 017)
Log (18 - 018)
Log (19 - 019)
Log (20 - 020)


Logi w Nastawach podstawowych (Basic Settings):
003 , 004 , 011

Log (1 - 003)
Log (0 - 004)
Log (2 - 011)


I co teraz napiszecie? Chcę coś dodać od siebie, aby wyrazić swoje odczucia co do wykonywanych logów dynamicznych, ale poczekam na opinie specjalistów.


Pragnę jeszcze dodać, że mam za niskie obroty na biegu jałowym, nie patrząc na fakt, że w adaptacjach jest: 32768


Wielkie dzięki za zainteresowanie i zaangażowanie.
W czwartek mechanik chce ściągać skrzynię by zobaczyć koło dwumasowe.
Przy okazji chce on też rozebrać dolot i zerknąć w jakim jest stanie, ale ja wiem, że akurat kolektor ssący nie jest zapchany osadami.
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez zibi06 » 2013-11-11, 20:11

jopstons napisał(a):Pragnę jeszcze dodać, że mam za niskie obroty na biegu jałowym,

jopstons,zbyt niskie i falujące obroty biegu jałowego były/są widoczne już w poprzednich logach
jopstons napisał(a):I co teraz napiszecie?

Żebyś - moim skromnym zdaniem- wrócił do serii bo masz po prostu zachipowane auto.

[ Dodano: 2013-11-11, 20:16 ]
jopstons napisał(a):W czwartek mechanik chce ściągać skrzynię by zobaczyć koło dwumasowe.

<mysli> Z powodu/przyczyny ?
Może najpierw niech zerknie na logi dynamiczne np 008 i 011 i się wypowie.
Będzie taniej.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez jopstons » 2013-11-11, 20:43

zibi06 napisał(a):Żebyś - moim skromnym zdaniem- wrócił do serii bo masz po prostu zachipowane auto.


Nie sądzę aby auto było zachipowane, ja tego nie robiłem, więc nie wiem do czego mam powracać.
Po za tym mój brat ma auto z podobnym silnikiem [AFB] co prawda napęd tylko na jedną oś (z 1999 roku) w automacie, też 2.5 TDI ale 150 konne i w zeszłym roku zaraz po kupnie próbowaliśmy się ścigać na trasie i szczerze pisząc nie widziałem różnicy w przyśpieszeniu.

jopstons napisał(a):W czwartek mechanik chce ściągać skrzynię by zobaczyć koło dwumasowe.

zibi06 napisał(a): Z powodu/przyczyny ?
Może najpierw niech zerknie na logi dynamiczne np 008 i 011 i się wypowie.
Będzie taniej.


Bo myśli, że te drgawki mogą być spowodowane kołem dwumasowym.
Tylko czemu te obroty są teraz takie niskie, jak mechanik zmienił w nastawach na standard, czyli: 32768? I jak widać teraz czasami spadają nawet poniżej 700 obr/min.
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez Mirooo » 2013-11-11, 20:59

:]
nr wtryskiwaczy sparawdzałeś ?mają końcówke G i końcówka pompy jest M ?
wbija 3 i ruszaj powli żeby zobaczyć czy szarpie dwumas.
Drgania są cały czas czy pojawiają się i znikają ? Silnik wkręca się na obroty normalnie?
ile fura ma nalatane ?
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Postprzez jopstons » 2013-11-11, 21:29

Mirooo napisał(a):szkoda, że mam do Ciebie daleko:]

Za ileś tam dni wyjeżdżam w daleką trasę, więc jak mieszkasz gdzieś na mojej planowanej trasie, to chętnie mógłbym zboczyć i moglibyśmy porównać pracę silników, gdyż widzę, że też masz manuala. Napisz mi na PW (oczywiście jak chcesz) z jakiego jesteś miasta.
Mirooo napisał(a):nr wtryskiwaczy sprawdzałeś ? jaką mają końcówkę F czy G i końcówka pompy jest M ?

Na sterowniku pompy wtryskowej mam "A"
Natomiast na dokumentach z Boscha otrzymałem wydruki z kalibracji mojej pompy VP44 i tam jest numer pompy wtryskowej tylko chyba nie kompletny, bo żadnej literki na końcu nie ma a jest tylko taki numer: 0470506038
Jak miałem wymieniane końcówki wtrysków na nowe Boscha to na podstawie numerów tych starych końcówek, więc nie pamiętam jakie było oznaczenie i teraz jakie mam, też nie wiem. Tym zajmowali się specjaliści w swojej dziedzinie.
Mirooo napisał(a):wbija 3 i ruszaj powoli żeby zobaczyć czy szarpie. drgania są cały czas czy pojawiają się i znikają ?

Auto jeździ elegancko w ogóle nie czuć żadnych szarpnięć, jedynie odnoszę wrażenie, że za wolno schodzą z obrotów podczas zmiany biegów (może jakiś czujnik sprzęgła?).
Drgania są wyczuwalne jak auto się rozgrzeje i chodzi na biegu jałowym.
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez zibi06 » 2013-11-11, 22:15

jopstons napisał(a):Nie sądzę aby auto było zachipowane, ja tego nie robiłem,

jopstons,napisałem tylko że prawdobodobnie masz auto zachipowane a nie że Ty coś robiłeś. Wybacz ale limitery same się nie zmieniły..
jopstons napisał(a):więc nie wiem do czego mam powracać.

Do wartości seryjnych..

Poniżej masz logi na 100% dłubniętego (zachipowanego) BAU
http://vaglog.rtnet.pl/cebza_57550.html 008 dynamiczny
http://vaglog.rtnet.pl/cebza_57553.html 011 dynamiczny
Porównaj sobie z Twoimi

jopstons napisał(a):Natomiast na dokumentach z Boscha otrzymałem wydruki z kalibracji mojej pompy VP44 i tam jest numer pompy wtryskowej tylko chyba nie kompletny, bo żadnej literki na końcu nie ma a jest tylko taki numer: 0470506038
Jak miałem wymieniane końcówki wtrysków na nowe Boscha to na podstawie numerów tych starych końcówek, więc nie pamiętam jakie było oznaczenie i teraz jakie mam, też nie wiem. Tym zajmowali się specjaliści w swojej dziedzinie.

W kwestii numerów katalogowych pomp VP44 i wtryskiwaczy dla silników 2,5 TDI wszystkie informacje znajdziesz w tym miejscu:
2-5-tdi-numery-katalogowe-wtryskiczaczy-i-pomp-wtryskowych-t967.html
Numer VP44 który podałeś jest numerem katalogowym firmy BOSCH
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Mirooo » 2013-11-11, 22:33

a :-/ bym Cię wprowadził w błąd pompa z końcówka K
numer trudno odczytać ale dobre światło i dasz rade
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Postprzez zibi06 » 2013-11-11, 23:47

Mirooo napisał(a):pompa z końcówka K
numer trudno odczytać ale dobre światło i dasz rade

059130106K => 0470506038 2,5TDI V 6 Motor
Ale może warto sprawdzić.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez jopstons » 2013-11-12, 10:45

Moim zdaniem dawka paliwa jest za duża na jałowym stąd te drgawki.
Przekłada się to też na wyższe dawki podczas jazdy co widać na logach dynamicznych.
Gdyby auto miało chipa to turbina pompowała by więcej powietrza na niższych obrotach, ale ona tak się nie zachowuje moim skromnym zdaniem.
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez zibi06 » 2013-11-12, 11:09

jopstons napisał(a):Moim zdaniem dawka paliwa jest za duża na jałowym stąd te drgawki.

Pewnie. Tylko jakoś tam biorąc pod uwagę/wzgląd parametr CF w stosunku do dawki (z logu 001 statycznego) i patrząc na log 000 z uwzględnieniem kąta wtrysku (bo tam też go widać) można domniemać że z pompą VP44 jest coś nie tak...tylko że pompa wtryskowa VP 44 jest po specjalistycznym sprawdzeniu/ naprawie w serwisie BOSCH-a.

jopstons napisał(a): miało chipa to turbina pompowała by więcej powietrza na niższych obrotach

"Chłopie" spójrz sobie w logu 011 dynamicznym na wartość z spec. intake press.
Jest po "modyfikacji".... To nie jest wartość fabryczna
jopstons napisał(a):ale ona tak się nie zachowuje moim skromnym zdaniem.

Moim skromnym zdaniem nie masz racji ale auto jest Twoje.

[ Dodano: 2013-11-12, 12:44 ]
jopstons napisał(a):W czwartek mechanik chce ściągać skrzynię by zobaczyć koło dwumasowe.

Owszem ale może najpierw umów się ( bo może okazać się że stwierdzi iż jest do wymiany) że jeżeli wymieni i okaże się że operacja się udała tylko pacjent jest dalej chory to wszelkie koszty ponosi on. Ale to Twoje pieniądze.
Ja np tylko proponuję aby zajął się poprawą ustawienia kąta wtrysku (ponieważ patrząc w log 004 statyczny można stwierdzić że taka operacja byłaby przydatna. Inną kwestią jest zmieniający się parametr dotyczący kąta wtrysku a tak nie powinno być. Tu na Forum A6 w tym temacie (dotyczącym ustawienia kąta wtrysku) klik => 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html znajdziesz wszystkie niezbędne informacje. Człowiek który napisał to Kompendium/ Instrukcję (która notabene również rozwiązuje problem dotyczący błędu 550 jaki zapisuje się w VAG-u) doskonale zna problematykę związaną z diagnostyką i naprawą silników, pomp VP 44, wtryskiwaczy, turbin a poradnik dotyczący ustawienia kąta wtrysku jest tylko cząstką ogromnej wiedzy zdobytej na podstawie własnych wieloletnich doświadczeń. Ale zrobisz jak uważasz za stosowne.
Tak może "trochę" odbiegając od tematu, rozumiem że rozrząd był ustawiany na blokach (nie na pisak) ?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Mirooo » 2013-11-12, 14:24

sprawdź czy ruszysz na 3 czy nie tak jak Ci pisałem, prymitywna metoda ale jak będzie szarpał to wiadomo że coś z nim , jak ruszysz płynnie bez szarpania to bym nie wyjmował skrzyni.
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Postprzez slawinio82 » 2013-11-12, 17:00

sorki że sie wtrące w konwersacje, ale czy przypadkiem nie jest tak że drgawki na biegu jałowym występują bo dawka paliwa spada poniżej 3.0 mg/

pytam z ciekawosci bo takze mam ten sam problem i w moim logu takze ta dawka skacze 2.8mg - 3.5 mg i drgawki takze są.

dziwnym jest takze to ze u mnie nie sa one regularne. czasem chodzi ok, a czasem sobie drga.


pzdr

p.s

na innym forum swego czasu Piotruś napisał elaborat na ten temat. ba, nawet udało mu sie uzdrowić kilka fur. trzeba cierpliwie poczekac aż wróci <lol> <lol> <lol>
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości