Logi 2.5 TDI [BDH]

Postprzez jopstons » 2013-11-12, 19:58

Mirooo napisał(a):sprawdź czy ruszysz na 3 czy nie tak jak Ci pisałem, prymitywna metoda ale jak będzie szarpał to wiadomo że coś z nim , jak ruszysz płynnie bez szarpania to bym nie wyjmował skrzyni.

Sprawdzę to jutro rano z 3 biegu, ale jak ruszam z 1 biegu normalnie tylko lekko muskając pedał gazu to są lekkie szarpania, to samo tyczy się kiedy cofam autem na wstecznym.

slawinio82 napisał(a):czy przypadkiem nie jest tak że drgawki na biegu jałowym występują bo dawka paliwa spada poniżej 3.0 mg/
pytam z ciekawości bo także mam ten sam problem i w moim logu także ta dawka skacze 2.8 mg - 3.5 mg i drgawki także są.
dziwnym jest takze to ze u mnie nie sa one regularne. czasem chodzi ok, a czasem sobie drga.
<lol> <lol> <lol>

Tak zgadza się dawka na rozgrzanym oscyluje w przedziale 2.8 - 3.2 i wydaje mi się, że trzeba ją zmienić stosując pewne kody 5-cyfrowe w adaptacjach silniku. Ale ja próbowałem różne kody do logowania: 12233, 26261, 26262, 26263 itd. (te najbardziej popularne) i niestety nie udało mi się zalogować, po prostu trzeba znać, albo próbować inne kody by móc się zalogować, ja po kilkunastu nieudanych próbach zrezygnowałem, bo po nie udanej próbie program się blokuje i trzeba za każdym razem wyłączać i uruchamiać znowu silnik (szkoda mi było rozrusznika).

Mechanik, który będzie mi w czwartek wyjmował skrzynię (500 pln) w celu obejrzenia dwumasy powiedział, że auto dostaje za mało powietrza. Ja wiem, że powietrze z turbiny jest o dobrych parametrach jedynie czego można się czepiać to za dużej dawki paliwa, bo zauważyłem, że auto zdecydowanie lepiej przyspiesza jak mam gaz wciśnięty jakieś do 60%, więc wniosek taki, że w takim położeniu pedału gazu proporcje paliwa w stosunku do powietrza są najlepsze i spala się cała dawka, a jak wcisnę gaz do podłogi to też normalnie przyspiesza ale nie ma tego uczucia wgniatania w fotel.
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez slawinio82 » 2013-11-12, 21:37

hmm, w owym "doktoracie" od Piotrusia było napisane ze to nic nie da(zmiana nastawów adaptacyjnych) -(o ile dobrze pamiętam). Ponoć nawet zmiana oprogramowania sterującego takze nie pomaga..
gdzies jest "myk" który zna tylko Docent Piotrus :mrgreen: i moze podzieli sie z nami ta wiedzą...???

poczekajmy cierpliwie. Myśle ze jak wróci z "wojaży" to wszystko sie wyjaśni.
może weźmie nasze fury na "kuracje" ;-)

a sprawdzanie dwumasy na razie ja bym odpuścił bo to na pewno nie to.... szkoda kasy...
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Postprzez zibi06 » 2013-11-13, 03:32

zibi06 napisał(a):jopstons,zbyt niskie i falujące obroty biegu jałowego były/są widoczne już w poprzednich logach

jopstons, potwierdzając Twoją sugestię dotyczącą zbyt niskich obrotów biegu jałowego z dużą dozą prawdopodobieństwa popełniłem błąd za co przepraszam.
W silnikach BDG (czyli z normą EURO4 tak jak Twój BDH) w zależności od wersji sterownika ECU i sterownika pompy wtryskowej przy ustawieniach standardowych obroty biegu jałowego powinny zawierać się w przedziale 719 obr/na min. Potwierdzeniem tego że również powinno to odnosić się do Twojego BDH jest odczytana przez Ciebie wartość 32768 z kanału 02. Dodatkowo taka sytuacja (w kwestii obrotów) czasem może stwarzać problemy z odczytem z G80 (co jeżeli się nie mylę ma również wpływ na odczyt z logu 004) i prawdopodobnie z podtrzymaniem ciśnienia wewnątrz pompy -w szczególności kiedy układ jest lekko "wypracowany" , chociaż w Twoim przypadku ze względu na poczynione nakłady naprawcze trudno jest mi to stwierdzić/potwierdzić. Według Piotrus-iowej (i słusznej) opinii do BDH/BDG należy podchodzić ze szczególnym pietyzmem..

jopstons napisał(a):Tak zgadza się dawka na rozgrzanym oscyluje w przedziale 2.8 - 3.2

jopstons, Z mojego prywatnego archiwum technicznego ( info od Piotrus-ia )
" Dawka paliwa (i parametr CF) są tylko i wyłącznie wartościami szacowanymi/wyliczanymi (jako "wypadkowa" kilku podstawowych parametrów), nie mierzonymi a priorytetem jest utrzymanie żądanych obrotów biegu jałowego "
czyli tak jak to widać w Twoim logu 001.

Moje podejrzenie wynikające z Twojej obserwacji i sugestii dotyczącej niepoprawnego działania silnika czy podejrzeniem układu wtryskowego i dodatkowo sugerując się log-iem 001 jakoś tam hipotetycznie przyjąłem że jednak może być coś nie tak z VP 44. Błędna hipoteza (wynikająca z założenia zaniżonych obrotów) ponieważ jak piszesz pompa VP44 przeszła kontrolę na stanowisku diagnostycznym BOSCH-a i jeżeli się nie mylę również kalibrację. Do tego masz wymienione końcówki wtryskiwaczy które również przeszły testy diagnostyczne na EPS 200 więc można przyjąć że powyższe czynności zostały to wykonane w sposób profesjonalny.
Jednakże dalej uważam że:
- auto jest/może być po modyfikacji softu
- ewentualnie można by było ustawić/zmienić kąt wtrysku na 1,5* ADTC
(chociaż nie wiem czy na chwilę obecną jest to priorytet)

jopstons napisał(a):Ale ja próbowałem różne kody do logowania: 12233, 26261, 26262, 26263

Jeżeli chcesz spróbować dalszej "zabawy" (jeżeli nie próbowałeś) ale to raczej nie rozwiąże Twojego problemu) może :
26231, 26232
26241, 26242
26251, 26252
26281, 26282
Możesz (jeżeli chcesz) sprawdzić wartości z 10- Adaptation dotyczące dawki ( prawdopodobnie jednak mogą być standardowe)

slawinio82 napisał(a): i moze podzieli sie z nami ta wiedzą...???

Chyba za dużo wymagasz :->

poczekajmy cierpliwie. Myśle ze jak wróci z "wojaży" to wszystko sie wyjaśni.

To najlepsze/ słuszne rozwiązanie. Ponieważ z dużą dozą prawdopodobieństwa trapi Was "przypadłość" BDH/BDG opisana tutaj na Forum A6 (przez Piotrusia) - dotycząca układów zasilania i określającego ich sprawność osprzętu elektronicznego.

Szczerze mówiąc zapewne/prawdopodobnie okaże się że jedyną miarodajną oceną są "oględziny" w realu przez prawdziwego i doświadczonego Fachowca (ponieważ logi to tylko logi/cyferki) ale również uważam że warto poczekać.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Piotruś » 2013-11-13, 19:42

Witajcie,

To jest najlepszy topik jaki kiedykolwiek powstał na temat drgających BDG/BDH i dlatego mam zamiar odnieść się do kilku kwestii.
Niestety, PRZEPRASZAM, nie zrobię tego ani dzisiaj, ani najprawdopodobniej jutro - siła wyższa.

Na chybcika napisze jedynie tyle, że moim zdaniem auto Kolegi jopstons, jak słusznie zauważyli Koledzy JEST dotknięte typową wadą wrodzoną i nie trzeba już żadnych dodatkowych oględzin. Daję 100,1% gwarancji, że niestety problem jest pewny ... .

Soft sterujący pracą silnika jest po silnej modyfikacji ale to nie skutkuje narywaniem.

Koło dwumasowe ... nie mam pojęcia czy jest uszkodzone ale nawet jeśli jest - wymiana NICZEGO nie zmieni w kwestii dawki paliwa ani narywania.
Zmiana adaptacyjna dawki paliwa ani nawet "przesuniecie mapy" przez mądrego tunera (wiem, że te dwa pojęcia w 99,9% przypadków wzajemnie się wykluczają ale to już inna sprawa) też nic nie zmieni - odczyt dawki będzie lepszy ale rzeczywista ilość wstrzykiwanego paliwa i drgawki zostaną takie jakie są teraz.

Przepraszam, następnym razem rozwinę się dużo bardziej. Proszę o wyrozumiałość i chwilę cierpliwości.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez slawinio82 » 2013-11-13, 22:34

Mistrzu czekamy cierpliwie <prosi> <prosi> <prosi> <prosi>
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Postprzez jopstons » 2013-11-14, 22:18

Temat koła dwumasy odstawiłem sobie na ..."potem".
Zająłem się wysoką dawką paliwa, gdyż obroty silnika przy zmianie biegów po wciśnięciu sprzęgła tak jakby na chwilę się zwiększają i jest to ewidentnie za wysoka dawka paliwa.
Znalazłem w "rosyjskim" Internecie kod (Login) do logowania by zmienić adaptacje.
Więc się podzielę, może się komuś przydać, aczkolwiek z kodami nie radzę się bawić, gdyż można sobie narobić szkód:

2.5 TDI V6 Login (Adaptation):
Automat / Manual
BDG: 35341 / 35342
BDH: 35331 / 35332
BAU: 35361 / 35362

Dla mojego silnika Login się sprawdził, więc po zalogowaniu wszedłem w adaptacje.
Wszedłem w kanał 001 i to cu zobaczyłem byłem Baaardzo zdziwiony.

Wiem, że powinno być 32768 (chyba, że się mylę), a u mnie było i jest w dalszym ciągu (o czym później) 42768
Więc wchodzę w New Value wpisuję 32768 i klikam w aktywny przycisk Test i przycisk się aktywował, ale w dalszym ciągu jest 42768. Po wciśnięciu Test zero reakcji jeśli chodzi o pracę silnika (mimo, że [Test] się wcisnął, a przycisk [Save] jak był tak w dalszym ciągu jest szary. Po prostu się nie da i tyle. Pomimo wielu prób.
W innych kanałach (02, 03, 04) wszędzie jest wartość standardowa (32768) i tam z kolei mogę sobie tą wartość zmniejszać lub zwiększać, natomiast tylko w kanale 01 się to nie udaje.

Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i zdradził mi sekret, że z pompy VP44 ściąga się górną część i tą dawkę zmieni mechanicznie, gdzie dosłownie o włos trzeba przestawić w odpowiednim kierunku pewien element. Powiedział, że jeśli się uda za pierwszym razem (bo to trzeba próbować raz w jedną lub w drugą stronę) to cała operacja zajmie do 30 minut.
Przypomnę, że mój silnik teraz w niższych temperaturach zaczął kopcić na wolnych obrotach (szczególnie jak jest nie rozgrzany i czuć paliwem).
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez zibi06 » 2013-11-15, 11:36

jopstons napisał(a):że powinno być 32768 (chyba, że się mylę),

jopstons, prawie trafiłeś
jopstons napisał(a):a u mnie było i jest w dalszym ciągu (o czym później) 42768

Akurat w kwestii kanału 01 wartość 42768 jest standardowa ( fabryczna) a Ty zmieniałeś o zbyt dużą wartość (jak już chcesz zmieniać, ukrywać jakiś tam problem ale to Twoje auto)
Jedno co wydaje mi się ważne: silnik nie był rozgrzany do temperatury roboczej więc wskazania z kanału 01 (odnośnie dawki) prawdopodobnie nie są miarodajne ale w tej i innych kwestiach są to tylko i wyłącznie teoretyczne przypuszczenia.
jopstons napisał(a):Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i zdradził mi sekret, że z pompy VP44 ściąga się górną część i tą dawkę zmieni mechanicznie, gdzie dosłownie o włos trzeba przestawić w odpowiednim kierunku pewien element.

Niech mechanik puka sobie w ten pewien element. Możliwe że uda mu się przestawić parametr CF co zmieni logi ale w faktycznym dawkowaniu niczego nie poprawi i nie pogorszy...
Tak jaśniej…
Jeżeli ten magiczny zabieg który jak mówił mechanik jest związany z „tajemniczym elementem”- czyli czujnikiem hallotronowym obrotów wałka głównego pompy to/i lekka zmiana jego pozycji w osadzeniu rzeczywiście wpłynie na odczyt dawki ale fizycznie nie zmieni w tej kwestii niczego, za to kompletnie rozwali większość parametrów kalibracyjnych pompy… finał będzie taki że warunki pracy silnika będą gorsze..
Do tego taka ingerencja w pompę VP 44 spowoduje utratę gwarancji ze strony serwisu Bosch’a – ale zapewne udzieli Ci jej mechanik.

Jeżeli już chcesz zmniejszyć dawkę (czyli podwyższyć wartość z 001) to jak już musisz/chcesz sprawdzić skuteczność tej zabawy to popróbuj na kanale 01( z mniejszymi wartościami). To Twoje auto więc tylko i wyłącznie to Twoja suwerenna decyzja.

jopstons napisał(a):Przypomnę, że mój silnik teraz w niższych temperaturach zaczął kopcić na wolnych obrotach (szczególnie jak jest nie rozgrzany i czuć paliwem).

Pewnie jest zalewany paliwem ale to zapewne wiesz...
jopstons napisał(a):Zająłem się wysoką dawką paliwa, gdyż obroty silnika przy zmianie biegów po wciśnięciu sprzęgła tak jakby na chwilę się zwiększają i jest to ewidentnie za wysoka dawka paliwa.

jopstons w kwestii dwumasy i tak w pierwszej kolejności powinieneś wyrzucić tego hardkora którego masz w podarunku od "cipciptjunera"..
Temat koła dwumasy odstawiłem sobie na ..."potem".

Oczywiście ze względu na "podarunek" jest to do sprawdzenia w "realu".
Jak zachowują się wskazania obrotomierza przy redukcji z "4" na "3" (przy jednoczesnym puszczeniu/ nie dodawaniu "gazu" )?
Obroty "lecą do góry" ?

Pozdrawiam

PS. Post został lekko zmieniony/ wyedytowany (dodano informacje) ale to kres moich jakiś tam teoretycznych możliwości
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez jopstons » 2013-11-15, 14:01

zibi06 napisał(a):Jedno co wydaje mi się ważne: silnik nie był rozgrzany do temperatury roboczej więc wskazania z kanału 01 (odnośnie dawki) prawdopodobnie nie są miarodajne ale w tej i innych kwestiach są to tylko i wyłącznie teoretyczne przypuszczenia.

Tak silnik nie był rozgrzany, ale nawet jak jest rozgrzany to i tak ta dawka paliwa oscyluje cały czas pod wysoki pułap, pytanie tylko dlaczego się tak dzieje, wiadomo, że jest za duża tylko pytanie dlaczego?
Kompresja (ciśnienie) jest bardzo dobra. Wałki są wręcz piękne (sam widziałem).
Nowe końcówki wtrysków, nowe pokrywy zaworów z uszczelkami, pompa ma bardzo wysokie ciśnienie i jest skalibrowana i dlaczego jest podawana duża dawka paliwa, nie widzę innego wyjścia jak podjechanie jeszcze raz do Boscha i ustawienie mniejszej dawki paliwa aby oscylowała w przedziale 5 - 6 mg na skok tłoka.
zibi06 napisał(a):Jeżeli ten magiczny zabieg który jak mówił mechanik jest związany z „tajemniczym elementem”- czyli czujnikiem hallotronowym obrotów wałka głównego pompy to/i lekka zmiana jego pozycji w osadzeniu rzeczywiście wpłynie na odczyt dawki ale fizycznie nie zmieni w tej kwestii niczego, za to kompletnie rozwali większość parametrów kalibracyjnych pompy… finał będzie taki że warunki pracy silnika będą gorsze..
Do tego taka ingerencja w pompę VP 44 spowoduje utratę gwarancji ze strony serwisu Bosch’a – ale zapewne udzieli Ci jej mechanik.

"Fachowiec", (tak wymieniał tą nazwę "czujnik hallotronowy"), który zasugerował ściąganie górnej pokrywy pompy nie będzie ingerował w moją pompę, z prostych przyczyn - nie pozwolę mu na to i już, od tego są pompiarze z Bosch Kluszczyński w Bydgoszczy.
zibi06 napisał(a):jopstons w kwestii dwumasy i tak w pierwszej kolejności powinieneś wyrzucić tego hardkora którego masz w podarunku od "cipciptjunera"..

Proszę bardziej rozwinąć temat "hardkora", bo nie za bardzo wiem o co chodzi i na czym to polega.
zibi06 napisał(a):Jak zachowują się wskazania obrotomierza przy redukcji z "4" na "3" (przy jednoczesnym puszczeniu/ nie dodawaniu "gazu" )?
Obroty "lecą do góry"?

Ciężko jest mi ta to odpowiedzieć bo nie wiem jak to dokładnie wykonać.
Jak jadę na 4 biegu najpierw puszczam pedał gazu (czyli silnik zwalnia) potem wciskam sprzęgło, redukcja na 3 i obroty przy wciśniętym sprzęgle nie zachowują się tak jak w przypadku zmiany z 3 na 4 bieg. Chyba, że powinienem zrobić to jednocześnie wciskając sprzęgło i ściągnąć nogę z gazu.
W poniedziałek umówiłem się jeszcze raz na oddanie wtrysków na kontrolę i ewentualną regulację jeśli chodzi o ciśnienie na wtryskach.
Proszę zasugerować jakie powinno być ciśnienie pierwszego wtrysku i tego późniejszego czyli drugiego. Bo myślałem, żeby ciśnienie ustawili na trochę wyższe niż mają być, lub ewentualnie zwiększyć różnicę pomiędzy pierwszym wtryskiem a drugim, czyli tak jakby rozsunąć ich w czasie.
Wiem, że moje nowe końcówki wtrysków DSLA (stare też były takie same),
mają numer: 2 437 010 139
I teraz pytanie czy one spełniają normę Euro 4 i są dla mojego silnika [BDH]?
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez Mirooo » 2013-11-15, 14:44

już /Ci pisałem jakie mają być i jaki ma mieć nr pompy, dodatkowo w poście masz link z namiarem na nr tych podzespolów.
ale dla przypomnienia:
sterujący: 059130202G
pozostałe 5 :059130201G
pompa: 059130106K
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Postprzez zibi06 » 2013-11-16, 11:56

jopstons napisał(a):Proszę bardziej rozwinąć temat "hardkora", bo nie za bardzo wiem o co chodzi i na czym to polega.

Poniżej masz odpowiedź
Piotruś napisał(a):Soft sterujący pracą silnika jest po silnej modyfikacji


Po prostu jakiś "mądry inaczej" który zapewne uważa się za "fachofca" od Chiptuningu zmienił oprogramowanie sterownika silnika aby zwiększyć moc i zapewne moment obrotowy poprzez:
- "zwiększenie" dawek paliwa (widoczne w logach dynamicznych ale nie powinno to mieć wpływu na dawki/ obroty biegu jałowego)
- modyfikacje dotyczące sterowania turbo po to "pompowało" mocniej.... itd,itp

Po prostu powinieneś wrócić do seryjnego oprogramowania i powinien to zrobić/wykonać fachowiec który wie co robi. (niby nie jest to trudne ale.... teoria swoje a życie swoje)
jopstons napisał(a):Ciężko jest mi ta to odpowiedzieć bo nie wiem jak to dokładnie wykonać.

Redukujesz z 4 na 3 tak jakbyś chciał hamować silnikiem. Po prostu trudno jest określić o ile zwiększono moc i moment obrotowy który ma wpływ na "zestaw" sprzęgła (fabrycznie jest przewidziany jakiś zapas mocy przenoszony z silnika ale wszystko ma swoje granice). Do tego Ty nie byłeś świadomy przeprowadzonych modyfikacji a to wymaga innego dostosowania stylu jazdy.
jopstons, z mojej strony to tylko wirtualne dywagacje które w jakikolwiek sposób nie muszą oznaczać że dwumasa/tarcza są do wymiany.. To, jak napisałeś jest do ewentualnego sprawdzenia na "potem"
jopstons napisał(a):pompa ma bardzo wysokie ciśnienie

Tak/ nie. "Wysoki" parametr CF (np w BAU) nie jest negatywnym objawem.. wymagającym ingerencji/naprawy VP44

jopstons napisał(a):i dlaczego jest podawana duża dawka paliwa,

O to (dla własnego spokoju) jak najbardziej możesz zapytać...

jopstons napisał(a): jak podjechanie jeszcze raz do Boscha i ustawienie mniejszej dawki paliwa aby oscylowała w przedziale 5 - 6 mg na skok tłoka.

Zapewne/ może jest to możliwe ( nie przez zmianę dawki na kanale 01 - w to możesz się "pobawić" sam ale ... dla własnego spokoju zapytaj osobiście..
jopstons napisał(a):W poniedziałek umówiłem się jeszcze raz na oddanie wtrysków na kontrolę i ewentualną regulację jeśli chodzi o ciśnienie na wtryskach.
Proszę zasugerować jakie powinno być ciśnienie pierwszego wtrysku i tego późniejszego czyli drugiego. Bo myślałem, żeby ciśnienie ustawili na trochę wyższe niż mają być, lub ewentualnie zwiększyć różnicę pomiędzy pierwszym wtryskiem a drugim, czyli tak jakby rozsunąć ich w czasie.

jopstons, Serwis Bosch-a do diagnozowania Twoich wtryskiwaczy używał EPS 200 http://gladysek.pl/ow/d_wtr_eps.html
lub EPS 815 (m/innymi do VP 44) z uzupełnieniem o "przystawki " http://gladysek.pl/ow/d_stanowiska_eps.html (info odnośnie posiadania EPS 815 jest na ich stronie)
więc w/w serwis posiada wszelką dokumentację dotyczącą parametrów technicznych jakie muszą być spełnione. Oczywiście masz prawo zgłosić swoje spostrzeżenia i poprosić o kontrolę/sprawdzenie..
jopstons napisał(a):Wiem, że moje nowe końcówki wtrysków DSLA (stare też były takie same),
mają numer: 2 437 010 139

Jest to numer końcówki wtryskiwacza DSLA która jest montowana we wtryskiwaczu
0432133785 (numer Bosch) a ten odpowiada numerowi katalogowemu VAG 059130201G
I teraz pytanie czy one spełniają normę Euro 4 i są dla mojego silnika [BDH]?

Patrz powyżej.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez jopstons » 2013-11-19, 17:09

Zamieszczam dwa nowe Logi po zmianie kąta wtrysku.
Basic settings:
Log (0 - 004)

oraz statyczny:
Log (0 - 004)

Czy to znaczy, że mam źle ustawiony rozrząd, porównując BS ze statycznym?
Poproszę o odpowiedź.
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez zibi06 » 2013-11-20, 00:55

Czy to znaczy, że mam źle ustawiony rozrząd, porównując BS ze statycznym?

Myślę że raczej nie
Poproszę o odpowiedź.


Odpowiedź może wydawać się dziwna ale jednak wpadałoby wrócić do kwestii VP44.

jopstons, najbardziej wiarygodnym technicznie wytłumaczeniem jest (obok problemu narywania) słabe ciśnienie wewnętrzne pompy wtryskowej.

Zwróć uwagę, że w nastawach podstawowych (BS) panują wyższe obroty, dzięki czemu wewnętrzne ciśnienie jest wyższe, więc i siła działająca na tłok przestawiacza jest większa, przez co wysterowanie ZGMP (na late) też jest większe niż wtedy kiedy silnik pracuje na biegu jałowym w zakresach 696 i 719 obr./min. .

Dla całkowitej jasności – powyższa hipoteza – choć technicznie wiarygodna wciąż pozostaje hipotezą.

Wobec faktu, że układ wtryskowy i tak wymaga bardzo głębokiej ingerencji (jeśli nadal planujesz pozbyć się narywania), wszystkie kłopoty ze sprawnością pompy VP44 i tak muszą być sukcesywnie oraz kompleksowo zdiagnozowane oraz usunięte.

Kwestie dotyczące problemów z ciśnieniem wewnętrznym porusza w swoich postach np. nasz forumowy Kolega oli80 : blad-550-i-dziwny-kat-wtrysku-t791.html.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez jopstons » 2013-11-20, 01:57

zibi06 napisał(a):Zwróć uwagę, że w nastawach podstawowych (BS) panują wyższe obroty, dzięki czemu wewnętrzne ciśnienie jest wyższe, więc i siła działająca na tłok przestawiacza jest większa, przez co wysterowanie ZGMP (na late) też jest większe niż wtedy kiedy silnik pracuje na biegu jałowym w zakresach 696 i 719 obr./min. .


Ja to rozumiem, tylko czemu teraz jest tak, że i na zimnym silniku zaraz po nocy, kiedy obroty są wyższe niż 1000 obr/min te chwilowe drgawki i jakby chwilowe odcięcia zapłonu też występują, tak jakby sterownik, czy Ecu chciało coś przestawić ale mu się nie udaje.

Po za tym co zauważyłem. Podczas bardzo lekkiego ruszania (na rozgrzanym), kiedy gaz wciskam minimalnie i auto niby ruszy lecz słychać tak jakby chwilowe przestawienie zapłonu na wczesny i jest słyszalne zawarczenie silnika.
Takie zawarczenie jest też słyszalne w sytuacji kiedy jadę powiedzmy na 3 lub 4 biegu, silnik przyspiesza niby cicho a nagle coś się przestawi i przyspiesza (nabiera obrotów) głośno.

[ Dodano: 2013-11-20, 16:50 ]
Dzisiaj trochę jeździłem. Poszedłem do sklepu na 40 minut.
Wracam do auta (pali się rezerwa - komputer pokazuje jakieś 70 km na tym paliwie).
Silnik się uruchomił po 4-5 sekundach (nigdy tak nie miałem), jak już się uruchomił to zaczął tak przerywać jak to w benzynowych silnikach jak przepada iskra na wszystkich świecach).
Kilka sekund przerywał i jak już złapał to zaczęły lekko falować obroty.
Bagażnik pełny zakupów, jutro chciałem wyjeżdżać za granicę, ponad 1000 km.
Może się zapowietrza?
Za 2-3 godziny (niech silnik ostygnie) zejdę, podłączę VAG-a uruchomię silnik, zrobię dwa logi jednocześnie patrząc czy w wężyku pojawiają się pęcherzyki powietrza.
Chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł.
Jestem załamany.
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez Piotruś » 2013-11-21, 10:18

Kolego jopstons, gdyby sugerować się wyłącznie pierwszym fragmentem Twojego posta:
jopstons napisał(a):Ja to rozumiem, tylko czemu teraz jest tak, że i na zimnym silniku zaraz po nocy, kiedy obroty są wyższe niż 1000 obr/min te chwilowe drgawki i jakby chwilowe odcięcia zapłonu też występują, tak jakby sterownik, czy Ecu chciało coś przestawić ale mu się nie udaje.

Po za tym co zauważyłem. Podczas bardzo lekkiego ruszania (na rozgrzanym), kiedy gaz wciskam minimalnie i auto niby ruszy lecz słychać tak jakby chwilowe przestawienie zapłonu na wczesny i jest słyszalne zawarczenie silnika.
Takie zawarczenie jest też słyszalne w sytuacji kiedy jadę powiedzmy na 3 lub 4 biegu, silnik przyspiesza niby cicho a nagle coś się przestawi i przyspiesza (nabiera obrotów) głośno.


... można by śmiało i z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że najprawdopodobniej opisujesz typowe nasilenie objawów "narywającego BDH".
Jak zapewne nieraz już doczytałeś, sam fakt narywania "na jałowym" nie jest aż taki niebezpieczny dla silnika jak inne - nieraz trudno zauważalne objawy tej bądź co bądź rozległej awarii.

Analizując problem nie wolno też zapominać o niezwykle celnej uwadze Kolegi zibi06, który wskazał na ubytek wewnętrznego ciśnienia pompy wtryskowej, zresztą często towarzyszący usterce "narywania" ... .

Ja dodałbym tylko tyle, że objawy, które wskazujesz w zacytowanym fragmencie mogą też dotyczyć praktycznie wszystkich innych siników 2,5TDi (V6), ponieważ "wystarczy" zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku i wówczas skutki też są podobne do odczuwanych i przez Ciebie opisanych.

No ale ... żeby nie było zbyt łatwo :-P ... dopisałeś tez drugi fragment swojego posta :

jopstons napisał(a):[ Dodano: 2013-11-20, 16:50 ]
Dzisiaj trochę jeździłem. Poszedłem do sklepu na 40 minut.
Wracam do auta (pali się rezerwa - komputer pokazuje jakieś 70 km na tym paliwie).
Silnik się uruchomił po 4-5 sekundach (nigdy tak nie miałem), jak już się uruchomił to zaczął tak przerywać jak to w benzynowych silnikach jak przepada iskra na wszystkich świecach).
Kilka sekund przerywał i jak już złapał to zaczęły lekko falować obroty.
Bagażnik pełny zakupów, jutro chciałem wyjeżdżać za granicę, ponad 1000 km.
Może się zapowietrza?
Za 2-3 godziny (niech silnik ostygnie) zejdę, podłączę VAG-a uruchomię silnik, zrobię dwa logi jednocześnie patrząc czy w wężyku pojawiają się pęcherzyki powietrza.
,

który już jakby nie bardzo koresponduje z usterka narywania, ani nawet umykającemu ciśnieniu wewnętrznemu VP44 ... .

Cokolwiek by nie powiedzieć, pomimo irytujących drgawek, nierównemu nabieraniu prędkości obrotowej silnika i innym niekorzystnym symptomom dotąd omawianej awarii - zjawisko "wypadania zapłonów" i całkowite zatrzymywanie silnika nie jest typową cechą wcześniej poruszanych problemów.

Dlatego myślę, ze Twój pomysł z podłączeniem VAG'a, ale tez przed wszystkim z zatankowaniem do pełna i obserwacją wężyka zasilającego VP44 w paliwo - jest jak najbardziej celny w powstałych okolicznościach.

Daj znać co ustaliłeś ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez slawinio82 » 2013-11-21, 21:25

a ja tak włacze sie jeszcze do dyskusji i zapytam.

Dlaczego owo narywanie nie zawsze występuje(przynajmniej u mnie) lub występuje raz bardziej wyczuwalnie a raz mniej wyczuwalnie??? od czego to zależy???
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość